Social Icons

Pages

Sunday, May 01, 2011

NIK AZIZ KATA ANWAR TIDAK BERSALAH ???


https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg87Hpib7_7UET9b8AMIfmM729lUBY0BVs3biKa9GDKM4bR4WTtcsCe1kt6U7N7aGgttFNlO252rwdRwEvoYT2-2nIVs8RDfQHmjONsyxKZgvrVZ55gefizPMzLmzoKLXDFgd47MtHtXfQ/s400/Nik-Aziz-Anwar2.jpg

Tuan Guru,saya janji kalau Tuan Guru tolong saya bagi sedikit komisyen

Mursidul Am PAS Nik Aziz yakin Anwar Ibrahim diperangkap dan diperalatkan lagi oleh UMNO dengan tersebarnya video seks di internet. Malah beliau turut memperlekehkan sumpah laknat yang dilakukan Datuk Eskay dan menganggapnya sebagai tidak kena.

Pendapat beliau turut disokong oleh Mufti Selangor Datuk Seri Mohd Tamyes beranggapan Datuk Eskay perlu mengemukakan empat saksi adil, tidak fasiq dan tidak pernah melakukan perbuatan terkutuk.

Nik Aziz berkata gambaran pelaku seks berkenaan amat meragukan apabila wajah individu tersebut tidak difokuskan dengan jelas.

UNTUK SETERUSNYA

KLIK DI SINI

SAYA NAK TANYA NI,KENAPA PULAK EMPAT SAKSI ???

DAH JELAS-JELAS DALAM VIDEO TU ANWAR IBRAHIM,KENAPA NAK 4 SAKSI LAGI ???

TAKKAN DALAM BILIK BERSAMA-SAMA NAK MENGGUNAKAN 4 SAKSI ???

KALAU NAK TAHU MANA SAKSINYA,SEMUA RAKYAT MALAYSIA ADALAH SAKSI BAHAWA MUKA DALAM VIDEO ITU ADALAH MUKA ANWAR IBRAHIM !!!

20 comments:

DEN COMANDO said...

Kata Pok Nik "Kalau betul mahu kenakan Anwar, kena fokus pada muka, bukan pada tubuh, itu caranya"

...apolaie Pak Nik...melalut nie, maleh Den nak komen...cukup laa Den sonyum ajo, tanpo berkato apo-apo...

Bekas Keadilan 1998 said...

Tetap teguh dgn Kalimah Allah..
Kalau 4 saksi pada aku dah cukup ..
1, Video porno anuar ( cd)
2, Kamera CCTV yg rakam anuar
3, Datuk Eskay
4, Rakyat Malaysia
pada aku dah cukup saksi2. Anuar pun dah sumpah juga ,,, semalam kat ampang ..

Anonymous said...

NIK AZIZ NI KALAU ANWAR TAJI PUKI ANAK DIA PUN DIA KATA TAK SALAH..APA NK HERAN..

Anonymous said...

ISLAM TU TAK SUSAH...TAPI ORG2 MCM NIK AZIZ NI LAH YANG MENYUSAHKAN ISALAM...

Anonymous said...

alahai...apo nak 4 saksi nie.....
tak masuk akal Allah SWT dalam QalamNya perlukan 4 saksi (Qalam adalah firman Tuhan yang dibawa Jibrail kps Nabi SAW). Masuk akal ke Tuhan menyuruh saksi 4 orang tu mesti ada....saksi tu lak mesti menyaksikan "keris masuk kedalam sarung"......tidakkah 4 saksi itu WAJIB masa dan ketika itu mencegah zina dari berlaku masa itu juga sebelum 'keris masuk ke sarung". So ayat surah An Nur tu tak betul semasa ditulis menjadi Al Quran. Allah jamin Qalam Nya tetapi tidak Al Quran. Tengok Al Quran yang ada pada orang Syiah tak sama yang ada pada orang Sunni. Jadi dimana dikata Allah jamin Al Quran dari kesilapan.
Kalau den nak buka bab kesilapan penulisan Al Quran nie panjang......tapi cukup la sekadar kita gunakan akal untuk memikirkan masuk akal ke Allah yang memerintah kita mencegah segala kemungkaran termasuk ZINA, boleh lak memerintah kita mengadakan 4 saksi untuk membuat tuduhan seseorang berzina.

Anonymous said...

silap tu maksudnya pok nik perli la pasal tak ajak dia sekali dia pon gian gak tgk amoi gebu semacam je

Anonymous said...

sengaja masuk perangkap?

Anonymous said...

Wali selipar jamban cakap pun macam orang dalam jamban le.Dia dok tuduh UMNO tu dia ada 4 saksi jugak ke?CCTV pun tak dak. Yang ada selipar jamban dia.

Anonymous said...

Kena ada 4 saksi tu ikut hukum syarak la. kalau tak tahu hukum hakam lebih baik diam..nanti tak pasal-pasal boleh gelincir akidah..diam itu lebih baik kalau tak ada pengetahuan dalam sesuatu hal....

Bingai @ Bangang said...

nuar tak salah. datuk trio pun tak salah. yang salah ialah orang yang mencipta teknologi video tu jer.

Ular Menyusur Akar said...

Anon May 1, 2011 8:52 PM, jangan terlebih lebih ulas.

Hukum Allah itu hukum Allah. Benarkah semua manusia mengikut hukum Allah sebagaimana yang di kehendaki oleh Nya. Pandangan mengikut tafsiran individu sebagaimana mereka mentafsir undang undang civil. Allah sendiri mengakui bahawa manusia akan menyelewengkan ayat ayat Nya sehingga Allah memberi amaran terhadap mereka yang menyeleweng sebagaimana dalam surah Al Imran: 7;

FirmanNya; "Dia lah yang menurunkan kepadamu (wahai Muhammad) Kitab Suci Al-Quran. Sebahagian besar dari Al-Quran itu ialah ayat-ayat “Muhkamaat” (yang tetap, tegas dan nyata maknanya serta jelas maksudnya); ayat-ayat Muhkamaat itu ialah ibu (atau pokok) isi Al-Quran. Dan yang lain lagi ialah ayat-ayat “Mutasyaabihaat” (yang samar-samar, tidak terang maksudnya). Oleh sebab itu (timbulah faham yang berlainan menurut kandungan hati masing-masing) - adapun orang-orang yang ada dalam hatinya kecenderungan ke arah kesesatan, maka mereka selalu menurut apa yang samar-samar dari Al-Quran untuk mencari fitnah dan mencari-cari Takwilnya (memutarkan maksudnya menurut yang disukainya). Padahal tidak ada yang mengetahui Takwilnya (tafsir maksudnya yang sebenar) melainkan Allah. Dan orang-orang yang tetap teguh serta mendalam pengetahuannya dalam ilmu-ilmu ugama, berkata:” Kami beriman kepadanya, semuanya itu datangnya dari sisi Tuhan kami” Dan tiadalah yang mengambil pelajaran dan peringatan melainkan orang-orang yang berfikiran".

Anonymous said...

Anonymous 10.07Pm says:
"Kena ada 4 saksi tu ikut hukum syarak la. kalau tak tahu hukum hakam lebih baik diam..nanti tak pasal-pasal boleh gelincir akidah"

Nie lah bila ilmu setakat ilmu Fekah begitu lah kefahaman dia. Kena belajar lagi noe. Ilmu Fekah aje tak cukup. Allah hanya jamin Qalam Nya sahaja tak ada silap salah. Al Quran ditulis oleh manusia mengandungi sedikit kesilapan. Mengikut ilmu Tasuuf, Quran yang ditulis oleh manusia mengandungi sedikit kesilapan. Allah tak preserves the Quran BUT Allah preserves and gurantee His Qalam. Cuba go through the Quran.......and with open mind you will find kesilapan manusia semasa menulis Quran dizaman Khalifah Othman selepas Nabi wafat.
Antara kesilapanitu adalah:

1. Quran mengatakan hanya Allah sahaja mengetahui jantina bayi dalam kandungan (rujuk Nas Al Quran). Namun, kini dgn teknologi, manusia mampu mengetahui jantina di dalam kandungan menggunakan teknologi kini.Bukan kah ini menunjukkan ayat ini tidak benar kerana bukan Allah sahaja yang mengetahui jantina bayi dalam kandungan.
2. Dalam surah Al Baqarah ayat 30: " Dan (ingatlah) ketika Tuhanmu berfirman kepada Malaikat; "Sesungguhnya Aku Aku hendak menjadikan seorang khalifah di bumi". Mereka bertanya (tentang hikmat ketetapan Tuhan itu dengan berkata): "Adakah Engkau (Ya Tuhan kami) hendak menjadikan di bumi itu orang yang akan membuat bencana dan menumpahkan darah (berbunuh-bunuhan), padahal kami sentiasa bertasbih dengan memujiMu dan mensucikanMu?". Tuhan berfirman: "Sesungguhnya Aku mengetahui akan apa yang kamu tidak mengetahuinya". Persoalannya......dimanakah Allah tempatkan Nabi Adam selepas dicipta. Al Quran mengatakan Adam ditempatkan bersama Hawa di syurga dan bukan di bumi dan kemudian dihukum dengan dikeluarkan dari syurga. Tidak kah ini bukti jelas Al Quran mengandungi kesilapan manusia semasa penulisan atau pembukuan Qalam Allah kepada kitab.

So fikir fikirkan dgn akal yang Allah kurniakan dan jangan belajar setakat ilmu Fekah.

Wallahualam bi shawab

Anonymous said...

kepada anonymous yang tulis statement "surah an nur ditulis tak betul "..
anda menulis berdasrkan apa?? mana buktinya?? kalau nak buat perbandingan syiah dan sunni, belaja dlu apa kedua2nya itu... kalau nak tulis statement pown, jangan lah sampai menyerlahkan kecetekan ilmu agama kita semua.. ape da..

Anonymous said...

Yang berikut ini macamana pulak pasal sumpah laknat.(Terjemahan Yusof Ali bagi Al-Imran Ayah 61):

61. If any one disputes in this matter with thee, now after (full) knowledge Hath come to thee, say: "Come! let us gather together,- our sons and your sons, our women and your women, ourselves and yourselves: Then let us earnestly pray, and invoke the curse of Allah on those who lie!".

Kalau sumpah laknat SK boeh terima pakai (disini amat nyata sumpah laknat SK nampaknya mengikut nas Al-Quran), adakah selagi Anwar tidak bersumpah laknat juga maka SK dipihak kebenaran...?

Wau Janak said...

Apa pasal nak 4 saksi????
Dato T tidak tuduh pun anwar berzina! 4 saksi wajib dikemukakn cuma apabila sesorang itu buat tuduhan zina.
Dalam sumpah, Dato T cuma sahkan org dlm video itu adalah dato T dan Anwar! dan ketika Dato T ada dalam video, lelaki yg Dato T sahkan sbg
Anwar 'BELUM MELAKUKAN SEKS!'
jd hakikatnya
'DATO T TIDAK MENUDUH ANWAR BERZINA, MAKA 4ORG SAKSI TIDAK PERLU!!!!!'

dato t tidak pernah mengeluarkn kata2 menuduh anwar berzina!

Anonymous said...

YA ALLAH..!!sekiranya Anwar difitnah...Kau selamatkanlah dia...sekiranya Anwar adalah sipelaku dalam video seks itu..biarlah dia disambar PETIR...Kau berikanlah kami petunjukMu YAALLAH..!!! AMIN

ClorocBleach

Anonymous said...

YA ALLAH..!!sekiranya Anwar difitnah...Kau selamatkanlah dia...sekiranya Anwar adalah sipelaku dalam video seks itu..biarlah dia disambar PETIR...Kau berikanlah kami petunjukMu YAALLAH..!!! AMIN

ClorocBleach

Anonymous said...

YA ALLAH..!!sekiranya Anwar difitnah...Kau selamatkanlah dia...sekiranya Anwar adalah sipelaku dalam video seks itu..biarlah dia disambar PETIR...Kau berikanlah kami petunjukMu YAALLAH..!!! AMIN

ClorocBleach

Anonymous said...

Memang benar Allah sahaja yg tahu jantina anak didalam kandungan. Namun, Allah tidak menghalang manusia mencipta teknoloji untuk kebaikan dan ambil tahu apa yg perlu. Manusia ada teknologi yg boleh tahu semua ke?

Dalam banyak perkara Allah beri izin supaya manusia berusaha ke arah kemajuan untuk kebaikan umah.Sebaik2 anugerah Allah pada manusia ialah akal maka dgn akal manusia boleh jejak kaki ke bulan dan beberapa pencapaian dgn teknologi yg diizin olehNYA.

Jangan berlagak sombong hingga sanggup kata Allah buat kesilapan. KALAU PANDAI SANGAT SILA TULIS KITAB SENDIRI DAN BERAMAL DENGANNYA.

Tukang Komen.

Anonymous said...

Penggunakan al quran dan hadis bagi mengukuhkan hujah dan padangan masing masing tidak salah.Hukum Islam itu sendiri perlu memadankan arus teknologi kini.Ahli ulamak perlu bersama sama memikirkan pelaksanaan dan mencari penyelesaian yang terbaik mengikut arus terkini.
Contoh 4 saksi di perlukan bagi menguatkan bukti.Adakah ia relevan.contoh jika berlaku perkara seumpama ini berlaku ke atas diri kita,anak,saudara mara dan umat islam sendiri walhal peristiwa ini di rakam (CCTV)sepenuhnya.Kita membuat aduan kpd pihak yang berwajib adakah mereka terima aduan kita.Tentu tidak kerana memerlukan 4 saksi.sedangkan ia terlibat dengan kehilangan nyawa,maruah dan harta benda.adil kah itu.sedangkan tayangan rakaman itu amat jelas atau memungkinkan kita mengenali identiti yg bertantanggungjawab.
Oleh itu adalah di fikirkan kita perlu mengadili yang di tuduh dan yang menuduh sebelum hukuman di jatuhkan.
Alquran dan hadis perlu tapi jgnlah digunakan sewenangnya agar tidak berlaku geseran antara umat islam sendiri dan memungkinkan kita menanggung dosa.

 
 
Blogger Templates