Social Icons

Pages

Thursday, October 20, 2011

BONGKAR !!! KENAPA ANWAR IBRAHIM TOLAK HIMPUN ??? DANA YAYASAN KRISTIAN DAN ANWAR IBRAHIM APA CERITA ???


Anwar Ibrahim dalam sidang medianya menolak program Himpunan Sejuta Umat (Himpun) dengan mendakwa program itu bakal menimbulkan kegelisahan dan kecurigaan di antara agama dan kaum di negara ini.Anwar mendakwa tidak ada sebab untuk takut gereja dan aktiviti Kristianisasi kerana mereka tidak mempunyai kuasa, sebaliknya kerajaan yang memerintah tidak melaksanakan tanggungjawabnya untuk meningkatkan kefahaman Islam di negara ini.

“Sebaliknya,mereka yang berkuasa hanya menyemai rasa takut. Kami tidak pernah percaya bahawa Islam sedang diancam oleh Kristianisasi, “katanya seperti yang dipetik dalam laman isterinya

KLIK DI SINI

Himpunan Sejuta Umat yang bakal diadakan di Stadium Shah Alam,22 Oktober ini adalah anjuran bersama lebih dari 24 NGO.Perhimpunan ini tercetus ekoran daripada titah Sultan Selangor,Sultan Sharafuddin Idris Shah yang mengesahkan tindakan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) menyiasat majlis Thanksgiving Dinner di Dewan 3,Kompleks Dream Centre (DUMC) di Seksyen 13,Petaling Jaya pada 3 Ogos lalu sebagai betul dan mendapati bahawa terdapat cubaan untuk memesongkan kepercayaan dan akidah di kalangan umat Islam di negara ini.

KLIK DI SINI



Mufti Perak,Tan Sri Harussani Zakaria,yang juga ulama berpengaruh yang mencadangkan undang-undang anti-murtad digubal adalah antara penceramah utama dalam program HIMPUN itu.

“Selain Harussani, beliau dan pengerusi bersama Mohd Azmi Abdul Hamid, yang juga pengerusi Majlis Perundingan Islam Malaysia, akan menyampaikan ucapan”, kata Dr Yusri Mohamad, Pengerusi bersama HIMPUN.

Menurutnya,Harussani adalah orang yang mencadangkan pembentukan undang-undang anti-murtad untuk menghukum mereka yang bertanggungjawab menyebabkan umat Islam yang meninggalkan agama mereka.Katanya, penggubalan undang-undang itu adalah penting kerana gejala murtad ibarat virus yang menyerang umat Islam ketika ini.Idea mufti Perak itu disokong oleh pelbagai pihak termasuk mufti Kelantan Datuk Mohamad Shukri Mohamad.Himpunan Sejuta Umat itu selama empat jam itu dijadualkan bermula pada jam 2 petang dengan tujuan “menyelamatkan akidah umat”.

KLIK DI SINI

Pada Ogos lalu,Anwar Al-Juburi turut menolak cadangan Datuk Dr Hasan Ali, Exco kerajaan negeri Selangor untuk menubuhkan Unit Selamat Akidah sebagai platform menerima aduan dan permohonan bantuan daripada umat Islam dan untuk membendung agenda Kristianisasi yang semakin merebak di negeri itu.

“Kita tidak harus menghalang mereka (gereja) sesiapa sahaja,mana-mana kaum, mana-mana agama daripada menjalankan atau mengambil inisiatif untuk membantu sesiapa”, katanya.



BANTUAN DANA YAYASAN KRISTIAN BERJAYA BELI PRINSIP ANWAR ???

ADAKAH BENAR ???

ANDA TIDAK PERCAYA ???

KLIK DI SINI

RENUNG-RENUNGKAN

9 comments:

Anonymous said...

UNTUK BERHIMPUN PERTAHAN AKIDAH UMAT ISLAM..BAGUS!

TAKAT PERTAHAN, LPS HIMPUN KENDUR SEMULA, AKIDAH UMAT ROSAK BERTERUSAN...

HIMPUN KENA BUAT DAN AKTA MURTAD MESTI DIGUBAL DAN DIKUAT KUASAKAN...

TAK DE APA FAEDAHNYA, MENUNJUKKAN SOLIDARITI SAMPAI 1 JUTA UMMAT, TAPI TIADA AKTA PENCEGAHAN..ORG TAK TAKUT APA2 PUN, SEBAB MRK TAHU HIMPUN SAMPAI 100 JUTA PUN TAK DE MAKNA SEBAB TIADA UNDANG2 PERLINDUNGAN, CUMA MENUNJUK PERASAAN TANPA KUASA!

TAPI TETAP ADA ORG2 YG NAK AMBIK KESEMPATAN...ITU SEBENARNYA MATLAMATNYA! NAK BUAT OFFER BERHIMPUN TAK JALAN, JD DIA AMBIL KESEMPATAN LAH BILA MANUSIA BERHIMPUN, DIA PUN MENEMPEK LAH MUKA!! SAPA DIA? SEMUA KATAK2!!!
YG MELOMPAT SANA SINI MENCARI TEMPAT BERTEDUH SMNTARA!!

Anonymous said...

himpun ramai2 ni bagus tapi akan ada yg ambil kesempatan.

Ni kan ayat yg kita biasa dlm tv kan?
abih tu napa masa himpun bersih tu takda pun deme tu dok bising nanti tergugat keselamatan, malah sama2 turun lagi nak tunjuk takburnya himpunan ni, nak tunjuk solidariti benci sesama manusia.

Ni himpun nak tunjuk solidariti bahawa betapa umat Islam sensitif dgn bab agama, bab agama beb! kalu kita tak tunjuk sapa lagi? Mufti lagi yg sokong, takkan nak samakan ambiga dgn mufti?

ambiga tu dah jelas tentang islam melalui IFCnya, tapi mufti?

Lu fikirlah sendiri

Anonymous said...

NAK TANYA KO PULAK :

1. HIMPUN NI TAK MENYEBABKAN KESESAKAN JALAN RAYA KER?
2. HIMPUN NI TAK MENYEBABKAN PENIAGA2 RUGI BERJUTA2 RM KER?
3. ADA PERMIT KER?
4. ADA REPORT POLIS TAK?
5. ADA KE PIHAK UMNO SEDIAKAN PEGUAM2 NAK TUNTUT KERUGIAN?
6. PEMANDU2 TEKSI TAK KOMPLEN KER?

Anonymous said...

anon 8.58,

ko nie mangkuk ke apa??? himpun kat stadium bukan kat atas jalan raya pastu berarak ramai2. lain kali amik tau sikit, jgn bebal sangat...

Anonymous said...

9:18

ALA..JGN LAH BEBAL SGT BRO!

HIMPUN MEMANG DLM STADIUM..TAPI YG DATANG TU TERBANG DR UDARA TERUS MASUK STADIUM KER? BODO000!

SDH TENTU MRK BAWAK KERETA, MOTOR, LORI, BAS, BECA, BASIKAL, DLL...KAT MANA MRK JALAN? BUKANKAH DI JALAN RAYA? TAK SESAK KER JLN RAYA BLA SEJUTA KENDERAAN KAT STADIUM IKUT JALAN YG SAMA DI SEKELILNG!

NAK PARKING KAT MANA? JALAN TAK JAMMED KER? ORG YG TAK PERGI TAK MENUMPAH2 KER, PASAL JLN SESAK?

ORG MENIAGA TERPAKSA TUTUP KEDAI...POLIS AKAN SENTIASA SEBOK..


BODOOOOOOO...LAH

Anonymous said...

Saya setuju berhimpun 1 juta umat Islam ni... at least ada jugak usaha nak tunjuk umat Islam bersatu dalam 1 perkara. Tapi mengapa pihak 1 lagi tak setuju... sedangkan mereka tidak ambil apa2 usaha utk kukuhkan pertahanan Islam.

Kesesakan jalan raya memang akan berlaku. Tapi dgn adanya perancangan dan bantuan pihak polis dan JPJ, InsyaAllah kesesakan akan dikurangkan. Keuntungan akan dapat bila ramai yg berhimpun di KL (stadium). Takde la perhimpunan mcm bersih yg nak kucar kacirkan KL. Padan muka Ambiga x dapat masuk Sarawak!! Malu beb!!... hahaha

Shit! said...

Anon 10:15...Kau lagi bodooooo sekeldai-keldainya. Lebih baik gi kongkek si aljuburi tu drpd tunjukkan kebodohan kau kat sini! Si pariah anjur demo seronok bkn main. Bila di ajak berkumpul demi menegakkan sepakatan agama sendiri...mcm2 alasan diberi. Baghal ngalahkan kerbau.

Shit! said...

Maaf...makian tadi adalah untuk Anon 9:29 bukan anon 10:15 ya. Maaf diatas kesilapan. Anon 10:15... ur absolutely rite!

Anonymous said...

Assalamualaikum,

korang semua ni sama je.
maki, mencarut, kata2 kesat.
elok la, gadoh sesama melayu dan islam. sujud ke arah kiblat yang sama, tapi..... melayu2 dan dunia.

 
 
Blogger Templates