Social Icons

Pages

Tuesday, October 11, 2011

KEPUTUSAN SULTAN SELANGOR !!! INI JAWAPAN KHALID GAGAP !!!


Khalid Ibrahim @ Gagap Akhirnya menghormati titah Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah mengenai laporan pemeriksaan terhadap Gereja Methodist Damansara Utama oleh Jabatan Agama Islam Selangor (Jais).Menghormati titah baginda Tuanku itu,Khalid berkata ini adalah keputusan terbaik dan adil apabila faktor keharmonian masyarakat berbilang kaum di Malaysia dititikberatkan.tau pun nak hormat sultan.sebelum ini sikit-sikit kata JAIS komplot dengan UMNO.apa punya jawapan khalid ni ??? benda dah betul,pemeriksaan JAIS bukannya salah pun di sisi undang-undang.macam juga kalau rumah kena rompak,kita kena hubungi polis.jom kita lihat apa jawapan Khalid Gagap

“Sebagai rakyat Selangor,kita mesti menghormati dan menerima titah ini dengan hati terbuka dan positif kerana baginda adalah ketua negeri dan tempat masyarakat berbilang kaum berlindung,” katanya.

Khalid jugan memberitahu bahawa pihaknya akan menubuhkan jawatankuasa khas untuk memperkasakan piawaian prosedur operasi (SOP) di Jais agar jabatan itu dapat memantau cubaan untuk memesongkan kepercayaan dan akidah umat Islam dengan teliti dan berkesan.Katanya,jawatankuasa khas ini akan dianggotai oleh tokoh perundangan dan pakar agama selain pegawai kanan kerajaan yang akan diumumkan kelak.

“Kerajaan Selangor tidak akan menoleh ke belakang lagi disebabkan isu ini.Sebaliknya isu ini memberi kesedaran tentang keperluan untuk mengukuhkan penguatkuasaan Jais serta pengumpulan bukti,” katanya.

Sultan Sharafuddin dalam titahnya memberi amaran kepada mana-mana pihak supaya jangan cuba mempengaruhi dan memesongkan fahaman serta kepercayaan orang Islam terhadap agama Islam.

“Merujuk kepada siasatan pihak Jais,terdapat keterangan bahawa ada cubaan untuk memesongkan kepercayaan dan aqidah umat Islam.Tetapi keterangan yang diperolehi tidak mencukupi untuk tindakan undang-undang diambil.Oleh itu, setelah meneliti secara mendalam laporan Jais dan setelah mendapat nasihat dari pakar agama dan undang-undang,Beta bersetuju tiada pendakwaan terhadap mana-mana pihak,” titah baginda dalam satu kenyataan.

Jais pada 3 Ogos lalu menjalankan pemeriksaan ke atas majlis makan malam Hari Kesyukuran di Gereja Methodist Damansara Utama,Seksyen 13,kerana mengesyaki wujud usaha memurtadkan orang Islam.

TAHNIAH KEPADA JAIS KERANA MENELITI DAN MELIHAT RAKYAT YANG CUBA MEMESONGKAN AGAMA ISLAM !!!!

8 comments:

Ular Menyusur Akar said...

Baginda Sultan perli tu. Mana nak cukup bukti jika awal awal pemeriksaan dan kena sekat sana, sekat sini, bantai sana bantai sini. cuba kalau Khalid Khalid tu tak campur tangan, bukti dah terkumpul, tindakkan dah boleh di ambil.

Anak Lenggong said...

Sudah laa Gagap ooii...masa lepas kejadian tu apa yang ko kata..udah lupa kee ko dan khali gereja..mengutuk JAIS dan Hassan Ali..nasib baik laa JAIS dibawah pengawasan Sultan Selangor sebagai ketua agama negeri..kalau tidak dah tentu pegawai JAIS tu ko perambat keluar..

Sekarang ni pandai pulak ko berdalih dan menari mengikut rentak yang dititahkan oleh Sultan..apa ko ingat kerja sebagai MB ni sama saperti kerja sewaktu ko kat PNB kee..kalau dulu boleh laa main copy paste..orang lain punya usaha ko main songlap jee..

Anonymous said...

khalid ( I DO WHAT YOU DO) ni dari jadi cik gu kat tanjung karang sampai jadi pegawai bank sampai jadi big shot kat pnb sampai jadi ceo guthrie sampai jadi mb macam tulah perangai dia tak pernah usul periksa terus ambil tindakan bodoh

Anonymous said...

Memang bahlol lah dia, kah...kah... taraf menteri besar bahlol lah tu..

Unknown said...

MB tarak otak. Pakatan Haprak mmg pandang remeh je isu murtad ni. PAS sejak jadi kuda tunggangan DAP pun dah transform jadi syaitan bisu. Kesian Hassan Ali sorang2 nak fight tapi diremehkan ahli parti sendiri.

jimmie said...

apa komen sorang lg khalid BANGSAT@GEREJA..babi PIANG!!

Anonymous said...

HA..HA.HA..

KO MARAH GILA SI KHALID WAT APA?

APA KO DAPAT?

MACAM ORG SASAU!

KESIAN AKU ORG UMNO...GILA MEROYAN LPS BN KALAH DI SELANGOR?

PATUT KO PIJAK2 JER TOYO TU!!

Anonymous said...

Muhahahahaaaa....
Hampas kelapa ada disini rupanya...

 
 
Blogger Templates