Social Icons

Pages

Thursday, September 08, 2011

ISU MURTAD !!! ADAKAH BENAR GEREJA DI JOHOR TELAH DI BUKA UNTUK MURTAD KAN MELAYU ???


Ia mengenai satu kegiatan gereja radikal dari Singapura yang mula menjalankan dakwahnya di tanah Semenanjung,dikepilkan juga satu surat bercop URGENT (Segera) untuk perhatian Majlis Agama Islam Negeri Johor.

Tajuk surat dalam bahasa Inggeris itu berbunyi : Gereja baru di JB untuk memurtadkan orang Islam.Gereja itu menjalankan kegiatan agama dan mesyuarat penyebaran dakwahnya (evangelistic meeting) di sebuah hotel di Johor Bahru setiap pagi Ahad.

Gerakan ini ialah lanjutan daripada sebuah gereja radikal di Singapura, Victory Family Centre (VFC) (juga dikenali sebelumnya sebagai Calvary Charismatic Centre (CCC) pada 1990. Pengasas VFC Singapura ialah Rev. Dr. Rick Seaward (rakyat Singapura berbangsa Amerika) ialah seorang paderi yang radikal dan agresif berdakwah ke atas orang Islam.

Paderi kepada gerakan di JB itu ialah Paderi Jeremy Seaward, anak kepada pengasas VFC Singapura itu. Surat itu mendakwa, misi mereka ialah menubuhkan pusat itu di JB dan visinya untuk melebarkan kerja-kerja dakwah, khususnya kepada orang Islam di seluruh Malaysia.

Gereja VFC itu menukar namanya daripada CCC pada 1990-an setelah kerajaan Singapura menumpaskan kegiatan dakwah mereka atau evangelikal secara radikal terhadap orang Islam, yang dikhuatiri akan mengganggu keharmonian beragama di negara pulau itu.

Kerajaan Singapura kemudian mengeluarkan satu Kertas Putih (White Paper) yang menyebut Rev. Rick Seaward sebagai punca mengapa Singapura perlu meluluskan satu undang-undang baru yang berbunyi: ‘‘Akta Memelihara Keharmonian Beragama’' (The Maintenance of Religious Harmony Act).

KLIK DI SINI

UNTUK SELANJUTNYA

psstt...Mat Sabu sepatutnya memperjuangkan hal ini, bukannya menyemai kembali semangat komunisme !!!

KALAU BENAR INI BERLAKU !!!

PIHAK YANG TERBABIT TOLONG PANTAU !!!

10 comments:

Hashim Putera said...

Selamat jadi Badut UMNOXXX.

UNTUK MEREKA YANG MASIH BEBAAL (Bhg II)

UMNO hanya ditubuhkan pada tahun 1946. Sila baca betul betul. Buka mata dan buka kepala: KMM 1938, PKMM, API dan AWAS pada tahun 1945. UMNO ditubuh pada tahun 1946. Baca sekali lagi : sembilan belas empat puluh enam UMNO ditubuhkan dan bukan sembilan belas tiga puluh lapan. Tarikh 1946 ini pun untuk UMNO telah ditalkinkan. UMNO yang baru ini ditubuhkan pada tahun 1988. Ini fakta sejarah yang tidak akan berubah hingga hari kiamat.

UMNO bukan sahaja TIDAK berani melaungkan – merdeka – malah gerombolan ini telah mengeluarkan slogan lawak seram yang berbunyi: Hidup Melayu! Slogan lawak seram ini seolah-olah orang Melayu 'kurang oxygen’. Masih tidak jelas - apakah pada tahun 1946 dahulu orang Melayu sedang nyawa-nyawa ikan atau kurang oxygen untuk bernafas sehinggakan perlu dilaungkan ‘hidup Melayu’. Atau kerana hakikatnya UMNO ini satu gerombolan yang bebal dan tidak dapat memikirkan slogan yang masuk akal.


Masih lagi bebal...klik kat sini untuk berhenti jadi bebal

Anonymous said...

Salam, saudara Hashim usah lah ko perkatak katikkan bangsa melayu utk memperjuangkan kemerdekaan...sedangkan anda tak buat apa pun utk Malaysia, jangan hanya pandai berkata-kata memperlekahkan pemimpin terdahulu, kalau lu pada masa tu pun mungkin dok bawah tempurung je la, takut. Macamni lah sikap hipokrik org melayu tak habis2 memperlekeh bangsa dan pemimpin sendiri. sepatutnya saudara berterima kasih atas keamanan sehingga sekarang.... fikir lah guna akal jangan fikir guna kepala lutut...lu sorang sakit kan hati org Msia tetapi 1000 org akan sumpah lu.....ingat tu

Anonymous said...

Hashim alahai Hashim. Siapa Hashim ni ?? Pejuangkah ? Pernah mengangkat senjata ? Pernah bertempur ? Sedapnya mengatakan Orang Bebal. Apa Jasa Kao Hashim ?? Setakat cakap kosong , sapa sapa pun boleh.
Pernah terlibat dlm Operasi Daoyai Musnah ?...Pernah????. Pernah merasa desingan Peluru Komunis?.
Budak hingusan macam Hashim lebih baik diam ..daripada menjadi Jurucakap tak resmi PAS..

Anonymous said...

Ake ake
Malayan union mula 1946 dan dibatal 1948 lalu diganti kepada PTM akibat tentangan umno dan melayu.PTM amat tidak disenangi PKM dan mengugut tentangan bersenjata beterusan hingga 1989 walau diadakan perjumpaan baling 1950.

Perjuangan kemerdekaan sudah sekian lama dan mulai terancang secara meluas pada 1901. Semakin giat bila british menerima piagam baltik 1941. Persediaan rangka dan penjawat membawa orang malaya mempunyai tanggapan malaya ini adalah negara mereka sendiri dan merasa wajib di pertahankan dan dibangunkan. Terlibat banyak pertubuhan. Pergolakan dunia perang satu dan dua, Peperang ideologi utama dunia, dipengaruhi negara jiran, malaysia tak lari dengan perlibatan pelbagai kaum. Masalah majmuk melahirkan sosial kontrak menjadi kandungan dalam tuntutan kemerdekaan yang wajar. Namun idealogi kominis amat tersisih di sini baik disudut sifat azali manusia dan adat masyarakat setempat.
Perjuangan orang melayu bersama umno berjaya menakrifkan agama mereka sebagai islam dan berketuakan kalangan mereka yang islam. Begitupun perjuangan kemerdekaan oleh golongan agama sejak 1901 turut membawa misi dan visi untuk memperkuatkan amalan islam yang dirasakan menjadi sebab kelemahan. Walau pun ada dikalangan mereka termasuk mereka dari kalangan umno kurang setuju dengan polisi kemerdekaan yang di capai dengan manubuhkan pas 1951 untuk turut bertanding didalam pilihan raya kelak.
1957 malaya merdeka dan diterajui oleh perikatan. Habis cam ner>>>malaysia boleh.

itu yang aku faham jer.Pas dah lari bila dah hanyut bersama pr. BN lagi ok dari pr.

Anonymous said...

Hashim Putera... mmg xpernah bersyukur dgn keamanan... 54 thun merdeka tp pemikiran xpernah merdeka.. dengki n busuk hati dgn kejayaan BN kerana PR xpernah bagi apa2 kebajikan kepada rakyat melainkan menyusahkan rakyat.

Hashim Putera said...

Haramjadah..aku tiap tiap belanja $300 utk prepaid...6% tax dah $18 kalau berbilion guna prepaid...banyak beb kena pau...Rakyat diperbodohkan..

Jom solat Jumaat.



UNTUK MEREKA YANG MASIH BEBAL


Adalah juga fakta sejarah bahawa UMNO tidak - diulangi sekali lagi dengan huruf besar – T-I-D-A-K - berjuang untuk mendapat kemerdekaan. Apabila kuasa imperial British merasa tekanan senjata dan gerakan massa politik di Tanah Melayu semakin melonjak dan mengampoh maka kuasa imperial memerlukan budak suruhan yang setia. Justeru, diwujudkan satu gerombolan yang dipanggil UMNO . Nama Inggeris kumpulaan ini masih dipakai hingga ke hari ini. Nama Inggeris ini sahaja sudah memadai sebagai bukti bahawa gerombolan ini ditelor, dieram dan dinetaskan oleh British.

Pada 20 Jun 1948 kuasa kolonial Britsih telah mengistiharkan apa yang dipanggil ‘darurat’. Perkataan ‘darurat’ ini adalah kelentong besar dari pihak British. British dengan licik telah menggunakan perkataan ‘darurat’ agar orang Melayu tidak sedar bahawa apa yang sedang berlaku pada tahun 1948 sebenarnya ialah perjuangan bersenjata untuk menghalau British. Tidak ada warga Tanah Melayu dalam darurat. Yang darurat ialah kuasa kolonial dan soldadu British yang telah diserang oleh gerila Pembebasan Rakyat Malaya.

Masih lagi blur blur....baca seterus di sini

Anonymous said...

HASHIM BEBAL........

Anonymous said...

Aaah rupanya berkiblatkan tukartiub.. satu jelah aku nak cakap.. pasal sejarah ini kau akan tuduh barang yang memang itulah yang menulis sejarah.. tetapi satu je aku nak cakap.. kau berani ke berkata.. amalan2 pemimpin2 terdahulu ini allah tidak menerima? setakat nak nilai orang.. nilai diri sendiri.. jangan terpekik terlolong bagai dirasuk.. ingat allah.. allah segala2 kita disini.. bukan kerana nafsu amarah dan inginkan perhatian.. untuk menunjuk pandai.. tidak.. semuanya kerana allah.. kepada encik hisham.. jangan sibukkan orang lain.. mengaibkan dan menafikan amalan orang.. amalan kita pun belum tentu diterima oleh allah.. janganlah riak seolah2 awak yang menilai amalan orang lain.. sempena bulan yang baik ini.. rapatkan silaturahim.. bukan sebarkan api perpecahan dan kemarahan orang.. bahaya sebegitu.. kalau begitu marahlah kepada nabi khidir kerana membunuh budak kecil yang tidak berdosa.. cari dan bunuh nabi khidir.. itu baru adil begitu bukan?

Ibnu Sina

Asraf said...

bro HAshim, hang penulis blog tu ker atau hang tukang copy paste jer? Adakah tulisan tu benar2 fakta? atau satu tulisan yg penuh emosi, yg cuba menafikan kemerdekaan dan pemerintahan oleh pihak UMNO dan rakan2 nya? Pelik gak, kenape sekarang? kenape tidak dr dulu lg? kenape tidak timbul pd tahun 2008? adakah kerana 'Pak Cik Mat' terlepas ckp, br keluar sejarah dlm blog tersebut?

Walau apepun aku bersyukur kerana aku lahir dlm keadaan aman, membesar dlm keadaan aman, bersekolah dlm keadaan aman,makan dlm keadaan aman, siap bleh pi solat mana2 aku suke gi, solat kat umah atau masjid, shopping kompleks pun ade surau. Ingat keamanan yg kite kecapi ni pun dugaan dr Allah s.w.t, untuk menguji samada kite bersyukur atau tidak. Kite juga diberi peluang ikhtibar dgn kejadian yg berlaku di negara2 lain khusus nya jiran2 kita, dimana kita mengaku ditindas, harga barang mahal, harga kereta mahal, walhal kita selalu mkn diluar, di restoran2, kita juga membeli kereta mewah tanpa memikirkan bebanan utang ngan minyak yg semakin mahal. dikala kita mengaku kite ditindas, kita masih mampu makan 3 kali sehari, jauh berbeza dengan rakyat negara lain yg makan tanah dan rumput. Bersyukur la dgn ape yg kite ada sekarang, jgn la kerana politik, kita sanggup gadaikan maruah negara, bangsa dan agama..

psst.. aku rasa isu ni ditimbulkan adalah utk mengalihkan pandangan masyarakat drp isu kes Anwar dan isu Murtad.. wallahualam..

Anonymous said...

x abis lagi copy artikel tukar tiub ni?siapa hishamuddin rais dr tukar tiub tu?dia ahli sejarah ker?

 
 
Blogger Templates