Social Icons

Pages

Friday, January 13, 2012

HOT VIDEO !!! ADAM ADLI KENA HENTAM DENGAN MAHASISWA ???


INI BARU BETUL MAHASISWA !!!

ADAM ADLI KENA BELASAH KAW-KAW !!!

LIHAT VIDEO DI BAWAH



Ini baru kita boleh gelar mahasiswa.ada otak,tahu menggunakan otak yang dianugerahkan oleh Allah dan berperangai seperti seorang mahasiswa yang bertamadun.tidak seperti Adam Adli.kononnya nak memperjuangkan kebebasan hak mahasiswa,tapi cara nak membebaskannya mengalahkan binatang yang duduk dalam sangkar di zoo...

Banyak cara dan saluran yang boleh kita gunakan untuk menyampaikan hasrat kita dengan cara yang bertamadun dan berhemah.tambah tambah lagi bila kita bergelar seorang mahasiswa.contohnya macam video yang dibuat oleh Anwar Hadi.walaupun tak perlu bersparing dengan polis,tidur atas jalan dan berlakon nazak nak mampus.namun mesej yang cuba disampaikan jelas,mudah dan yang paling penting tak perlu berperangai macam binatang...

RENUNG-RENUNGKAN

3 comments:

Anonymous said...

Sdr Badut Rakyat
saya nak mohon izin masuk

Golongan Jen Y yang dianggar kan 7 juta orang ketika ini menjadi rebutan Najib, dan pra 901 menjadi rebutan Anwar juga.

Pasca 901 sudah tentu Adam dan sahabat nya didalam kumpulan mahasiswa akan menentang AUKU dan menyokong akademik fredom.

Pada Adam dan sahabat seangkatan dengan nya akademik freedom sangat mustahak dan penting bagi mereka walau pun:

1.Tidak ambil kira dan tak mau tahu bahawa pada 2011 ,338,000 orang telah di daftar dengan kemenSumbManusia untuk mendaoat kerja, dan 20 % ,yanni 66,000 sudah ada kelulusan ijazah dan diploma.(MENGGANGUR).
2.Setiap tahun 400,000 pelajar ambil peperiksaan SPM.
3.Setiap tahun 100,000 belia masuk dan cuba dapat tempat nasuk IPTS IPTA.
4.2,300,000 warga asing PATI TIDAK MAHU pulang ke negara asal mereka ,yaani Indon,Bangla,India,Vietnam,Philiphine,Thailand,Cina,Sri Lanka,Nigeria,GHana,Zimbawe,Cambodia,Pakistan,Iran Iraq,dll, sebab mereka dapat macam macam kemudahan dan subsidi kerajaan Malaysia.

Kengkawan Adam pernah ke fikir, kalau tak dapat ijazah SM,bukan sarjana atau PHD,lepas 5 tahun main main akademik freedom,
anda nak cari kerja yang mesti ada bilik airkon opis ada awik cun, pangkat mau tinggi, pakai kot tie seluar baju kasut tali pinggang handbeg kulit jenama, beli kat Bukit Bintang Walk dan KLCC(sogo no way),minta gaji 3,000,hisap rokok jenama impot MBORO bukan keretek,minum kopi mesti STARBUCKS.(lifestyle Jen Y),dengan tiada kelulusan kertas sijil dll ???

Kalau orang tua anda ada connection, hanya berani minta kerja dengan GLC aje.

Dengan company cina, manager akan senyum besar,sebab ada alasan tolak pekerja melayu, sebab depa pakai meritokcsai tau( stail PAP)..
Ini lah akedemik freedom.

Kapada Najib , anda jangan sebuk nak rebut 7,000,000 kaum belia dan muda dengan gajet telcos Mr Cool dan liberal .

Anda wajib bagi peluang pekerjaan untuk mereka yang mengangur agar dapat capai anggan blue ocean high income glokal global 1M.
Mana ada peruntukkan untuk subsidi menggangur.

Kalu tak mampu, anda hanya Mr Playsafe Neville Chamberlain aja.


Dengan lesen besar 1M
arjuna waspada
changkat lobak

CrashoverLoad said...

Tahniah arjuna waspada changkat lobak

Tapi saya nak tambah sikit je.. sebenarnya agenda yg anda ceritakan itu sebenarnya betul cuma kenapa dibuat itu perlu diupdate. Mohon tuan/puan sebarkan ye..

Apa yg DSNajib buat adalah hasil gerak kerja Tun M. Gerak kerja itu terbantut beberapa tahun dizaman Tun A. Gerak kerja itu ialah "memaksa graduan2 power Malaysia keluar negara & mencari ilmu diserata dunia, kemudian bersama2 bawa kongsi ilmu itu untuk membangunkan Malaysia"
Ini adalah taktik Negara China. Sangat berkesan sehinggakan kini ia dilabelkan sebagai "bakal menakluk ekonomi dunia". Berapa tahun mereka buat? adakah lagi cepat dari USA? Yesss. Itulah idea bernas dari Bapa Permodenan Malaysia.
Sekiranya bumiputra nampak, peehhh.. sayangnya sekarang, hanya bukan bumiputra je nampak. Betul ke? lihat sendiri pada statistik & facebook. Dimana rakan2 bukan bumiputra anda bekerja sekarang. Mereka akan pulang satu hari nanti membawa ilmu untuk sedara mara & anak2 cucu dia. Duit adalah bonus.
Itulah kenapa DS Najib tidak aggresif dalam membanykkan peluag pekerjaan golongan professional di Malaysia.
Namun, usah gusar, Gerak Kerja itu Tun M yg buat. Tun M tak pernah fail naikkan bumiputra. Pakailah Tun M selagi nyawanya masih ada kerana, seperti yg kita nampak hari ini... Tun M tiada pengganti .

Anonymous said...

I learned a new word today "Pro common sense". Thank you.

 
 
Blogger Templates