Social Icons

Pages

Friday, November 06, 2015

KANTOI !!! #AZMINALI #AZMINDEIG #DEIG DIBELASAH OLEH #DAP !!! MANA SUARA #PKR ???


Sejak DAP Selangor keluarkan kenyataan yang mendesak supaya Menteri Besar Selangor,Mohamed Azmin Ali memecat wakil rakyat PAS dari jawatan Exco Kerajaan Negeri Selangor,politik di Selangor kembali kelam kabut.Dalam pemerhatian saya,desakan itu adalah yang kedua dilakukan oleh DAP Selangor.Sebelum ini mereka pernah membuat gesaan yang sama pada Jun lalu.Namun tiada sebarang tindakan dari Azmin sehingga kini.Mungkin juga Azmin sedang sibuk dengan DEIG.Merujuk pada desakan kata dua yang dibuat oleh DAP Selangor itu,tidak dapat dinafikan bahawa sememangnya parti ‘chauvinis’ dan ‘ultra kiasu’ itu tidak langsung punya rasa hormat pada Azmin selaku Menteri Besar.Mereka boleh mendesak Azmin secara tertutup,namun mereka memilih untuk menekan Azmin secara terbuka.Mungkin mereka selama ini membayangkan Azmin berada di hujung telunjuk jari atau di bawah kaki mereka agaknya.Namun itulah yang berlaku.

sampai sekarang saya tengah menunggu jawapan dari mana-mana pemimpin utama PKR yang akan menempelak DAP Selangor atas tindakan mereka yang jelas tidak menghormati Timbalan Presiden PKR,sebuah parti yang diketuai oleh ‘Sivaji Da Boss’.Walaupun dia berada di dalam penjara,dia tetap ‘bos’.Berani DAP Selangor tunjuk perangai tidak homat mereka pada ‘kekasih’ dan orang paling kanan Datuk Seri Anwar Ibrahim ??? Tidak takutkah mereka pada ‘amukan Sivaji’ apabila keluar penjara nanti ??? Apatah lagi selaku Menteri Besar Selangor,DAP sepatutnya ‘kowtow’ pada Azmin,bukan Azmin yang menurut kehendak telunjuk mereka.Peliknya, di sebalik tekanan yang diterima Azmin itu,tidak ada seorang pun pemimpin PKR yang tampil vokal mempertahankan Menteri Besar Selangor.Tidak ada seorang pun pemimpin PKR yang berani mengherdik atau menyerang DAP Selangor atas tindakan mereka memeningkan kepala Timbalan Presiden mereka. 

Di mana pemimpin-pemimpin kanan PKR ??? Mungkin Datuk Seri Wan Azizah dan Nurul Izzah dapat dikecualikan kerana diyakini mereka tidak sebulu dengan Azmin.Tapi mana yang lain-lain ??? Mana perginya Wanita PKR ??? Mana perginya AMK ??? Suara hilang akibat jerebu kerrr ??? Setahu saya,masalah jerebu semakin pulih.Timbul pula persoalan,apakah Azmin kini keseorangan di dalam PKR ??? Apakah Timbalan Presiden PKR itu sedang cuba digulingkan pihak tertentu ??? Apakah para penyokong ‘kekasih’ Anwar itu sudah beralih arah ??? tak takut kerr kat Anwar ??? Siaplah bila ‘Sivaji’ keluar nanti.beranikah Azmin memecat tiga Exco PAS kononnya dilihat sebagai ‘petualang’ dalam kerajaan negeri yang dia pimpin ??? Beranikah dia berdepan dengan Exco-Exco PAS itu ??? Dan apakah agaknya yang berlaku jika dia berdepan dengan para penyokong PAS di Selangor jika dia menurut telunjuk DAP Selangor ??? Mungkinkah juga Azmin akan mengikut saranan pakar perlembagaan,Dr Abdul Aziz Bari yang sebelum ini menegaskan bahawa membubarkan DUN Selangor adalah jalan terbaik untuk menyelesaikan kemelut tiga parti ‘huru-hara’ ??? Azmin mahu ikut saranan ahli Melayu DAP itu ??? kita tunggu jawapannya dalam sebulan dua ni !!! kalau senyap juga PKR tak menyebelahi azmin maknanya ada sesuatu yang berlaku !!!

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

1 comment:

Anonymous said...

Dulu PAS sembahyang hajat ramai2 minta UMNO KO. Apa dah jadi pada PAS. PKR pula tak habis menabur fitnah. Apa dah jadi pada PKR. DAP pula habis ikhtiar nak gulingkan kerajaan cabut lari. Tongkang mereka sendiri pun dah pecah.

Masih tinggal anjing-anjing gila yang berkeliaran kesana-sini. Itu pun dah dihukum bunuh oleh Guang Eng.

Bersih pula dah jadi pengotor lebih kotor dari pusat pembuangan sampah. Lama pula tak nampak Datuk Sasauwan Janggut Selekeh merayau.

Pakatan Rakyat dah Berpatah Arang Berkerat Rotan. Semua ini tidak mungkin berlaku sekiranya DAP tidah terlalu rakus mempergunakan orang-orang Melayu untuk membinasakan Negara ini.

Tujuan utama mereka adalah untuk jadikan negara ini Singapura ke2.Menawan Penang telah membuat mereka jadi amat bongkak dan sombong.

 
 
Blogger Templates