Social Icons

Pages

Friday, November 06, 2015

KANTOI !!! #MPKOTABELUDADVICE @MPKOTABELUD !!! #SYEFURAOTHMAN A.K.A #RARA #DAP KENA BELASAH KAW-KAW !!!


Syefura Othman,atau lebih dikenali sebagai RARA yang baru sahaja dilantik dalam Jawatankuasa DAP Selangor selepas tiada orang Melayu yang berjaya memikat para ahli-ahli DAP Selangor.Memandangkan Melayu di dalam DAP hanyalah pecacai yang tidak boleh meluahkan apa-apa sahaja yang bertentangan dengan pucuk pimpinan yang diketuai oleh Lim Guan Eng.Tidak seperti ahli-ahli UMNO yang sangat bebas mengkritik sehingga ke tahap mencaci para pemimpin utama,DAP tidak membenarkan sesiapa pun berbuat begitu terhadap Lim Guan Eng dan Lim Kit Siang.Kalau ada yang berani juga,mereka akan berhadapan dengan penyingkiran dan pemecatan. 

Jadi,untuk membuktikan bahawa dia adalah Melayu dan Melayu dalam DAP adalah pak turut yang paling setia,Rara Othman mengambil kesempatan mengutuk Datul Abdul Rahman Dahlan dengan menggunakan skop sempit tajuk berita portal Free Malaysia Today.Dalam usahanya untuk memperolok-olokkan Rahman Dahlan,Rara terlupa bahawa dia sebenarnya tidak cukup cerdik,tidak cukup membaca dan tidak cukup mencari kebenaran kecuali semata-mata untuk mengikut perintah pucuk pimpinan parti yang disertainya.Kegagalannya dan kegopohannya untuk membodoh-bodohkan Datuk Abdul Rahman Dahlan,kemudiannya diselar oleh pembantu peribadi Rahman iaitu Elviza Michelle.Perbualan menerusi Twitter yang boleh dibaca oleh ramai orang membuatkan Rara Othman hilang kata-kata.Semuanya bermula apabila Rara mengeluarkan Tweet yang berbunyi :

"Kalau jadi menteri,wajib keluar statement bodoh ya? Mana tukang penasihat,pegawai khas,PA semua tu? Depa tak nasihat dulu ke?" Elviza kemudiannya membalas dan memperkenalkan dirinya.Dan seterusnya, kenyataan daripada Elviza Michelle bolehlah dibaca menurut turutan screencap di bawah.




APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

1 comment:

Anonymous said...

Kliche politik nusantara ialah apabila Melayu masuk parti cauvinist, dia akan jadi pengkritik sempit iaitu pengkritik kepada Melayu di luar parti cauvinis saja. Kenapa tak Melayu yang masuk parti cauvinist tadi tukar setahil baru iaitu jadilah pengkritik pukul keliling dan buta warna. Kalau itu tercapai barulah ada Q dan dengan Q itu akan dipandang tinggi dan seterusnya boleh menang jawatan dalam parti berkenaan.

 
 
Blogger Templates