Social Icons

Pages

Sunday, August 07, 2011

SAH !!! BUKTI SERBUAN JAIS DI GEREJA BERASAS !!! WANITA MELAYU MENGAKU DI BAPTIS !!!



Beberapa individu beragama Islam yang menyertai aktiviti keagamaan di sebuah gereja di Seksyen 13,Petaling Jaya,ketika pegawai Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) membuat pemeriksaan Malam Kelmarin,hanya sebahagian kecil yang berjaya dikesan,manakala sebahagian besar golongan itu dipercayai menyertainya secara sembunyi atau ‘bawah tanah’.

Kebanyakan mereka terdiri daripada kaum Melayu dan golongan mualaf yang menyertai kumpulan berkenaan disebabkan kesempitan wang untuk menyara diri dan keluarga serta gagal mendapat bantuan daripada pihak berwajib.



BUKTI...Antara risalah dan kitab Kristian yang diberikan gereja kepada wanita berkenaan

Mereka menyertai kegiatan keagamaan berkenaan secara senyap-senyap di premis persendirian termasuk rumah kedai dan dewan komuniti, bukan saja di Lembah Klang, malah pergerakan ‘bawah tanah’ ini sudah berkembang di seluruh negara termasuk di Kelantan dan Terengganu.Ia didedahkan sendiri seorang wanita Melayu yang mengikuti kumpulan itu sejak lebih setahun lalu,selepas dibelenggu masalah kewangan sehingga tidak mampu membiayai keperluan seharian.Katanya,pendakwah kumpulan berkenaan membantu mereka dengan memberi seberapa banyak wang diperlukan dan selepas itu, mereka memujuk individu yang sudah diberi bantuan menyertai program keagamaan mereka.

“Pendakwah atau pastor tidak pernah memaksa saya memasuki agama mereka, tetapi menggunakan cara paling lembut dan halus dengan tidak berputus asa memujuk selain terus membantu sehingga akhirnya saya terhutang budi dan akur mengukti program keagamaan mereka yang kebiasaannya diadakan dua kali seminggu.Kami diberikan kitab Bible versi bahasa Melayu dan turut dibekalkan pita rakaman kecil mengandungi nyanyian keagamaan supaya dapat menghafal sebelum didedahkan dengan ceramah yang kandungannya lebih menolak Islam dan Nabi Muhamad SAW”, katanya.


Wanita itu turut memberikan beberapa kitab Bible dan risalah yang dimilikinya kepada wartawan sebagai rujukan dan mengaku dia sudah menghafalnya serta kini di peringkat pembelajaran yang agak tinggi selain sudah menjalani upacara pembaptisan.Menurutnya lebih memeranjatkan pastor berketurunan Melayu yang sudah lama menyertai agama kumpulan itu turut memberi ceramah.

“Amat sukar kami yang Islam keluar dari kumpulan ini kerana mendapat bantuan lebih daripada mencukupi dan berterusan.Siapa yang tidak mahukan wang.kalau pihak berwajib seperti jabatan agama dan kebajikan masyarakat tidak terlalu banyak birokrasi mungkin ia boleh dibendung”, katanya.

Menurutnya, jika ingin membendung perkara ini daripada terus berlaku, pihak berwajib sepatutnya lebih sedar dan menjalankan tanggungjawab dengan menjaga kebajikan golongan miskin dan memerlukan bantuan.


“Semua pihak perlu prihatin terhadap fakir miskin,ibu tunggal dan mualaf supaya mereka tidak beralih memohon bantuan kepada pihak agama lain”, katanya.

Media melaporkan beberapa penguatkuasaan Jais dan polis menyerbu sebuah gereja di Petaling Jaya,Rabu lalu,selepas mendapat maklumat orang Islam menghadiri majlis di gereja berkenaan.Pemeriksaan mendapati 12 orang beragama Islam menghadari majlis itu,namun tiada tangkapan dibuat dan mereka diarahkan hadir di Bahagian Penguatkuasaan JAIS untuk siasatan lanjut.Merujuk Perlembagaan Persekutuan Artikel 11 (4) Undang-Undang Negeri,dan berkenaan dengan Wilayah-Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur,Labuan dan Putrajaya, Undang-Undang Persekutuan boleh mengawal atau menyekat perkembangan apa-apa doktin atau kepercayaan agama di kalangan orang yang menganut agama Islam.

Bukan setakat itu sahaja,blog Badar Suci telah mendedahkan ada orang Melayu yang dihimpit dengan masalah kewangan telah diberi sogokan wang berpuluh ribu ringgit.Apakah ini agenda sulit untuk mengkristiankan orang Melayu di Malaysia ??? Menggunakan "tiket" makan malam dan kutipan HIV/AIDS untuk mengaburi mata penguasa Islam di Malaysia.

Ini yang cuba dilakukan oleh mubaligh Kristian terhadap orang Melayu di Selangor. Mengapa Khalid Ibrahim hendak arah Exco Selangor tutup mulut tentang perkara ini ??? Mahu perkara ini menjadi barah mahu hendak terngadah ??? Tindakan Khalid Ibrahim jelas sekali mengikut telunjuk DAP.Memalukan sekali.

19 comments:

Anonymous said...

KENAPA NAK TUDING JARI PD KHALID IBRAHIM?

SOALNYA MANA PERGINYA WANG KUTIPAN ZAKAT, ZAKAT PERNIAGAAN, ZAKAT PENDAPATAN, ZAKAT FITRAH DAN MACAM2 LAGI DANA ATAS NAMA ZAKAT?

BUKAN KAH SALAH SATU TUJUAN ZAKAT INI UTK MEMBANTU UMAT ISLAM YG FAKIR MISKIN DAN MUALLAF DI SAMPING ASNAF LAIN..

SOAL ZAKAT DAN BANTUAN SEBEGINI ATAS URUSAN KERAJAAN PUSAT UMNO/BN SENDIRI..KONSEP ZAKAT PD HARI INI LBH KPD KORPORAT DR IKUT KEHENDAK ISLAM..LIHAT LA BANGUNAN PUSAT ZAKAT YG HEBAT MENDERU, PERALATAN CANGGIH, KENDERAAN, PAKAIAN PUN KORPORAT..SEDANGKAN DR MANA DUIT ITU DIAMBIL UTK BUAT TU SEMUA? DUIT ZAKAT INI LAH YG SEPATUTNYA DIKUMPUL UTK KEMASLAHATAN UMMAT ISLAM TETAPI SEBALIKNYA LBH KPD UNSUR KORPORAT..

LIHAT LAH SI MISKIN NAK MOHON BANTUAN ZAKAT RM 100, 200 SEBULAN BUKAN MAIN SEKSA..SEBAB ITU LAH PIHAK LAIN MENGAMBIL KESEMPATAN DGN MENCURAH "ZAKAT" MEREKA KPD ORG ISLAM YG LEMAH...

SEMUA NI KELEMAHAN UMNO YG MENJADIKAN ZAKAT SBG BADAN KORPORAT YG SABAN TAHUN KUTIPAN ZAKAT MENJANGKAU BILION RM NAMUN UMMAT ISLAM MASIH ADA YG TAK MAKAN DAN TAK DE RUMAH...

STAF2 ZAKAT PUN MAKAN GAJI DR WANG ZAKAT DAN MRK PUN TENTU ADA KENAIKAN GAJI TAHUNAN DAN FAEDAH2 LAIN...PADAHAL ITU SEMUA WANG ZAKAT UTK ASNAF, BUKAN UTK MAKAN GAJI..

BILA TERJADI SEBGINI, MULA LAH KUTUK2 ORG LAIN..SELAMA NI PUN UMNO MEMANG GAGAL MENAIKAN UMMAT ISLAM KE TARAF YG TERTINGGI...

Anonymous said...

boleh someone explain samada PUZ bawah kerajaan negeri atau bawah Kerajaan Pusat...

Anonymous said...

kutipan zakat sepenuhnya terletak di bawah kerajaan negeri termasuk dalam soal penentuan jumlah , cara kutipan dan cara pemberian.
ia termasuk dalam hal peranan sultan iaitu hal ehwal agama islam dan adat istiadat.

Anonymous said...

Anom 1:28,
khalid ditundingkan jari sebab dia kata 'ok kalau kau nak murtad pun'..
pasal zakat, semua umat Islam perlu bertanggungjawab kenalpasti sesiapa yg memerlukan. bukan kerja UMNO jer.apa guna Parti Isle kalau tak bantu umat Islam yg susah. Kedah & Kelantan berlambak org Islam yg susah..apa PAs buat? takkan bagi ceramah dan kuitip duit ceramah jer? mana pi duit2 tu?
jgn salahkan UMNO semata2 apabila umat Islam susah. jgn tutup mata bila umat Islam dimurtadkan. amat sedih seorang MB yg mempertahankan program memurtadkan umat Islam di gereja.

Anonymous said...

rasanya soal zakat tidak menjadi suatu perkara yang bersifat kepartian

anon atas jangan terlampau taksub atau terkeliru dengan isu ini.

tolonglah. ia soal iktikad dan ketauhidan kepada Allah dan hukum sebagai seorang Islam. Ia soal kemurtadan. fahaminya susurgalur masalah ini. buangkan kacamaata politik awak yang telah sangat menebal itu.

Anonymous said...

Salam bro apalah anoy 7,2011 1:28 kutipan zakat pun ko nak salahkan UMNO bukannya UMNO yg kutip.Betul le tu kalau nak kasi bantuan pun kena le selidik dulu.skang macam2 penipu pakai ketayap putih janggut sampai ke dada keja menipu je.Anak ko mintak wang mestinya ko tanya nak beli ape kan

Anonymous said...

Anonymous 7 Ogos 1:28. Mintak maaf ye, Kejadian berlaku di Negeri Selangor dan soal zakat di negeri Selangor di uruskan oleh Pusat Pungutan Zakat Negeri Selangor yang tertakluk kepada Enakmen Pentadbiran Islam Negeri Selangor dan tentulah di bawah kelolaan dan pentadbiran Kerajaan Negeri Selangor. Untuk makluman tuan yang bijaksana yang bertanya sebelum membuat kerjarumah, urusan mengenai hal ehwal Islam terletak pada negeri masing-masing. Kerajaan Pusat yang ditadbirkan oleh Barisan Nasional tak ada bidangkuasa dalam bidang agama, dan tidak mengutip langsung wang zakat. Maaf kalau saya tegur. Niat saya baik dan ikhlas.

Traveller
Mohon lain kali ditanya langsung kepada parti yang memerintah negeri Selangor.

RAKYAT said...

Bang... bangunan Zakat, gaji pekerja, kereta, pakaian korporat... semua tu bukan daripada duit zakat... Duit zakat masuk dalam tabung secara direct... pengurusan pula daripada kerajaan dan badan persendirian atau NGO (tertakluk kepada organisasi mana yang tuan maksudkan) hanya menguruskan tabung tersebut tanpa menggunakan wang tabung tersebut utk beli baju atau apa yang tuan tuduh.
Ke mana duit itu pergi? lihatlah kat laman diorang, di mana dan bagaimana wang tersebut diagihkan.
Kau kata kutipan zakat cecah billion? Semak balik... Zakat bukan macam tax, zakat dapat daripada orang Islam yang secara SUKARELA menzakatkan hartanya (ingat zakat ada banyak jenis) dan tak semua orang ISlAM di Malaysia membuat potongan zakat secara auto kat slip gaji pun, ni kan pulak terus ke pengurusan zakat dan bagi zakat.

Dan menyalahkan UMNO mengkorporatkan badan Zakat adalah tak patut, Badan Zakat UMNO ke yang punya? cakap tak fikir, nak tuduh je.. hiss.. Lagi satu, kau nak ke Badan zakat tidak korporat? just simple organisasi, dalam 30 orang tak ada peralatan canggih (cuma kalkulator), kenderaan awam, dan pakaian ikut dan je... pastu urus kutipan zakat yang kau sendiri kata menjangkau bilion, kau nak ke?

orang Selangor said...

Anonymous, lagi nak tanya kenapa nak tunding jari ke Khalid.... habis nak tunding kat sapa? Lim Guan? Karpal? Hishamuddin? Sapiee Sali? Siti Nurhaliza?

Kau tu ada ke bayar zakatnya? Cakap berbunga-bunga...

Anonymous said...

SALAM RAMADHAN.
SIKIT2 UMNO. SIKIT2 UMNO. SAYA BUKAN ORANG UMNO PUN TAK DAPAT TERIMA. MACAM UMNO SAJA KENA JAGA ORANG ISLAM.OARNG PARTI LAIN TAKDE KE. KAMU ORANG KENA INGAT PERANG SALIB TIDAK PERNAH BERAKHIR DAN TAK AKAN BERAKHIR SELAGI KIAMAT TAK MUNCUL. INI TANGGUNGJAWAP SEMUA ORANG ISLAM MENJAGA AGAMA ISLAM. PARTI SELAIN DARI UMNO HEBAT SANGAT KA JAGA ORANG ISLAM. KALAU HEBAT KENAPA RAMAI MASIH PAKAI AIR TELAGA. KITA ORANG ISLAM KENA BERSATU PADU MELAWAN MUSH ALLAH. JANGAN ASYIK SALAH ORANG AJAK. APA YANG KITA TELAH BUAT UNTUK AGAMA ALLAH. PERNAHKAH KITA JUMPA MANUSIA TEPI JALAN CERITA TENTANG AGAMA ISLAM? KITA KENA INGAT TIADA EMPAYAR ISLAM YANG AKAN KEKAL. YANG KEKAL HANYALAH ISLAM DI HATI2 ORANG YANG BERIMAN. WALAUPUN DIA TINGGAL DI NEGARA KAFIR ISLAM TETAP DI HATINYA. WALLAHUALAM.

Anonymous said...

AKU CUKUP HAPAL DAH SIKAP PEMBANGKANG NI, ASYIK CARI KELEMAHAN ORANG LAIN SAJA, DAH TU, KENA KAT BATANG HIDUNG SENDIRI AKIBAT BUATAN SENDIRI PUN NAK KATA ORANG LAIN SALAH. BANGKANG PUN BIAR LAH ADA KUALITI, BUKAN LOW CLASS. AKU TAU SBB APA DEPA LEMAH DENGAN MUSUH ISLAM NI, SBB DEPA DAH TERMAKAN BUDI, MACAM TERKENA HUTANG DENGAN ALONG LA, MEMANG TAK BERANI ANGKAT MUKA PUNYA.

melayulupalagi said...

anon August 7, 2011 1:28 PM

Salam ramadhan saudara,
xtau lbih baik bertanya dan jangan sampai kita gelar "kurang bijak" dalam menilai sesuatu isu dan bidang kuasa.

zakat adalah di bawah bidang kuasa Jabatan Agama sesuatu kerajaan negeri itu sendiri tidak kiralah ia di pimpin oleh UMNo mahupun PKR. jadi septutnya solan sedemikian saudara utarakan kepada kerajaan selangor di bawah pimpinan khalid ibrahim dan kenapa harus d persalahkan UMNO.

adakah sekiranya kaum keluarga saudara tidak makan juga mahu d persalahkan UMNO?????

biar tidak hensem tapi jangan jadi dungu.d bulan yang serba mulia ini marilah sama2 kita perbanyakkan amalan untuk bekalan d akhirat kelak.

MELAYU tetap MELAYU
ISLAM tetap ISLAM
parti tidak bawa ke syurga...
MELAYU harus bersatu...
ISLAM harus terus d perAGUNG dan d muliakan

Anonymous said...

Ha..ha..,
Cubalah tanya BaitulMal'un di malaysia ni.., apa yg dia org buat..?
Mencekik duit kot..? Cuba pula baca sejarah islam tentang bagaimana caranya Rasulullah dan para sahabat2 mengagih2kan pendapatan drp BaitulMal..! Dsini..jgn kata baitulmal'un perkim pun cekik duit muaalaf yg diperuntukkan..malah ada yg mereka sendiri sign dan mengatakan muaalaf yg sign dan ambil. Ha...ha..! Kenapa!!!!! Tak percaya ke!!!!!?
Pergilah bertanya pada mana2 muaalaf...dan jgn pula terperanjat bahwa ramai drp mereka tak pernah pun tahu adanya peruntukkan tersebut utk mereka..ha..ha..!!!!
Melayu..melayu..apalah nak jadi..Jadi Layulah...ha..ha...!!!!

Kalau agama sendiri boleh dijualnya.. inikan pula telor sendiri...ha..ha.. Dahlah tak takut Allah...Maruah pun takda Bangsat punya org.

Kita yg org melayu ni..kadang2 merasa malu dibuatnya apabila bangsa lain pulak yg spinned kan segala perbuatan2 mereka... semuga Allah melaknatkan keturunan si sial dan bangsat ni semua... bikin malu bangsa melayu aje..!

Kepada pemilik blog.. kenapa komen saya yg sebelum ini tak di published kan..? Takut ke..? kata kita tanggung sendiri...! Kamu hanya published kannya kalau kamu tahu ip saya kan...? kalau takda ip add... kamu tak layan...lu cakap pun tak serupa bikinlah...! Tukar ajelah nama blog ni....!

So.., komen yg ni pun kalau tak di published kan pun..........

Saya pun A-P-A P-E-D-U-L-I-K

cakap berapi2...Tapi LU PUN SERUPA JUGAK...ha..ha..ha..ah..ha..ha..ha..ah..ha..ha..ha..ha..ah..ha..ha..ha..ah..ha..ha..ha..ha..ah..ha..ha..ha..ah..ha..LU PUN SERUPA JUGAK...ha..ha..ha..ah..ha..ha..ha..ah..ha..ha..ha..ha..ah..ha..ha..ha..ah..ha..ha..ha..ha..ah..ha..ha..ha..ah..ha..

Anonymous said...

ada anon yang cakap hentam sahaja. Salah sapa? UMNO jugak. Agaknya jika dia jadi miskin (sbb org miskin mana mampu nak beli lap top dan bayar bulanan bband!!!) MESTI dia salahkan UMNO jugak sbb ada UMNO di Malaysia ni. Jika tersepak batu dijalan di Selangor pun, salah umno jugak! Ini pemikiran luarbiasa terbalik dan sudah dikencing oleh orang orang tertentu. Saya berpendapat, Dato Nik Aziz pun akan dapat saham pemurtadan ini secara langsung, sbb dia berada satu KAPAL dengan TS Khalid. Takkan sorang yang boleh menjamin syurga hanya berpeluk tubuh melihat orang melayu dibaptiskan. TS khalid pulak mempertahankan majlis anjuran gereja tersebut (bermakna merestui apa jua program didalamnya).Perhatikan BUletin Utama pada 2-3 malam lalu, TS Khalid membaca teks.Itu ok lah, TAPI SAPA YANG SIBUK DISEBELAH KANAN NYA, SDG MENJELING PADA TEKS TAKUT TS KHALID TERSASUL KER...APA KER.... SAPA PULAK DIKIRI KHALID? RONI DAN ELI WONG BRO!!!!

Disatu sudut lain, Hasan Ali mungkin menjadi mastermind dalam serbuan tersebut. Disebalik zaman kejatuhan beliau, maka perlu dibuat sesuatu demi survival politik beliau. Hari ini beliau mencabar dipecat pulak. Selepas ini apa? Masuk UMNO? Atau apa? Yang penting, tindakan LONE ranger Hassan itu mendedahkan satu perkara yang terang lagi bersuluh:
PAS BUKAN PARTI ISLAM SEBAGAI NAMANYA. SBB PARTI ITU DI SELANGOR TAK MAHU BERBUAT APA-APA. KERANA SAYANG DENGAN CINA CINA KUFFAR YANG DIKATAKAN SEDANG JATUH CINTA DGN ISLAM, tapi hakikatnya khalifah umar PENANG masih makan daging BABI dan BEER!

Anti-Lembu-lembu Ambiga.

ashamami said...

Walau dalam apa keadaan sekali pun, jika Iman kita kuat, orang kasi sejuta pun kita tidak akan tukar akidah kita. Dalam hal ini amat mudah sekali. Ia tertakluk pada sekuat mana cinta kita pada Allah dan Rasul. So jika kuat dan menebalnya Cinta kita pada Allah dan Rasul maka kita tidak akan udah terpedaya walau hidup melarat. Ayah saya dulu pun susah jugak. Dan ada jugak oarang dari bangsa asing bantu dia , tapi dia tidak terpesong pun. Wallahualam.

Anonymous said...

soal zakat bukan urusan kerajaan pusat tapi kerajaan negeri

sejak wahhabi PAS beri Fatwa wang zakat digunakan utk mebyara urustadbir negeri

golongan yg patut terima zakat/asnaf iaitu muallaf, ibu tunggal tak dapat perhatian

selain itu PKR melalui pemimpin telah melakukan perkara ini
1- membenarkan bible bahasa melayu
2-membenarkan kalimha Allah digunakan oleh ugama lain
3-membenarkan pencerobohan atas tanah wakaf seksyen 19 dan 23 dan menyempitkan ruang surau
4-memperjuangkan rumah ibadah ugama lain boleh diletakkan dalam kawasan melayu spt kes di Puchong dan Kajang

secara tak langsung PKR dan PAS menggalakkan umat islam murtad

Anonymous said...

Ooops..! Sorry bro, salah blog, baru aje perasan...apa2 pun t.kasih kerana published kannya..!

Bukannya apa2..kalau dah disediakan comment utk Annoymous..keluarkan ajelah...samada ada ip add atau tidak.. betul kan..?

Kata tak bias dan tak sokong mana2 parti..! Apa yg dikomen adalah utk renungan dan kebaikan bangsa kita jugak..biar terbuka luas sikit pandagan kita semua...!

Bukan semua yg kerajaan buat betul belaka..dan itulah sebabnya kenapa banyak org2 kita senang diperkotak katikkan malah dijadikan senjata utk memporak perandakan sesama bangsa kita sendiri..Tidak salah jika dikata banyak yg bebal drp yg pandai walaupun cert drp abroad.

Sorry ya bro.. saya salah hantar komen tadi...tapi.., harap2 aku peduli apa @ APA akan ambil iktibar..jgn cakap tak serupa bikin...ha...ha..!

TQ.
Note: I'm sending this without IP ADD...let's see...ha...ha...

melayulupalagi said...

August 7, 2011 3:20 PM

Saudara,

mcm yg sy perkatakan tadi jangan asyik nax persalahkan orang lain. perkara yang berlaku sekarang ini adalah di bawah pentadbiran kerajaan khalid ibrahim.

abis apa pula tanggungjawab kerajaan negeri selangor???adakah kerajaan negeri selangor hanya pandai menggunakan duit rakyat untuk BAYAR TUNTUTAN HENTAM SPR dan lain2 perkara yang tidak berfaedah???

sy sememangnya penyokong UMNO/BN tapi sekiranya UMNO/BN salah maka sy akan katakan bahawa ia adalah salah. jangan kita butakan hati semata2 kerana politik.

baitulmal menjaga seluruh negara. xkn selangor hanya sebuah negeri xbole d jaga oleh PR???mcmana nax jaga negara kalu asyik nax salahkan orang sedangkan anak sendiri xmakan.
abis tu pmimpin kerajaan negeri selangor buat apa???buat ceramah xabis2 mcm mereka masih lg sebagai pembangkang d negeri selangor.

kesian menteliti para penyokong PR nie...

MELAYU tetap MELAYU
ISLAM tetap ISLAM
parti tidak bawa ke syurga...
MELAYU harus bersatu...
ISLAM harus terus d perAGUNG dan d muliakan

Anonymous said...

Kalau minda dah diliwat serta dimurtadkan maka merapu rapu lah mereka berkata kata....
Mereka menjadi pembangkang dinegeri mereka sendiri...hehehehehehe...
Itulah kata ALLAH...jgn solat dlm keadaan mabuk(buat kerja dlm keadaan pening tak ada pengalaman mentadbir negeri)maka akan salahkan orang lain saja...

 
 
Blogger Templates