Social Icons

Pages

Sunday, February 20, 2011

LIM KIT SIANG TIDAK PUAS HATI ATAS JAWAPAN TUN MAHATHIR !!!


nampaknya Lim Kit Siang tidak berpuas hati dengan jawapan Tun Mahathir berkenaan dengan Ops Lalang 1987.Kit Siang Memberitahu Lebih 100 orang,kebanyakannya pemimpin pembangkang dan aktivis,yang ditahan di bawah Operasi Lalang 1987 telah dijadikan kambing hitam dalam gerakan Tun Mahathir Mohamad untuk memperkukuhkan kuasa politiknya.



Ahli Parlimen DAP ini mendakwa Tun Mahathir,terdesak untuk mengalih perhatian ekoran cabaran Tengku Razaleigh Hamzah dalam persaingan jawatan presiden Umno,perkembangan yang turut menggugat parti itu dan cuba menutup “skandal-skandal lain.”Awal 1987, Umno mengadakan pemilihan jawatan-jawatan partinya di mana buat pertama kali sejak 12 tahun jawatan presiden telah dicabar.Tengku Razaleigh yang merupakan calon “Pasukan B” untuk jawatan presiden mencabar Tun Mahathir daripada ”Pasukan A”.

APA KENA MENGENA DENGAN JAWATAN ??? PUSING AYAT NAMPAK ????


“Operasi Lalang bukannya mengenai soal kami menjadi ancaman kepada keselamatan negara, tetapi ia berkenaan dengan keperluan beliau (Tun Mahathir) memperkukuhkan kedudukan kuasanya dalam Umno,” kata Lim dalam buku berjudul “The Right to Differ”, tulisan ahli akademik Ooi Kee Beng.

Lim Kit Siang juga genap berusia 70 tahun ini dan merupakan ahli Parlimen veteran negara ini.Minggu lalu,Ahli Parlimen Ipoh Timur ini dan Tun Mahathir terlibat dalam 'perang' kenyataan mengenai Operasi Lalang,yang turut membawa kepada penahanan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA).Lim Kit Siang ditahan di bawah ISA buat kali kedua ketika itu.Kali pertama pada 1969.Pada 17 Februari lalu,Tun Mahathir berkata,beliau sebenarnya mahu memansuhkan ISA ketika memegang tampuk pemerintahan negara selama 22 tahun.Bagaimanapun,menurut Tun Mahathir,usaha itu gagal kerana Polis Diraja Malaysia (PDRM) menolak cadangan tersebut.

Kira-kira seminggu sebelum itu Tun Mahahir menyalahkan polis yang ekoran penangkapan besar-besaran di bawah ISA pada 1987 termasuk Lim dan anaknya Lim Guan Eng yang kini Ketua Menteri Pulau Pinang.Ekoran kenyataan Tun Mahathir itu,yang dirakamkan dalam buku “Doctor M: Operation Malaysia — Conversations with Mahathir Mohamad” tulisan Tom Plate,Lim Kit Siang pula telah mencabar Tun Mahathir itu agar mendedahkan nama pemimpin-pemimpin pembangkang yang beliau bertemu dan memberi jaminan bahawa mereka tidak akan ditahan di bawah Operasi Lalang 1987.

SILA LIHAT LAGI SEKALI VIDEO DI BAWAH UNTUK JAWAPAN TUN MAHATHIR








KENAPA KIT SIANG NI TAK PUAS HATI LAGI ??? APA PUN ISA BAGUS DIADAKAN KERANA KALAU TIADA ISA PEMBANGKANG ATAUPUN MANA-MANA PEMIMPIN DI MALAYSIA INI BOLEH MEMBUAT APA SAJA UNTUK MENJADIKAN MALAYSIA SEPERTI MESIR ??? ADAKAH ITU KITA MAHU ??? MEMBUAT DEMONSTRASI HARAM DAN MACAM-MACAM LAGI.LEPAS TU MEROSAKKAN PERNIAGAAN ORANG LAIN.

ADAKAH ITU YANG KITA MAHU ???

RENUNG-RENUNGKAN LAH....

1 comment:

MELAYU KULAI said...

Sejarah akan terbukti benar bro.
Akhirnya setelah 30 tahun...nampaknya ramai rakyat Malaysia akan mendapat info yang tepat tentang Ops Lalang.
LKS memang kaki spin..sejarah nak diubahnya dan sebenarnya dia juga yang terlibat dengan sejarah itu.
Ingat lagi peristiwa 13 Mei 1969...siapa LKS pada masa itu.
Mari bersama-sama menonjolkan sejarah yang benar.

 
 
Blogger Templates