Social Icons

Pages

Tuesday, November 01, 2011

PANAS !!! AZIZ BASI KATA SULTAN SELANGOR BIADAP DAN TIDAK KONSISTEN ???


Dr Abdul Aziz Basi mengulangi pendiriannya mempertikaikan titah Sultan Selangor,Sultan Sharafuddin Idris Shah berkaitan dengan dengan isu pemeriksaan Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) ke atas Gereja Methodist Damansara Utama (DUMC).Kali ini Aziz Basi menuduh tindakan Sultan Selangor itu sebagai tidak konsisten dengan membandingkan kes cubaan murtad dengan kes bukan murtad yang pernah terjadi di Selangor.Aziz Basi juga menuduh dalam menangani isu cubaan murtad itu Sultan Selangor telah bertindak mengenepikan peranan Menteri Besar.

“Dan takala titah itu dibuat.apa yang disebut adalah tidak ada bukti..tidak ada bukti..Kalau tidak ada bukti saya kata tutup saja lah.tak ada bukti,tutup lah.Tak ada bukti, mengapa masih lagi ditinggalkan ruang.seolah-olah gereja itu masih bersalah.Bukankah ini sesuatu yang menzalimi atau tidak adil kepada kawan-kawan kita orang Kristian itu”, katanya.

Aziz membuat kenyataan itu ketika berucap di ‘Forum Kemerdekaan’, sempena dengan Sambutan PAS Perak 60 Tahun di Masjid Tinggi, Bagan Serai Perak pada 29 Oktober 2011.

SILA LIHAT VIDEO DI BAWAH



APA CERITA NI AZIZ BASI ???

DAH BANYAK BUKTI PASAL UMAT ISLAM DAN MELAYU DI DUMC MURTAD DAN JAIS JUGA ADA BUKTI PENANGKAPAN DI DUMC !!!

NAMPAKNYA AZIZ BASI SAJA NAK PUTAR BELIT FAKTA !!!

NAK MASUK POLITIK NAMPAK ???

LIVE !!! LIPUTAN KHAS BLOG SEMPENA AIDIL ADHA DI MAKKAH

KLIK DI SINI

8 comments:

Anonymous said...

Boleh ke sebagai seorang penjawat awam berceramah di pentas politik?

Anonymous said...

anon 1.25...klu pakatan haramjadah boleh saja...wal halal ku, walharam mu!

Anonymous said...

Barua sekor ni elok pecat je. Banyak lagi pensyarah yang berkebolehan. Nak makan penampar kot barua ni

Anonymous said...

'kalau tak ada bukti, tutup saja.' betul juga katanya. jangan fanatik sangat, sedara!

Anonymous said...

Nampak sangat Si Aziz Bari ini adalah juak-juak Pakatan Rakyat, siap ceramah menghina kerajaan lagi, apa cerita ini, kamu ini penjawat awam atau pekerja kelab malam hingga sanggup buat sebegitu rupa?

Aziz Bari ini dah tak sabar nak jadi calon, makin kuat bodek Pakatan Rakyat, mungkin boleh jadi calon DAP, sesuai benar dengan dia ni.

Kononnya tak ada bukti dalam pemeriksaan oleh JAIS di pusat ibadat bukan Islam itu, kertas-kertas berkaitan soalan untuk mengelirukan umat Islam yang diperonyok dan dibuang dalam tong sampah itu apa dia? Malahan orang Islam yang hadir di program berkenaan sedangkan program berkenaan siap ada acara keagamaan bukan Islam, apa itu bukan bukti? Bukti jadah apa lagi Aziz Bari nak? Itulah, kononnya pakar undang-undang, tapi buta kayu. Inilah jenis manusia yang telah diberikan bantuan oleh kerajaan hingga berjaya, tetapi akhirnya menjadi pengkhianat menghina kerajaan, menuduh yang bukan-bukan terhadap kerajaan dan sanggup bersekongkol dengan pihak yang dengki terhadap kerajaan untuk buat kenyataan fitnah yang keji terhadap kerajaan.

Isu merosakkan akidah bukannya isu yang remeh temeh, tapi si 'pakar undang-undang' yang buta kayu ini boleh ambil ringan saja. Malahan isu surau dirobohkan, dan masjid di sita, tak pula Aziz Bari dedahkan, malahan di zaman Rasulullah dulu pun, ada masjid yang diarahkan supaya dirobohkan, sebabnya masjid berkenaan adalah masjid puak munafik yang mahu merosakkan Islam. Saya tak tuduhlah surau yang diroboh itu dan masjid yang disita itu sebagai surau dan masjid kaum munafik, tapi kerajaan mesti ada sebab nak robohkan, malahan kalau surau atau masjid dirobohkan, akan digantikan, itu biasalah, buat apa nak samakan dengan kegiatan untuk merosakkan akidah umat Islam, itu beza benar.

Orang-orang yang kononnya intelektual dan ahli akademik kenalah jadi pembimbing yang baik, kalau diri sendiri pun tak tahu nak urus, sikap sendiri pun macam golongan tak berpelajaran, apa guna ijazah berjela-jela, buang dalam loji kumbahan najis sajalah, kerana yang penting adalah kefahaman dan sikap baik, ijazah dan sijil itu adalah sekadar kertas saja kalau tak ada kefahaman dan sikap yang baik.

Isu Aziz Bari ini kena gantung tugas heboh satu Malaysia kononnya UIAM zalim, tapi isu Naib Canselor dan dua orang pegawai tinggi UNISEL dipecat, bila pelajar UNISEL sendiri tak setuju sebabnya pemecatan itu berunsurkan politik, boleh pula Pakatan Rakyat hina pelajar berkenaan, tapi di UIAM, pelajar universiti yang tidak mengenang budi yang pengajian mereka disubsidikan oleh kerajaan berdemontrasi di UIAM untuk bela Aziz Bari yang menghina kenyataan Sultan Selangor, maka berduyun-duyun pimpinan PAS membela, penuh dalam akhbar Pakatan Rakyat membela perbuatan demontrasi liar itu. Lihat betapa asobiyahnya Pakatan Rakyat termasuk PAS sendiri kerana sekiranya puak mereka buatlah apa pun, tak kira dosa pahala, halal haram, baik betul, benar salah atau apa saja akan dibela, tapi kalau orang lain, buatlah baik macam mana pun akan dituduh macam-macam dengan tuduhan yang keji dan buruk. Lihat betapa asobiyahnya Pakatan Rakyat termasuk PAS. Mereka tuduh nasionalis sebagai asobiyah, itu pembohongan nasionalis bukan asobiyah, nasionalis memang perjuangkan bangsa, tapi tidak buang agama dan tidak buat penindasan terhadap kaum dan penganut agama lain, tapi asobiyah lain, mereka akan bela segala penindasan, kezaliman, pengainayaan, malahan jenayah atau maksiat pun akan dibela sekiranya melibatkan puak mereka seperti dalam kes Anwar, Timbalan Presiden PAS dan beberapa lagi pimpinan Pakatan Rakyat, semuanya dibela walaupun macam-macam bukti ada, itulah asobiyah.

Bersambung.........

Encik Mohamad.

Anonymous said...

Sambungan ..........

Perlu diingat asobiyah adalah taksub kepada kumpulan, malahan kumpulan tidak sama dengan bangsa, kerana dalam kumpulan mungkin berlainan bangsa. Sebab itulah masa Arab Jahiliah dulu mereka perang sama-sama mereka, kalau nasionalis itu asobiyah, maka sudah tentu Arab Jahiliah dulu tak lawan sama-sama sendiri, lebih baik pergi lawan dengan Parsi, Rom, atau bangsa lain. Maka jelas di sini bahawa nasionalis adalah berbeza dengan asobiyah dan nasionalis tidak salah dari segi agama kerana kalau kita tidak sayang dan berusaha untuk majukan bangsa kita dan jadikan bangsa kita sebagai bangsa yang hebat, takkan nak harap orang lain, jangan haraplah. Inilah yang diputar belitkan oleh PAS dan Pakatan Rakyat berkenaan isu ini. Maka sedarlah semua permainan politik jahat dan keji pihak yang tamak haloba ini. Malahan sehingga kini saya bertanya kepada mana-mana puak-puak PAS dan sekutu mereka berkenaan pendirian PAS berkaitan hudud, tak berani ulas, takut DAP naik angin. Sebab itulah tak ada pendirian khusus dari pimpinan tertinggi PAS berkenaan hudud ini.

Dalam isu sorang pimpinan PAS yang ditangkap berkhalwat, buat tak senonoh dengan bini orang di dalam bilik hotel, dalam gerabak keretapi, malahan ada yang bukan saja dengan bini orang malahan dengan lelaki, dengan pelacur yang mana siap ada bukti video, CCTV, DNA, tak boleh semuanya, kena ada 4 saksi lelaki beriman, video itu semuanya besi, tak boleh jadi saksi. - Kenyataan tok guru PAS, Hadi Awang, Presiden PAS.
Malahan tindakan Mahfuz Omar dan kuncu-kuncunya tuduh Dr. Rais Yatim sebagai perogol, apahal tak perlu saksi lelaki beriman 4 orang, sudahlah itu, apa-apa qarinah (bukti) pun taka ada. Kerana Mahfuz dan kuncu-kuncunya adalah puak dan sekutu PAS, maka PAS tak ambil sebarang tindakan disiplin, malahan siap julang sebagai hero lagi. Inilah asobiyah sejati. Berani kerana benar, takut kerana asobiyah.

Sekian, terima kasih.

Yang benar,



Encik Mohamad.

Anonymous said...

Kalau PAS benar-benar nak buat hudud dan tak takut dengan DAP, saya mencabar agar kepimpinan tertinggi PAS, Mursyidul Am, Presiden, Timbalan Presiden, Naib Presiden, Ketua Pemuda, Ketua Muslimat, Ketua Dewan Ulama, Ketua Dewan Syura PAS dan MT PAS supaya adakan sidang akhbar dan memberikan kenyataan rasmi parti PAS berhubung hudud, itu pun kalau beranilah, kalau takut kena tengking dengan DAP, tahulah, maka PAS tak buatlah seperti itu, sebab takut kepada DAP, PAS memang pengecut, takut kepada DAP, PAS bacul, jadi balaci suruhan tahap 'anjing suruhan' kepada DAP, PAS tak ada maruah, sanggup 'mengemis' kepada DAP kerana nak undi bukan Islam, PAS parti gelandangan sebab terpaksa mengharapkan 'sedekah' dari DAP untuk kekal dalam Pakatan Rakyat, PAS parti murahan sebab sanggup ketepikan prinsip asas parti itu iaitu perundangan hudud dan negara Islam kerana terdesak hendak mengemis undi dan untuk berada dalam Pakatan Rakyat.

Musangka dan puak-puak PAS ada berani sambut cabaran ini? Buktikanlah sekiranya PAS itu bukannya 'anjing suruhan' DAP, kalau tidak buat itu, sudah terang lagi bersuluah, PAS adalah parti murahan, PAS parti tak bermaruah, PAS parti gelandangan, PAS parti murahan, PAS pengecut, PAS bacul, PAS penakut kerana takut kepada DAP sebab PAS lebih mementingkan undi dari kebenaran, ada berani? Berani keran benar, takut kerana tidak sanggup berhadapan dengan kebenaran sebab asobiyah dan takut kepada DAP, kerana terdesak nak undi penyokong DAP sedangkan kebenaran boleh dihumban ke dalam longkang begitu saja oleh PAS.

Saya mencabar kepimpinan PAS serta ahli-ahli PAS untuk beri kenyataan rasmi parti mereka berhubung isu hudud ini, kerana ketika ini PAS bermain tarik tali, apa tidaknya kepada penyokong totok mereka terutama geng serban, tok guru dan ulama PAS kata nak buat hudud, tapi bila depan DAP, tok guru Presiden PAS sendiri boleh ketar lutut dan tandatangan kenyataan bersama Pakatan Rakyat bahawa hudud bukanlah agenda Pakatan Rakyat. Apa ini semua? Lihat PAS memang bacul, penakut dan pengecut kerana mereka tak berani di depan DAP, sebabnya PAS adalah 'anjing suruhan' DAP dalam Pakatan Rakyat, maka renung-renungkanlah.

Kepada Aziz Bari pula, macam mana pula kalau rompakan berkumpulan yang ahlinya ada yang Islam dan yang bukan Islam, bila macam mana nak buat keputusan ikut 'kepandaian' dan 'kepakaran' kamu dalam bidang undang-undang.

Malahan kalau ada penzina melibatkan orang Islam dan bukan Islam, itu macam mana nak hukum, berilah pandangan, bukankah Aziz Bari 'pakar undang-undang', apakah setuju dengan hudud ala-PAS ini?

Sekian, terima kasih.

Yang benar,



Encik Mohamad.

Anonymous said...

sudah2 la buat kecoh wahai en aziz bari..
sultan kita kena hormat..

 
 
Blogger Templates