Social Icons

Pages

Saturday, September 17, 2011

FILEM NASI LEMAK 2.0 !!! INI JAWAPAN DATUK SERI HISHAMUDDIN !!!


Pihak yang tidak berpuas hati dengan penayangan filem Nasi Lemak 2.0 arahan individu yang pernah mencetuskan kontroversi, Namewee, boleh mengemukakan bantahan mereka kepada Kementerian Dalam Negeri (KDN), kata Menteri kementerian berkenaan,Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein.Beliau berkata,bantahan boleh dibuat kepada pihaknya untuk dinilai memandangkan kementerian itu turut bertanggungjawab dari segi penapisan filem melalui Bahagian Kawalan Filem KDN.

"Sekiranya ada perkara yang tidak kena boleh kemukakan kepada kita untuk penilaian dan kajian kerana ia memang bawah KDN pun,” katanya kepada pemberita pada Rumah Terbuka Aidilfitri Barisan Nasional (BN) Kapar di sini hari ini.

Bernama Melaporkan Beliau diminta mengulas bantahan Pertubuhan Gagasan Rakyat Didahulukan Negeri Perak terhadap penayangan filem itu,yang dikhuatiri memberi kesan negatif kepada golongan muda.

Presidennya, Faizal Affendi Hashim berkata, pihaknya terkilan kerana filem berkenaan ditayangkan sedangkan penerbitnya pernah mencetuskan isu yang tidak boleh diterima rakyat Malaysia iaitu menerbitkan video klip `Negarakuku” yang menghina lagi kebangsaan dan masyarakat Malaysia berbilang kaum.Bagaimanapun,Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata, pihaknya masih belum menerima sebarang laporan mengenai perkara itu.

7 comments:

matkilaupenang said...

Kali ini, Hishamuddin bergurau tentang bantahan yang perlu dihantar kepada KDN tentang Nasi Lemak 2.0, filem yang diterbitkan oleh BABI Namewee dan dilakonkan oleh sebilangan kepala liberal atas alasan perpaduan kaum kononnya. Sedangkan perpaduan kaum tiada kena mengena dengan penghinaan terhadap negara atau mana-mana anggota masyarakat di Malaysia. Sedangkan BABI tersebut cukup terkenal dengan penghinaan terhadap Negaraku dan wanita bertudung selain azan subuh yang disifatkannya sebagai lolongan anjing.

Dan sekarang Hishamuddin boleh kata, kementeriannya tidak menerima sebarang bantahan tentang Namewee dan filemnya?

Bukankah ratusan bantahan secara berterus terang yang ditunjukkan oleh rakyat Malaysia apabila BABI terrsebut menyiarkan klip NEGARAKUKU di Youtube sudah menjadi indikasi kepada Hishamuddin dan KDN untuk menilai bantahan rakyat Malaysia kepada BABI Namewee?

Anonymous said...

pity rakyat...got minister with no balls

TENGGARA is SOUTHEAST said...

Sapa boleh tanya Mudin, berapa ribu bantahan baru nak bertindak?

Anonymous said...

orang melayu menangis tak berlagu sebenarnya wujudnya menteri2 melayu spt ni..w/pun tetap sokong k'jaan tapi dlm hati menangis..

UMNO PENGKHIANAT NEGARA MALAYSIA said...

Elllehhh bangang punya Tajuk crite & komen komen,,
Pada satu ketika sbelom Namewee buat klip NEGARAKUKUKUKUkkkkk tu,,, ADA SEEKOR BABI yg KORANG PUJA MENGHINA HUKUM HUDUD & NABI, TAKDE PULAK KORANG ANJING ANJING UMporNO Nak MENYALAK NYALAK....

DASAR ANJING YAHUDI & BRITISH mcm TU LAAAAAAAA...

BANGANG!!!!!

Anonymous said...

cancel nak undi UMNO PRU13

Anonymous said...

anon 6:10 AM

memang kamu tak poernah undi umno pun sbb kamu dah dapat tiket n.ajis kan? tak payahla berpura2 jd kura2...

sesiapa sj yg kata dah taknak undi umno sebenarnya mrk memang tak pernah mengundi pun..budak tak cukup u7mur, nak mngundi macam mana??????

 
 
Blogger Templates