Social Icons

Pages

Tuesday, December 13, 2011

ANWAR IBRAHIM KETAWA BESAR KERANA YUSOF LETAK JAWATAN ???


Bukan main seronok mesyuarat akhir team guaman malam semalam. Mood memang superb. Anwar tegur Karpal tentang sikap Ramasamy. ‘Bloody rascal’, kata Karpal. Membayangkan bahawa Ramasamy sudah bersedia untuk mengambil alih tempat Karpal sebagai antara individu India paling berpengaruh di dalam DAP. Zaman Karpal sebagai ‘center of attraction’ masyarakat India dalam DAP semakin berlalu. Anwar hanya tersenyum.

Anwar memang rapat juga dengan Ramasamy. Almaklum, semua isu di Pulau Pinang memang sampai di meja Penasihat Ekonomi Negeri Selangor. Sebagai PM-in-waiting (kononnya), Anwar memang mengambil tahu banyak perkara. Walaupun tidak dapat laporan rasmi mengenai situasi di Kedah dan Kelantan – Anwar ada ‘mole’ dalam segenap peringkat. Baik dalam kerajaan BN. Mahupun dalam kerajaan PR. Ini yang membuatkan Anwar hebat.

Yusof Letak Jawatan?

Tajuk utama discussion malam semalam adalah mengenai perletakan jawatan Yusof. Anwar tahu, memang Yusof dah nak bersara. Tapi bagi tujuan ‘spinning’, Anwar cadangkan kepada team media alternatifnya mengeluarkan spin kononnya Yusof sudah kecewa kerana tidak dapat mempertahankan kes. Anwar mahukan masyarakat luar nampak akan kepincangan kes sehingga menyebabkan Yusof meletakkan jawatan. Anwar juga mahukan, usaha dibuat untuk menggambarkan retaknya hubungan Yusof dan Gani Patail. Menjadi nampaknya susunan Anwar ini.

Spin Anwar ini digunakan oleh Sam (Ketua AMK).
TERKINI: Ketua Pendakwaan Kes Fitnah 2 Letak Jawatan

Samada Yusof letak jawatan atau tidak, tegas Karpal – kes akan berlangsung juga. Karpal masih lagi mencari jalan untuk melengahkan lagi kes setakat yang mampu. PRU13 dijadikan benchmark. Adalah lebih menarik dan ‘politically-beneficial’ sekiranya Anwar disumbat ke dalam penjara sebelum PRU akan datang. Jentera Free Anwar Campaign dah siap sedia dengan dana hampir AUD$5 juta. Banyak juga. International campaign bro. Bukan kecil anak.

Berdasarkan maklum balas dalaman AG Chamber – Yusof memang sudah due untuk bersara. Bukan sebab letak jawatan. Anwar tahu bahawa Yusof memang tidak boleh dijual beli. Sebab itulah, di peringkat awal lagi, cubaan Anwar untuk ‘membeli’ Yusof gagal. Berapa ramai envoy yang Anwar hantar untuk membeli Yusof. Anwar lupa siapa yang dia suruh jemput Yusof di rumah; dan pertemuan di PJ Hilton? Lupa? Semuanya gagal sebab Dato’ Yusof punya INTEGRITI yang sangat tinggi.

Kes Anwar memang ‘tight’ dan susah untuk diargue.Karpal sendiri mengakui hakikat ini.Tak kiran Dato’ Yusof ada atau tidak…Anwar akan berdepan dengan mahkamah yang bebas dan tidak berpihak. Kalau Anwar lepas…kita ucap tahniah. Kalau tidak….kita ucap takziah. Mudah sahaja.

Kita rakyat biasa bukan ada untung pun…

Bersara dengan letak jawatan pun Anwar tak boleh nak beza…tapi ada niat nak jadi PM.

Sumber Gelagat Anwar

No comments:

 
 
Blogger Templates