Social Icons

Pages

Saturday, December 03, 2011

IRFAN MAKKI NAK TIRU GAYA MAHER ZAIN ??? NAK KENA MAKI NI !!!


FENOMENA dan pengaruh lagu-lagu nasyid di Malaysia sudah lama ditelan zaman walaupun sekitar tahun 1997, irama nasyid pernah menguasai industri hiburan tanah air.

Pintu kegemilangan irama nasyid diketuk oleh kumpulan Raihan yang pada ketika itu, pernah mencatat jualan album melebihi 600,000 unit.

Rentetan itu, barulah muncul kumpulan-kumpulan nasyid tanah air yang lain seperti Hijjaz, Rabbani, Brothers dan Inteam.

Ironinya, peredaran masa turut menenggelamkan irama nasyid kontemporari sehinggalah kebelakangan ini, irama itu cuba dibangkitkan semula tetapi bukan oleh penyanyi tempatan.

Sebaliknya anak muda dari Lebanon bernama Maher Zain dilihat menyemarakkan semula lagu-lagu nasyid di kalangan penggemar muzik hari ini.

Selain Maher yang pernah mengadakan konsert di Stadium Malawati, Shah Alam, Selangor pada Februari lalu, seorang lagi penyanyi nasyid solo yang pernah berkongsi pentas di Stadium Malawati, cuba meneruskan gelombang nasyid di kalangan pendengar muzik tempatan.

Penyanyi yang dimaksudkan itu ialah Irfan Makki yang juga bernaung di bawah label yang sama dengan Maher iaitu Awakening Records.

Irfan kembali mengunjungi Kuala Lumpur untuk mempromosikan album terbarunya berjudul I Believe. Album itu merupakan album keduanya setelah melahirkan Salam pada tahun 2003.

Dilahirkan di Pakistan tetapi kini menetap di Kanada,Irfan berkata, dia memilih untuk bergiat dalam genre nasyid kerana irama itu bukan hanya melodinya indah tetapi lebih daripada itu.

NAK TAHU LAGI ???

KLIK DI SINI


UNTUK SELANJUTNYA !!!

2 comments:

Anonymous said...

Dear Badut Rakyat, sila tukar tajuk entri anda, melampau sangat. Jangan nanti orang lain yg maki anda ok. Saya tegur untuk kebaikkan sahaja. -A

Anonymous said...

ok lah dia tiru artis yg mcm tu..drpd dia tiru artis yang x senonoh.yg penting niat kena ikhlas..

 
 
Blogger Templates