Social Icons

Pages

Tuesday, October 25, 2011

BONGKAR !!! PERANCANGAN HALUS AZIZ BASI DAN ANWAR SAMA !!!


Pada mulanya, satu blog menimbulkan persoalan royalti yang diterima oleh Prof Dr Abdul Aziz hasil jualan bukunya, ‘Politik Perlembagaan : Satu Perbincangan Tentang Isu-Isu Semasa dari Sudut Perlembagaan dan Undang-Undang’,yang dianggap tidak munasabah melebihi daripada jualan.Buku itu diterbitkan oleh Institut Kajian Dasar (IKD),2006,badan pemikir Anwar Ibrahim yang sudah diketahui umum dibiayai oleh sebuah Yayasan Kristian Jerman,Konrad Adenauer Stiftung (KAS).

“Jika difikirkan royalti RM20,000 amat berlebihan dibandingkan dengan jualan buku Aziz Bari itu yang tidak memberansangkan.Adakah ini dijadikan sebagai alasan untuk IKD menyuntik dana kepada Aziz Basi ???

“Kedua,adakah Aziz Basi juga adalah pembawa mesej Islam Liberal dengan kaitan rapatnya dengan IKD?”, soal blog macamoranggila.blogspot.com.

KLIK DI SINI

Penulis blog itu menimbulkan persoalan tentang bayaran royalti RM20,000 daripada IKD pada tahun 2008 yang didakwa sebagai usaha untuk menyuntik dana kepada Aziz Basi yang berselindung di sebalik royalti penjualan buku.Kemudian,laman ini mempersoalkan peranan tiga badan asing, Atlas Global Initiative for Free Trade,Peace and Prosperity, Friedrich Naumann Foundation for Liberty,Greville Trust dan International Policy Network dalam penajaan badan yang dianggotai Aziz Basi di Malaysia.Aziz Basi merupakan satu-satunya anggota dari Malaysia yang dinobatkan sebagai felo kanan dalam badan yang dikenali sebagai ‘Institute for Democracy & Economic Affairs’ (IDEAS).Selain itu,IDEAS yang beroperasi dan beralamat di Malaysia,(D6, Taman Tunku, Bukit Tunku, 50480 Kuala Lumpur, Malaysia) juga mempunyai empat orang penasihat dari luar negara.

Mereka adalah Professor Julian Morris,Executive Director,International Policy Network, London ; Dr Tom G Palmer,Vice President,Atlas Economic Research Foundation & General Director,Atlas Global Initiative For Free Trade,Peace and Prosperity Dr Mark Pennington, Fellow,Institute of Economic Affairs,London dan Linda Whetstone,Chairman,International Policy Network and Board Member,Mont Pelerin Society.

KLIK DI SINI


Untuk apa badan yang dianggotai Aziz Basi yang kononnya berjuang untuk negara Malaysia mempunyai penasihat antarabangsa dari luar negara ???

Apa peranan penasihat-penasihat antarabangsa itu dalam penajaan dana badan yang dianggotai Aziz Basi di Malaysia ???

Julian Morris adalah Naib Presiden Penyelidikan, Reason Foundation,sebuah yayasan disebut-sebut ditaja oleh George Soros yang berpengkalan di Los Angeles, Amerika Syarikat (AS).Beliau juga terlibat dalam kumpulan pemikir yang dinamakan “Reform” dan kumpulan Mont Pelerin Society.Tom Gordon Palmer adalah fello kanan di Cato Institut, Pengarah Bahagian Pendidikan Universiti Cato Institut,Naib Presiden Untuk Program Antarabangsa, ‘Atlas Economic Research Foundation’, dan Pengarah Urusan kepada ‘Atlas Global Initiative for Free Trade,Peace, and Prosperity’.Cato Institute yang disponsor oleh The Koch family dan Lynde and Harry Bradley Foundation juga dikaitkan dengan penyangak matawang Yahudi, George Soros.

Palmer juga adalah penyokong kuat kumpulan Gay yang terlibat aktif dalam the Independent Gay Forum dan menjadi Ahli Lembaga Penasihat Human Rights Foundation satu yayasan hak asasi yang menyokong kuat pergerakan LGBT (Lesbian, Gay, Biseksual dan Transgender).Dr. Mark Pennington adalah pensyarah tamu di Institute for Humane Studies, George Mason University yang pernah menerima sumbangan $10,000 daripada the Atlas Institute for Economic Research pada tahun 2007.Linda Whetstone adalah anak kepada Sir Antony Fisher, salah seorang dalang paling berpengaruh dalam mengerakkan gelombang liberalisme di seluruh dunia.Antony Fisher merupakan the Institute of Economic Affairs dan the Atlas Economic Research Foundation.

Menerusi Atlas,beliau menaja lebih 150 lagi badan pemikir di seluruh dunia antaranya; Fraser Institute, Manhattan Institute, Pacific Research Institute, National Center for Policy Analysis, Centre for Independent Studies dan Adam Smith Institute.Anak perempuannya,Linda Whetstone mewarisi aset perjuangan ayahnya dengan terlibat sebagai Pengarah dalam organisasi Mont Pelerin Society.Menariknya,badan-badan yang disenaraikan di atas kebanyakan juga merupakan lingkaran Anwar Ibrahim.

Penulis Barat Anton Chaitkin mendedahkan Anwar turut terlibat dalam organisasi elit yang dinamakan ‘Mont Pelerin Society’ dan Anwar juga pernah dilaporkan ada perjanjian rahsia dengan Cato Institute pada tahun 2006.

KLIK DI SINI

Anwar juga pernah mendapat jemputan daripada Human Rights Foundation yang mengadakan Oslo Freedom Forum 2010 di Norway.

KENAPA LINGKARAN DANA PENAJAAN ANWAR DAN AZIZ BASI HAMPIR SAMA ???

SIAPAKAH AZIZ BASI INI ???

RENUNG-RENUNGKAN

9 comments:

Anonymous said...

Professor HAPRAK aziz barua tu takut nak letak jawatan.. bila dia berhenti jadi Prof. kat UIA.. title Prof./ pakar undang2 dia hilang... siapa Aziz Bari tu? cuma mangkuk hayun PKR dan DApig jer laa lepas tu...lain kali pikir sebelum buat.. ko tu keja ngan GOMEN!!! pas tu sedap mulut hentam Sultan... Sendiri Buat sendiri Tanggung laaa... tapi Yg tak Best, ader Plak Musang Bulu BABI Tonyok kat Gomen yang tolong pi support si Bengong ni PLAK!!!

Anonymous said...

WOI BADUT !

KO RENTIKAN LAH MEMBODEK TAK TENTU ARAH..KO RENTIKAN PREJUDIS KO..

CUBA KO BAHASKAN LAPORAN AUDIT NEGARA 2010 BARU2 NI YANG MANA AMAT2 GILA KELAKUAN PEMIMPIN KERAJAAN, KRONI2 UMNO DAN PEMIMPIN UMNO!

LIHAT LAH BERATUS MALAH RIBUAN JUTA DUIT RAKYAT DISAPU HABIS DENGAN TERANG2...

NAMPAKNYA PELAN TRANFORMASI NAJIB HNYA ANGAN2 DAN RETORIK SEMATA...

LBH BAIK KO FOKUS MSLH NEGARA LAH BODO!!!

KO TENGOK LAH BETAPA LINTAH DARATNYA UMNO/BN MELAHAP DUIT KITA SEMUA!!!

BERBILION2 RUGI DAN HANGUS!!

KO PENGECUT LAH BADUT! ADA BLOG PRO UMNO BINCANG DIRECT BENDA NI...KO MASIH NAK MENJILAT JUBO NAJIB/ ROSMAH

Unknown said...

hehehe,tak ada bukti pasal bajet main hentam yer??? saya nak tahu cerita aziz basi tu.adakah dia orang yahudi ??? itu sahaja.dah bocor pun berkenaan laporan audit tu.itu semua tipu.heheheh....

Anonymous said...

BADUT..

BLOG KO NI STREOTYPE LA..ASYIK BODEK, BODEK, DAN TERTUTUP MINDA..CUBA KO TENGOK BLOG KENGKAWAN KO SPT DIN TURTLE, PANEH MIANG, OPEN LAH SKET..MRK HENTAM JUGAK PEMIMPIN UMNO...

KO NI LEN LA..

KO ASYIK NAK KONEM AZIZ BARI...KES DIA DAH BASI LA..AKHIRNYA UMNO TERSUNGKUR GAK...PM NAJIB MEMBATALKAN LAWATN KE UIA MLM NI TAKUT DITUNGGU DEMO BESAR ATAU PALING TDK PUN KENA BALING KASUT...

MASYARAKAT SKANG TAK MAHU LAGI PD RETORIK..

KO TENGOK LAPORAN AUDIT TAHUNAN 2010, AMAT MEMALUKAN KELAKUAN ORG2 ENGKO SENDRI...MANA TAK PUNAH NEGARA...ENGKO TAHU ITU SEMUA TP ENGKO SEMBUNYIKAN!!!

RENTIKAN LAH...BUKA LAH SEDIKIT OTAK KO YG TERTUTUP TU!!!

AKU NAK TANYA NKO LAH..APA LAH DAYA ENGKO NAK LAWAN GELOMBANG RAKYAT YG MEMANG DAH MIANG DGN UMNO? APA?...TUNGGU JER BADUT!!!

Anonymous said...

MEMANG ENGKO BADUT..SEROPA LAH ENGKO DGN BADUT!!!

ENGKO KATA LAPORAN AUDIT TU PALSU?

PATUT LAH ENGKO MENJILAT JUBO NAJIB JER...SAMPAI LAPORAN AUDIT PUN KO KATA PALSU...

AKU RASA KO BACA LAH LAPORAN TU...BUKAK MATA KO TU BESAR2..GELIHATI AKU TGK KO BADUT...

Unknown said...

hehehe..video seks anwar ibrahim pun palsu ker ??? buka mata anda luas-luas tengok pemimpin yang anda jilat tu..asyik putar belit kenyataan.itu ker yang nak jadi PM.depan belakang semua balun ???

Anonymous said...

BADUT!

NAMPAK GAYANYA ENGKO SORANG2 JER LAH TENGOK VIDEO BLUE TU...DAH BASI.

TU LAH KEPALA KO ASYIK LAYAN BLUE, SAMPAI DUIT NEGARA DI BELASAH OLH GENG2 KO RANG PUN BUAT TAK RETI JER!!!

KO TENGOK LAH VIDEO BLUE NUAR TU PUAS2, BUKAK MATA KO LUAS2, TAK CUKUP DGN TU KO LAYARI PORN MOVIE BERSEPAH KAT INTERNET...

DAH OTAK BLUE...AKU CADANG KO BUANG JER, BACAAN ALQURAN KAT BLOG KO..NAJIS TAU! BLOG LUCAH TP ADA BACAAN ALQURAN...DOSA BADUT!!

Unknown said...

Hehe,mengajar nampak? Kenapalah anda ni otak tersumbat? Dalam video tu dah terang-terang muka Al juburi.saya letak ayat Al Quran sebab kita boleh baca bersama.AL - JUBURI cakp jer pandai tapi satu benda dia tak tahu.

Anonymous said...

YANG KO TAHU BADUT BENDA LUCAH JER!!!

 
 
Blogger Templates