Social Icons

Pages

Monday, December 12, 2011

KHALID GAGAP NAK MENYIASAT NFC ??? BIAR BETUL ??? NFC RUGI KER ???


Agak melucukan apabila Khalid Ibrahim @ Gagap menawarkan bantuan untuk mendapatkan khidmat pakar luar negara bagi membantu pihak polis dan SPRM menyiasat NFC yang dituduh sebagai penyelewengan besar-besaran oleh Sharizat Jalil dan keluarganya.Malah yang paling menarik ialah,kesungguhan Khalid Ibrahim untuk membiayai siasatan tersebut dengan menggunakan dana rakyat Selangor.

Apa perlu Khalid Ibrahim mahu membuktikan sesuatu tentang NFC ???

Bagaimana dengan projek pertanian yang telah dimatikan oleh Khalid Ibrahim menggunakan dana rakyat dan peruntukan daripada Kementerian Kewangan serta Kementerian Pertanian ??? Bagaimana dengan tanah-tanah yang beribu-ribu ekar untuk projek pertanian yang gagal itu ??? Dan bagaimana pula dengan peralatan yang bernilai puluhan juta ringgit selain prasarana yang terbengkalai dan terbiar begitu sahaja.Ada sesetengah peralatan yang masih tidak digunakan, tetapi dibiarkan usang seolah-olah ianya diperolehi secara percuma.

Sebelum ini Rakan Blogger SEL13.COM telah membuat tiga pendedahan berhubung kegagalan projek pertanian berskala besar itu di Selangor.

KLIK DI SINI


KLIK DI SINI


DAN

KLIK DI SINI



Ada penyokong Pakatan Haram yang cuba menipu hidup-hidup dengan menyatakan,projek jus salad dan buah-buahan tropika serta baja organik telah diambilalih semula oleh MOF kerana Kerajaan Negeri tidak lagi berminat.Penipuan secara terang dan nyata merupakan salah satu daripada ciri-ciri wajib yang terdapat pada golongan berkenaan.Sekalipun telah jelas bahawa projek berkenaan telah pun dihentikan operasinya oleh Khalid Ibrahim pada Februari 2010,masih ada lagi konco-konco Pakatan yang berusaha menipu dan mewujudkan cerita fantasi kononnya projek tersebut masih berjalan dan kini diambilalih oleh Kementerian Kewangan.

Hakikatnya,projek jus salad dan buah-buahan tropika serta baja organik telah gagal sama sekali. Tiada pengambilalihan, tiada juga faktor Kerajaan Negeri tidak berminat.Sebaliknya yang terbukti adalah Kerajaan Negeri Selangor di bawah pimpinan Khalid Ibrahim sebenarnya adalah kerajaan yang tidak berdaya maju, kerajaan yang tidak berotak dan tidak mempunyai perancangan yang baik.Kalau ada pun projek-projek yang dibuat, semuanya adalah projek-projek tinggalan Kerajaan Khir Toyo.

Khalid Ibrahim dan barisan kepimpinannya hanyalah sebuah kerajaan yang penuh dengan retorik. Kerana itulah,Khalid Ibrahim lebih sibuk tentang NFC tetapi gagal sama sekali memberikan penjelasan berhubung kegagalan projek pertanian sepertimana yang dikeluarkan oleh Laporan Ketua Audit Negara.

Mengapa Khalid Ibrahim tidak berani mengeluarkan peruntukan bagi membolehkan siasatan dilakukan terhadap kegagalan projek pertanian di Selangor ??? Mengapa Khalid Ibrahim langsung tidak berani untuk memperkatakan tentang kegagalan tersebut ??? Apa jawapan yang ada pada Khalid Ibrahim berhubung pengambilan tanah yang telah diperuntukkan untuk projek jus salad dan buah-buahan tropika yang dirampasnya bagi tujuan peribadi ???


Sudah tentu Khalid Ibrahim tidak berani berbuat begitu kerana kalau dia berani buka mulut mengupah agensi luar melakukan siasatan berhubung dakwaan penyelewengan projek berkenaan, sudah tentulah akan muncul lebih banyak isu-isu lain termasuklah Datum Jelatek yang dibangunkan atau lebih tepat lagi dihadiahkan kepada Azmin Ali sebagai tanda membalas budi kerana Azmin Ali tidak menuntut jawatan Menteri Besar Selangor daripada Khalid Ibrahim.

Cubaan mengalih isu seperti yang cuba dilakukan oleh Khalid Ibrahim dalam hal NFC sebenarnya lebih memberikan kemudaratan kepada dirinya sendiri, berbanding menguntungkan PKR secara keseluruhannya.

RENUNG-RENUNGKAN

1 comment:

Anonymous said...

Bagus lah..nak harap polis, tak boleh harap!

nak harap SPRM siasat lagi karam!!

sharizat anak beranak dah lama kembung, lembu NFC tak spt yg diharap!

laporan odit sendri dah kata NFC berlaku penyelewengan...

Umno mana nak ngaku buat keje celaka mcm ni!!!

ABU= undi ASAL BUKAN UMNO!

 
 
Blogger Templates