Social Icons

Pages

Wednesday, August 17, 2011

KES LIWAT ANWAR IBRAHIM !!! INI JAWAPAN SALAH SEORANG DARI DATUK 'T' !!!



Keputusan Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd. Diah menetapkan Ketua Pakatan Haram,Anwar Ibrahim perlu memberi keterangan bela diri atas perbicaraan kes liwat di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur Isnin depan,disifatkan sebagai langkah tepat.Pengerusi Gagasan Badan Ekonomi Melayu (Gabem), Tan Sri Abdul Rahim Tamby Chik berkata, rakyat mahu tahu keputusan perbicaraan itu dengan segera selepas ia tertangguh beberapa kali.

Menurutnya,penangguhan yang kerap selepas dipohon oleh peguam Penasihat PKR itu boleh menyebabkan rakyat mempertikaikan sistem kehakiman negara yang tidak tegas dalam membuat sesuatu keputusan.


''Apa yang dilakukan oleh Anwar dan panel peguamnya untuk menemu bual saksi-saksi terlebih dahulu,sebenarnya cuba menangguhkan perbicaraan.Ini tidak sepatutnya berlaku kerana Anwar bukan warganegara istimewa sehingga beliau mendapat perbicaraan yang berbeza berbanding rakyat lain di bawah sistem perundangan negara," ujarnya.

Beliau bercakap kepada pemberita selepas meraikan 50 saudara baru pada majlis berbuka puasa dan penyampaian sumbangan semalam di Melaka.Mengulas lanjut,Tan Sri Abdul Rahim Tamby Chik berkata,hakim tidak lagi perlu melayan sebarang permintaan yang tidak relevan dan perbicaraan kes liwat Anwar perlu dipercepatkan seperti tarikh yang ditetapkan pada 22 Ogos ini.


''Saya harap hakim mengambil kira kemarahan rakyat ekoran tindak-tanduk oleh Anwar dan panel peguamnya," ujar beliau.



SEMOGA ANWAR IBRAHIM MASUK SUNGAI BULOH !!!

AMIN...

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

No comments:

 
 
Blogger Templates