Social Icons

Pages

Sunday, March 27, 2011

SAH !!! ANWAR IBRAHIM MENIPU BERKENAAN TWITTER DAN FACEBOOK !!!



SEBELUM MENERUSKAN ARTIKEL INI SAYA MINTA MAAF KERANA ARTIKEL INI PANJANG.SILA BACA DENGAN TELITI

Dua perkara yang dibangkitkan oleh Anwar Ibrahim bagi membuktikan beliau bukan lelaki di dalam rakaman video yang disiarkan oleh Dato’ Eskay Shazryl Abdullah.Perkara pertama ialah sewaktu beliau dikatakan sedang berasmara dengan seorang pelacur,beliau sebenarnya sedang beriteraksi di laman sosial twitter dan facebook.Keduanya,jam Omega yang dikata dicuri oleh pelacur cina dari Anwar sebenarnya ada tersimpan pada isterinya,Wan Azizah Ismail.

Di dalam kes dakwaan oleh Dato’ Trio bahawa Anwar adalah lelaki yang sedang melakukan hubungan seks dengan seorang pelacur, Anwar perlu diingat, tidak bersalah sehingga beliau didapati bersalah oleh proses perundangan negara.Bagaimanapun,di dalam isu beriteraksi di laman sosial dan jam Omega, seharusnya tiada masalah untuk Anwar membela dirinya sekarang kerana isu tersebut ditimbulkan sendiri oleh beliau.

Sedang kita masih menanti jam Omega itu ditunjuk kepada umum,yang saya jangkakan sudah pasti tiada masalah untuk Wan Azizah berbuat demikian di dalam masa terdekat ini atau di masa yang difikirkannya sesuai,dalam isu interaksi Anwar di laman sosial,Anwar nampaknya sudah terjerat apabila wartawan yang melaporkan kesnya mula membuat pendedahan yang mengelirukan semua.

SILA LIHAT DI BAWAH UNTUK KENYATAAN MALAYSIAKINI

Pejabat PKR hari ini tampil memberi urutan catatan Twitter dan Facebook oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim bagi membuktikan ketua umum parti itu berada di rumah dan berhubung menerusi alam siber ketika rakaman sebuah video lucah dikatakan berlangsung di sebuah hotel.

Dua akhbar kawalan Umno, Utusan Malaysia dan New Straits Times hari ini mendakwa tidak ada catatan Twitter atau Facebook Anwar pada 21 Februari antara jam 10.23 hingga 10.45 malam – masa yang dikatakan adengan seks membabitkan pemimpin kanan pembangkang dirakamkan di sebuah hotel di Kuala Lumpur.

Pengarah Strategi Komunikasi PKR Rafizi Ramli dalam satu kenyataan menyertakan bukti dari petikan skrin akaun Facebook Anwar yang menunjukkan beliau menghantar pesanan ke akaun Twitter dan disambut oleh pengikutnya pada 21 Februari lalu.

Tertera adalah catatan yang dimaksudkan:

1043 malam: “Inshaallah”
1049 malam: “That's d Najib's plan. Our task: pursue reform agenda”
1050 malam: “Varsity students: Conscience of the majority”
1052 malam: “Modus operandi of rogue leaders”
1058 malam: “Bisa”
1103 malam: “Waras”
1103 malam: “Ada ruang bias ja”
1105 malam: “Ngak. Tapi ada sampaikan kuliah di UGM”
1108 malam: “RT @gst183 Revolution is the festival of d oppressed”

Jelas Rafizi, masa yang dicatatkan di Facebook adalah dua minit lebih lambat dari masa pesanan sebenar di akaun Twitter kerana menggunakan khidmat 'Selective Tweets'.

Sembilan pesanan

Rafizi berkata,Anwar menghantar sembilan pesanan ke akaun Twitternya di antara jam 10.38 hingga 11.06 malam.

Waktu rakaman video berkenaan adalah antara 10.20 hingga 10.41 malam.

“Semua laporan setakat ini oleh mereka yang menonton rakaman tersebut tidak menyebut mengenai si pelaku sedang melakukan seks sambil memegang telefon untuk menghantar pesanan ke akaun Twitter,” jelas beliau.

anwar facebook tweetsMalah Rafizi menegaskan pesanan-pesanan yang dihantar dan dilampirkan jelas adalah pesanan yang dibuat oleh Ketua Pembangkang itu sendiri kerana lenggok bahasa dan interaksinya dengan pengikut-pengikutnya diketahui umum.

“Oleh yang demikian, mustahil si pelaku yang dirakam di dalam video adalah Datuk Seri Anwar Ibrahim,” katanya.

Rafizi berkata ada pihak termasuk blog upahan Umno mendakwa wujud perbezaan masa sejam di antara catatan di laman Facebook dan laman Twitter.

Bohong besar

Itu kata beliau adalah pembohongan besar yang direka cipta kerana hakikatnya adalah Anwar di rumah dan berinteraksi melalui Twitter pada masa yang didakwa.

“Saya sertakan dua petikan skrin yang diambil dari laman Twitter dan Facebook Datuk Anwar yang menunjukkan bahawa pesanan yang dibuat melalui laman Twitter akan dihantar ke laman Facebook dua minit kemudian.

Oleh itu kata beliau, penjelasan-penjelasan ini sudah cukup untuk membuktikan kepada rakyat Malaysia betapa hinanya akhbar-akhbar milik Umno itu yang tanpa segan silu menyiarkan fitnah tanpa usul periksa, asal dapat menyebarkan dakyah tuan punyanya iaitu Umno.

“Dengan pendedahan ini, PKR mendesak Utusan Malaysia memohon maaf dan sekiranya enggan berbuat demikian, PKR akan mempertimbangkan tindakan lanjut untuk diambil terhadap Utusan Malaysia dan penulis blog Umno tersebut,” katanya.

Dalam laporan muka depannya hari ini bertajuk “Di Manakah Anwar Ibrahim” akhbar kawalan Umno itu mendakwa Ketua Pembangkang 'hilang' kira-kira dua jam pada 21 Febuari lalu, kerana tidak ada catatan dalam Twitter dan Facebooknya.

Niat jahat

Rafizi berkata, laporan itu jelas berniat jahat, dan bertujuan untuk menyambung fitnah dan serangan Umno ke atas Anwar dan Pakatan Rakyat.Menurut Rafizi, tembelang Utusan Malaysia yang melambangkan rendahnya kawalan mutu kewartawanan.

“Malah isterinya, Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail hanya menjawab ringkas dengan menyatakan rasa terkejut dengan skandal terbaru suami beliau,” katanya di dalam blog http://novandri.blogspot.com.

Menurut Datuk T yang mendedahkan rakaman video seks Isnin lalu ia dirakamkan di sebuah hotel di ibu negara pada 21 Februari lalu.

INI JAWAPAN SAYA

SAH !!! ANWAR TIPU !!! KENAPA SAYA KATA ANWAR TIPU ???

ANTARA JAM 10.20 SEHINGGA 10.41 SAYA RASA ANWAR IBRAHIM MESTI MAIN DENGAN PELACUR CINA ITU.SEKIRANYA TIDAK MAIN DENGAN PELACUR CINA ITU KENAPA TAK ADA STATUS TWITTER ??? SELALUNYA PADA WAKTU INI TIAP-TIAP HARI ANWAR AKAN TWEET !!! LEPAS PAKAI BAJU KITA BOLEH TWEET LAH STATUS,BUKAN SUSAH PUN !!!

KENAPA STATUS DALAM TWITTER 10.43 PM DAN MENYEBUT INSHALLAH ??? APA KENA MENGENA DENGAN JAWAPAN HANTAR MESEJ KE INBOX ANWAR WAHAI RAFIZI ???

KALAU ANDA NAK TAHU JAWAPAN SAYA LAGI,KEPADA YANG ADA TWITTER SILA LIHAT TWITTER ANWAR DALAM SEMINGGU INI.ANWAR DAH JARANG TWEET UNTUK STATUS.SELALUNYA TIAP-TIAP 10 ATAU 15 MINIT SEKALI ANWAR AKAN TWEET.MANA ANWAR PERGI ??? NAK BUAT MAKSIAT LAGI KER ???

SAYA SELALU IKUT TWITTER ANWAR,SEBAB ITU SAYA TANYA.

DIBAWAH ADALAH NAMA-NAMA YANG PERLU LIHAT VIDEO INI

1. Wan Azizah
2. Hadi Awang
3. Lim Kit Siang
4. Pakar Forensik PKR dan Kerajaan
5. NGO_NGO
6. Media
7. Pakar dari Negara Komenwel
8. Peguam Negara (Kerajaan Malaysia)
9. SUHAKAM

ANWAR IBRAHIM HARUS BERTAUBAT

pssst---INSYA ALLAH KER ATAU INSHAALLAH ??? CUBA LIHAT TWITTER ANWAR.PATUTNYA TULISAN A TU BESAR SEBAB MENUNJUKKAN KEBESARAN ALLAH.

CONTOHNYA Allah.TAPI TWEET ANWAR TULISAN KECIL.ITU YANG SAYA MUSYKIL..OPPSS....MINTA MAAF YER !!!

GAME OVER---CHECK MATE ANWAR IBRAHIM !!!

8 comments:

blogenstarz said...

Dasar pembohong,pembelit dan pemfitnah... langsung tiada harga diri....

Kalau bukan pembohong... Bukan Anwar namanya !

faiz-taiping said...

memang dia dah kantoi.. dia mmg x de alibi.. kali ni x perlu minta dia bersumpah.. cek nak tgk azizah plak bersumpah yang suami dia bukan seperti didakwa

Anonymous said...

dlm senarai yg perlu menonton tun kena masukkan:

tok gurau n.ajis

Anonymous said...

Dari Anwar Ibrahim

Masa tu aku dalam jamban tengah berak cair sebab food poisoning. Sorry, tak teringat buat rakaman video sebagai bukti sebab manalah tahu waktu-waktu yang disebut akan menjadi amat penting. Lain kali ya, bila saya berak cair lama dalam jamban, saya kan buat rakaman. Salam

Anonymous said...

Dia ni bukan facebook dan twitter dia temberang, SEMUAnya temberang..rakyat yang bodoh je yang percaya.

Wau Janak said...

penjelasan lanjut ttg masa twetter dan fbook oleh MiM http://novandri.blogspot.com/2011/03/penjelasan-penuh-apakah-itu-dst-yang.html

Antibarua said...

SEXUAL ADDICTION
The term "sexual addiction" is used to describe the behavior of a person who has an unusually intense sex drive or an obsession with sex. Sex and the thought of sex tend to dominate the sex addict's thinking, making it difficult to work or engage in healthy personal relationships.

Sex addicts engage in distorted thinking, often rationalizing and justifying their behavior and blaming others for problems. They generally deny they have a problem and make excuses for their actions.

Sexual addiction also is associated with risk-taking. A person with a sex addiction engages in various forms of sexual activity, despite the potential for negative and/or dangerous consequences. In addition to damaging the addict's relationships and interfering with his or her work and social life, a sexual addiction also puts the person at risk for emotional and physical injury.

(PETIKAN DARI http://www.medicinenet.com/sexual_addiction/article.htm)

Anonymous said...

sila fahami konsep "daylight saving" sebelum Ahad kedua bulan Mac 2011 diantara Malaysia dan US(San Franciso). Jika kita menghantar msg melalui FB ke twiter, ia akan kelihatan lewat sejam di Twiter. dan jika menghantar msg dari twiter ke fb juga akan kelihatan lewat sejam di fb. Oleh itu untuk kes Anwar, dia memang menghantar msg dari fb ke twiter mengikut time Malaysia.Plaese refer Daylight serving 2011 kat internet. Search kat google jer...btw, ini adalah fakta.

 
 
Blogger Templates