Social Icons

Pages

Friday, February 18, 2011

PANAS TERBAKAR !!! PEMIMPIN PAS MENGHINA TUN MAHATHIR !!!


selepas Nik Aziz mengeluarkan kenyataan di blog,kini Pemimpin-pemimpin PAS pula bangkit dengan isu yang sama.Pemimpin-pemimpin PAS mencabar Tun Mahathir kemukakan bukti yang mengatakan Nik Aziz menyalah guna dan menyalah tafsir Islam demi kepentingan politik diri sendiri.

“Saya cabar beliau (Tun Mahathir) untuk kemukakan bukti yang mana kenyataan Nik Aziz selama ini bertentangan dengan ajaran Islam dan merugikan orang Islam.
“Tolong kemukakan bukti yang mana satu, kalau ada bukti baru boleh cakap,” kata Ketua Penerangan PAS Idris Ahmad


Jelas Idris Ahmad,PAS mempunyai banyak bukti yang menunjukkan Dr Mahathir dan Umno menghina Islam,agama rasmi negara ini.

“Kita ada banyak bukti,selama ini Dr Mahathir dan Umno ada kuasa tapi tidak melaksanakan tanggungjawab untuk mengangkat martabat rakyat dan Islam.
“Selama 53 tahun Umno memerintah tapi mereka gagal, jadi saya minta supaya Dr Mahathir kemukakan bukti dulu sebelum nak keluarkan apa-apa kenyataan,” katanya.

Dalam entri terbaru di blognya kelmarin,Tun Mahathir menggesa Nik Aziz,yang juga Menteri Besar Kelantan berhenti daripada menyalah guna dan menyalah tafsir Islam demi kepentingan politik diri sendiri.

“Saya akui pengetahuan agama Nik Aziz dalam tetapi alangkah baiknya jika Nik Aziz berhenti daripada menyalahguna dan menyalah tafsir Islam demi kepentingan politik diri sendiri.Tidak ada sesiapa yang dapat lari daripada hari pengadilan yang dijanjikan oleh Allah s.w.t.,” kata Tun Mahathir

KLIK DI SINI

Dalam pada itu,Naib Presiden PAS Datuk Mahfuz Omar pula berkata,Tun Mahathir tidak sepatutnya menyalahkan Nik Aziz dalam perkara tersebut.Sebaliknya,Ahli Parlimen Pokok Sena itu berkata,Tun Mahathir perlu memperbaiki diri daripada bercakap soal agama Islam.

“Banyak pendedahan yang kita buat sebelum ini menunjukkan Dr Mahathir yang salah tafsir Islam,banyak kenyataan yang beliau keluarkan tidak bersandarkan kepada ajaran Islam.Jadi Dr Mahathir perlu perbaiki diri daripada kata Tok Guru (Nik Aziz) salah tafsir Islam demi kepentingan politik,” katanya.

Jelas Mahfuz,apa yang dibangkitkan Nik Aziz selama ini tidak bertentangan dengan ajaran Islam,malah turut digalakkan.

NAMPAKNYA MACAM NIK AZIZ JER BETUL ??? KALAU NIK AZIZ NI BETUL KAT BAWAH NI APA PULAK ??? ADAKAH NIK AZIZ NI BETUL ???



MENGHINA NABI ????



DEMONSTRASI ???



HALALKAN ROGOL ???

APA CITA NI ??? NAK MEMPERTAHANKAN JUGA NIK AZIZ TU ??? LAGI BAGUS FIKIR LAH DIRI ANDA YER WAHAI PEMIMPIN PAS.TUAN GURU NIK AZIZ TU SEBENARNYA DAH LUPA BILA DIA KELUARKAN FATWA KARUT DIA.NAK TAHU BILA ????

KLIK DI SINI

RENUNG-RENUNGKAN LAH

1 comment:

Anonymous said...

Juak juak PAS sensitif pada perkataan ISLAM sebab mereka tak faham apa sebenarnya ISLAM. Sebab itu Agama Islam dijadikan landasan untuk kuasa politik.

Sebut sahaja Nik Aziz mereka akan melenting..Nik Aziz ni tak boleh disentuh langsung..APA PUN yang keluar dari Mulut Nik Aziz betul belaka tanpa keraguan. Sebab tu walaupun kononnya terlalu ramai Alim Ulama dalam PAS tak seorang pun BERANI nak tegur APA pun yang dicakapkan Nik Aziz walaupun budak tadika pun tahu adalah salah disisi Islam.

Jadi tak hairanlah SIAPA sahaja yang menegur Nik Aziz akan dihina tak kiralah walaupun insan itu pernah berjasa pada tanah air. Ialah kalau nak tunggu PAS berjasa pada negara sampai kuching bertanduk pun tak akan berlaku!!

 
 
Blogger Templates