Social Icons

Pages

Wednesday, August 17, 2011

BONGKAR !!! LAGI BUKTI 2 BERADIK MURTAD DI DUMC !!!


semalam,saya dedahkan 3 adik beradik yang murtad atatupun pergi ke DUMC untuk thanksgiving Dinner

KLIK DI SINI

Dua lagi identiti peserta Muslim yang menghadiri makan malam ‘thanksgiving’ di pusat komuniti Dream Centre, anjuran Gereja Damansara Utama Methodist (DUMC),yang diselidiki oleh JAIS (Jabatan Agama Islam Selangor) telah didedahkan.


Kedua Peserta itu adalah Rasyidah binti Ab Razak beralamat di Taman Seri Kerubong, Melaka dan Nur Umrah binti Ab Razak Sungai Abalang Laut, Muar Johor.Pendedahan identiti ini dilakukan oleh rakan blogger mymassa.blogspot.com.

“Pendedahan ini adalah untuk alert kepada saudara atau rakan yang mengenali mereka ini supaya ambil tindakan secara berhikmah supaya peserta ini tidak meninggalkan agama Islam.Kadang-kadang, kerana kita sendiri tidak mengambil berat mengenai ahli keluarga atau rakan kita, maka mereka mudah untuk memohon pertolongan dari pihak yang ‘bermurah hati’ untuk memberikan pertolongan yang diharapkan”, kata blog itu.

KLIK DI SINI

Dengan pendedahan kedua identiti itu menjadikan tujuh daripada 12 peserta Muslim telah didedahkan kepada umum.Ketujuh-tujuh identiti peserta Muslim yang didedahkan adalah Nadeane binti Che Mohd Salleh,Mohd Haslan bin Bob Hasnan dan ketiga orang adik beradik, Ina Reima Fitriza binti Mahadzir, Nea Reima Mareana binti Mahadzir dan Ade Andrian Putra bin Mahadzir serta Rasyidah binti Ab Razak dan Nur Umrah binti Ab Razak.

KLIK DI SINI

Dengan ini bermakna lima lagi identiti Muslim yang belum terdedah iaitu Muhammad Khairul Dhillon bin Abdullah, Faridah binti Abdul Rahman, Nur-Al Ashikin binti Shaikh Dawood,Faridah binti Abdul Latep dan Sahrunida binti Asaad.

KLIK DI SINI

rakan blogger Anginperubahan.blogspot.com turut mendedahkan tiga identiti wanita imej bertudung daripada 12 Muslim yang hadir memberi keterangan kepada pihak JAIS di Bangunan Sultan Idris Shah bagi membantu siasatan kes semalam.



Nadeane Binti Che Mohd Salleh




Rasyidah binti Ab Razak




Nur Umrah binti Ab Razak

Ketiga-tiga wanita imej bertudung yang dirakamkan adalah Nadeane binti Che Mohd Salleh,Rasyidah binti Ab Razak dan Nur Umrah binti Ab Razak.

“Seramai tiga lelaki dan sembilan wanita yang berusia antara 20-an dan 40-an dilihat tiba secara berperingkat mulai 9.15 pagi hingga 1 petang.Turut kelihatan berada di Bilik Mesyuarat, tempat keterangan itu diambil, ialah Pengarah Jais Marzuki Hussin dan Timbalan Mufti Negeri Selangor Datuk Abdul Majid Omar.Menurut sumber,mereka diberi kaunseling secara kumpulan kecil antara dua dan tiga orang oleh beberapa pegawai Jais dan Jabatan Mufti Selangor”, lapor blog itu.

KLIK DI SINI

Pada 3 Ogos lalu,JAIS telah menjalankan operasi memeriksa di gereja DUMC selepas mendapat maklumat kehadiran sebilangan orang Islam pada majlis makan malam di gereja berkenaan.Ketika pemeriksaan dilakukan kira-kira jam 9 malam, seorang penceramah dikatakan sedang menyampaikan ucapan dengan menyelit bacaan ayat al-Quran dan juga terdapat dakwaan yang mengatakan adanya aktiviti lain yang meragukan.Mereka yang terbabit boleh didakwa mengikut Seksyen 10 Enakmen Jenayah Syariah 1995 jika didapati bersalah.

Di bawah seksyen itu,seseorang yang didapati melakukan kesalahan memujuk, mempengaruhi atau menghasut seseorang yang beragama Islam supaya cenderung kepada mana-mana agama bukan Islam, atau supaya menjadi penganut atau anggota mana-mana agama bukan Islam, atau supaya meninggalkan atau tidak suka kepada agama Islam boleh dikenakan penjara sehingga satu tahun atau denda tidak melebihi RM10,000 atau kedua-duanya sekali.



RENUNG-RENUNGKAN

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

No comments:

 
 
Blogger Templates