Social Icons

Pages

Saturday, April 22, 2017

KANTOI !!! #ADAMROSLY DIDAKWA KES RASUAH,RAMAI PEMIMPIN PEMBANGKANG GABRA !!! #DIAMEMANGFEMES !!!


Ketua Pemuda PKR Ampang,Datuk Adam Rosly akan didakwa di mahkamah mengikut Seksyen 32(8)(c) dan Seksyen 89 Akta Pencegahan Pengubahan Wang Haram,Pencegahan Pembiayaan Keganasan dan Hasil Daripada Aktiviti Haram (AMLA) 2001 atas kesalahan memberi keterangan dan dokumen palsu ketika proses siasatan dijalankan.Sudah trending di "timeline Facebook" dan Twitter,semua bercakap soal skandal rasuah Adam Rosly ini.Penggiat media sosial gunakan hashtag #DiaMemangFemes merujuk pada Adam Rosly dan #PKRpartiKuatRasuah untuk menceritakan kes kes rasuah Ketua Pemuda PKR Ampang itu.Sedang semua orang bercakap soal Adam Rosly yang popular kerana isu rasuah,para pemimpin Pakatan Harapan (PH) nampaknya terus diam membisu.Mungkin gabra agaknya,takut mereka dibabitkan sekali dengan Adam Rosly.Paling gabra nampaknya adalah Azmin Ali,Menteri Besar Selangor.Azmin Ali ketika ini sedang membuat perancangan untuk ke Jakarta,Indonesia sekali lagi.Dua kali dah Azmin berulang alik ke seberang sejak Adam Rosly ditahan ini. 

Di laman Twitternya,Azmin mengatakan mahu ke ibu negara Indonesia itu tetapi mahu menunggu kedatangan Gabenor baru Jakarta,Sandiaga S. Uno datang melawat Selangor terlebih dahulu.Dalam kes Adam,nama Mohamed Azmin paling banyak dikaitkan kemungkinan terlibat dalam beberapa kes rasuah dalam negeri Selangor seperti yang pernah didedahkan oleh Ahli Parlimen PKR Pandan,Rafizi Ramli.Azmin belum lagi menafikan semua tuduhan Rafizi ini.Benarkah Azmin benar terlibat ??? Ini kerana Adam Rosly dikaitkan menerima kekayaan luar biasa yang dikatakan berpunca daripada projek projek yang ada di Selangor.Di Penang,Ketua Menteri Pulau Pinang,Lim Guan Eng pula terus menyepi dan berdiam diri dari memberikan pendapat beliau dalam kes Adam Rosly ini.Guan Eng juga menanti sahaja masanya tiba untuk memakai baju lokap SPRM yang berwarna oren seperti yang dipakai Adam.Tiba tiba pula Guan Eng bercerita berkaitan penemuan artifak dinosaur di Penang.Tulang dinosour di seberang nampak,dinosour dalam DAP selama 51 tahun siapa pun tidak nampak. 

"Divert" perhatian orang supaya jangan bercakap hal rasuah.Guan Eng tidak pertahan pun Adam Rosly ini.Mungkin Guan Eng enggan masuk campur kerana dirinya sendiri pun ada kes rasuah.Kroni Guan Eng juga sudah ditahan bab rasuah.PKR pun tidak pertahankan kroni Guan Eng bila kena tahan rasuah baru baru ini.Masing masing jaga punggung dan kedudukan masing masing.Namun sifat gabra Guan Eng dan Azmin itu tidak boleh disembunyikan daripada rakyat.Seorang lagi yang gabra adalah Zuraida,atau lebih dikenali sebagai "Mak Lampir".Satu ketika,anggap Adam macam anak sendiri.satu ketika,lantik Adam sebagai pegawai khasnya.Goreng koeteouw bersama sama di pasar malam.Bila Adam kena,terus mengaku tidak kenal Adam.Selepas ditahan,Zuraidah berkata Adam bukan orangnya dan padahal sebelum ini ke mana mana pun berdua sahaja. "Mak Lampir" sudah gabra. 

"Dia bukan pegawai khas saya dan juga tidak pernah dilantik menjadi pegawai khas kepada Menteri Besar Selangor," kata Zuraidah.Nampak gelabah benar kerana sebaik ditahan,terus Zuraida 'cuci tangan' dan menjauhkan diri dari Adam.Pihak Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) turut menyita banglo bernilai RM1.2 juta milk Adam di Ampang yang dibeli dengan wang tunai.Persoalannya,jika dokumen dan transaksi yang diberikan oleh Adam adalah palsu.Kemudian,kereta kereta yang dimiliki Adam pun milik orang lain.Wang siapa sebenarnya yang digunakan Adam Rosly untuk beli banglo secara "cash" ??? Wang siapa yang diguna untuk beli deretan kereta kereta mewah ??? Siapa pemilik sebenar wang ini ??? Tentulah pemilik sebenar wang ini gabra.Adam Rosly mungkin masuk ke dalam lokap.Pemilik wang sebenar masih ada di luar.Apakah Adam Rosly akan biar sahaja pemilik sebenar wang ini bebas ??? Sudah tentu tidak. Penahanan Adam akan membawa kepada penangkapan yang lebih besar lagi.Siapa lagi yang akan kena ??? Gabralah orang itu sekarang.

APA KOMEN ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

No comments:

 
 
Blogger Templates