Social Icons

Pages

Tuesday, October 11, 2011

PERLAKSANAAN NEGARA KEBAJIKAN !!! APA YANG ANDA MEREPEK NI HADI AWANG ???


Presiden PAS,Abdul Hadi Awang mendakwa Kononnya Perdana Menteri,Datuk Seri Najib Tun Razak tidak memahami konsep negara berkebajikan dan menuduh BN tidak pernah melaksanakannya.Katanya,negara berkebajikan mestilah ditadbir oleh pemerintah yang berintegriti atau beriman dan juga rakyat yang berintegriti.

“Dengan membazirkan wang rakyat untuk membayar bil air dan elektrik rumah Perdana Menteri berjumlah jutaan ringgit tidaklah menggambarkan pemimpin yang berintegriti.Keduanya negara berkebajikan mestilah bercirikan kerajaan yang wajib memberi pertolongan kepada rakyat yang memerlukan secara adil.Ketiga, negara berkebajikan menekankan ciri kepimpinan yang beriman, berakhlak,menepati janji dan adil untuk semua.Nampaknya Perdana Menteri yang membentangkan belanjawan ini sebagai Menteri Kewangan gagal sama sekali memahami apa yang dimaksudkan oleh PAS sebagai negara berkebajikan, ‘ katanya dalam satu kenyataan akhbar.

Perdana menteri membentangkan bajet 2012 di bangunan Parlimen,Jumaat lalu membabitkan peruntukan sebanyak RM232 bilion.

KEPADA HADI AWANG,SELAMA INI KERAJAAN MEMBERI SEMUA JANJI DAN JANJI ITU DILAKSANAKAN BUKAN NEGARA KEBAJIKAN KER ???

APA JADI NEGERI KELANTAN ???

APA CERITA DENGAN AIR DI KELANTAN ???

APA CERITA DENGAN JANJI 100 HARI DI SELANGOR DAN NEGERI LAIN ???

KALAU ANDA JADI PM NANTI TINGGAL KAT MANA ???

PUTRAJAYA JUGA KAN ???

SIAPA YANG BAYAR BIL TU ???

SAMA JER KAN ???

RENUNG-RENUNGKAN

3 comments:

Anonymous said...

maknanya apabila pas atau pkr memerentah nanti tak adalah negara kebajikan kan? sebabnya pemimpin mereka tidak beriman dan tidak berintegriti ye tak?

j3bat said...

Manalah kita nak tahu tahap keimanan seseorang, andainya kita belah dada orang tu sekalipun takkan kita tahu.

AJAI62 said...

Assalam Bro

Kata-kata orang terdesak... Siapa dia nak persoalkan keimanan seseorang... Apakah akhlak seseorang yang suka bercakap bohong dan mempermainkan agama tu baik dan mulia dan boleh dilantik sebagai pemerintah... Sendiri mahu ingatlah lu mati esok kubur sendiri-sendiri dan sendiri mahu jawab...

 
 
Blogger Templates