Social Icons

Pages

Wednesday, January 04, 2012

EKSKLUSIF AND HOT NEWS !!! PENJELASAN SEBENAR IBU KEPADA NUR AMALINA MENGENAI GAMBAR SEKSI DI INTERNET !!!


Baru-baru ni kecoh pasal penyebaran gambar yang dikatakan milik Pelajar Cemerlang 17A (Sijil Pelajaran Malaysia) SPM 2005,Nur Amalina Che Bakri di semua blog termasuk juga rakan-rakan seperjuangan.Beliau juga dikatakan Kononnya tidak lagi menyambung pengajian perubatannya di Universiti Edinburgh selain menjalani gaya hidup bebas.

saya sebenarnya malas nak mengikuti perkembangan ini kerana blog ini hanya membongkar penipuan Pakatan Haram,bagi pembaca yang inginkan hiburan saya selit untuk artis pada 7 pagi setiap hari.oleh kerana saya banyak terima e-mail dari pembaca mengatakan tolong ikuti cerita pelajar ini,apa dah jadi dengan amalina ni,adakah benar atau tidak cerita ini ???

saya akan ikut cerita ini tanpa mengecewa kan pembaca Badut Rakyat.hari ini satu statement dari pihak ibunya,Puan Sabariah Hassan Telah menyangkal dakwaan bahawa anaknya tidak lagi menyambung pengajian perubatannya di Universiti Edinburgh.

jangan lupa yer,segala maklumat atau nak share sesuatu e-mail saja di badutrakyat@gmail.com nama anda saya tidak akan dedah kan

kita lihat apa yang di beritahu oleh ibu Amalina


Pelajar cemerlang Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) 2005,Nur Amalina Che Bakri terus cemerlang dalam pengajian perubatan di Universiti Edinburgh apabila meraih banyak pengiktirafan universitinya selain beberapa kajiannya diterbitkan dalam jurnal institusi pengajian tinggi di United Kingdom (UK).Malah pelajar yang mendapat 17A SPM itu,kini menjalani latihan amali di sebuah pusat perubatan terkemuka di UK dan dijangka menamatkan pengajian pada Mei ini.Ibunya,Sabariah Hassan berkata,setiap hasil kerja anaknya dipuji pensyarah dan rakan sekelasnya malah Nur Amalina kini sedang bertungkus-lumus menyiapkan sebuah buku perubatan.

“Oleh itu,isu kegagalan dalam pengajian tidak timbul seperti dakwaan pihak tertentu,” katanya kepada pemberita di sini semalam.

Beliau memanggil sidang media bagi memberi penjelasan berhubung laporan beberapa blog mendakwa Nur Amalina kini menjalani gaya hidup bebas dan liar selain gagal dalam pengajian dan sudah kembali ke tanah air secara senyap.

Sabariah berkata,beliau kesal dengan laporan blog itu yang melemparkan pelbagai tohmahan termasuk menyiarkan gambar peribadi anak tunggalnya berusia 23 tahun itu yang kini sedang menamatkan pengajian tahun akhir.Beliau yang juga Penolong Kanan Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Taman Johor Jaya 2,berkata gambar yang disiarkan blog terbabit dipercayai dicuri dari laman sosial Facebook Nur Amalina.

“Pakaian yang dipakai Amalina dibeli saya sendiri, manakala gambar terbabit dirakam ketika kami bersama melancong ke Paris untuk bercuti pada Ogos 2009.Sebenarnya, gambar yang disiarkan itu gambar lama yang bersifat peribadi.Saya mengenali setiap rakannya yang turut berada dalam gambar itu,” katanya.

Sabariah berkata,Amalina ada menghubunginya melalui panggilan video ‘Skype’ kelmarin berhubung penyebaran gambarnya yang dituduh seksi itu dalam laman blog.

“Dia ketawa ketika menceritakan perkara itu kerana sudah lali dengan tohmahan sebegini.Ini bukan kali pertama kejadian seumpama itu berlaku.Mungkin ada orang cemburu dengan kejayaan anak saya selama ini,” katanya.


Sumber BH.

ANDA DAPAT STATEMENT DARI IBU NYA ???

SAYA RASA ITU HAK PERIBADI MASING-MASING !!!

BIAR LAH PELAJAR ITU DENGAN KEHIDUPAN NYA !!!

SAYA PUN TIDAK SOKONG APA YANG DI BUAT !!!

YER LAH DARI TUTUP AURAT SAMPAI BUKA AURAT !!!

YANG SAYA SOKONG KEPANDAIAN AMALINA !!!

TAPI INGAT YER AMALINA !!!

JANGAN JADI MACAM PELAJAR YANG LAIN !!!

ANDA INGAT TAK PELAJAR MANA YANG SAYA MAKSUD KAN ITU AMALINA ???

TERIMA KASIH KEPADA AMALINA KERANA SUDI MEMBALAS MESEJ SAYA DI FACEBOOK SEMALAM !!!

ITU NASIHAT SAYA KEPADA ANDA YER !!!

SAYA PUN TERKEJUT BILA ANDA KATA ANDA IKUT BLOG BADUT RAKYAT YANG TAK HEBAT NI !!!

APA PUN YANG BERLAKU ITU ADALAH KEHIDUPAN AMALINA !!!

KALAU DIA BERJAYA,ALHAMDULILLAH !!!

KALAU DIA TAK BERJAYA ????

RENUNG-RENUNGKAN

9 comments:

Anonymous said...

Moga pelajar pintar seperti Amalina dapat membezakan yg haq dan yg batil.

Moga ALLAH Membuka pintu hati semua pelajar utk mengenali NYA dgn lebih mendalam.

Moga ALLAH Melindungi kita semua dari bisikan syaitan yg melalaikan.

AMIN.

Anonymous said...

Amin..wow,BR ada peminat.pelajar pintar seperti Amalina pun ikut anda.rupanya ada juga pelajar mengikuti perkembangan anda.tahniah BR.kita doa agar Amalina berjaya kelak.Amalina,kalau dapat tengok komen saya,anda kena ingat,belajar penting.manusia ni pun bukannya sempurna.ada juga kesilapan.

Anonymous said...

Amalina baca blog ni? Dan maknya sekali? Nah baca yang ini pulak.

Kecewa

Anonymous said...

apa pun biarlah benda ni jadi pahit manis kehidupan.Amalina pun dah study kaw2 utk kehidupan dia.yang penting kita doa agar dia berjaya kelak.itu jer.kehidupa dia bro.kita x boleh tentukan

Anonymous said...

Sayang anak tangan-tangankan...Minta maap makcik... MENGHALALKAN PERBUATAN ANAK DENGAN MENGAKU APA YANG DIA BUAT TU MAKCIK Y SURUH bukan caranya... Anda orang berilmu. Jadi jangan cakap ikut emosi.

Anonymous said...

izinkan kita beri ruang dan peluang kepada nur amalina, harap janganlah di dihentam dan dikritik hebat, berilah kata2 perangsang dan sokongan kepada dia, buktikan kepada nur amalina yang kita semua sayangkan dia dan sangat berharap dia akan berjaya dalam pelajaran dan karier, serta menjalani kehidupan sebagai seorang Islam yang benar-benar berlandaskan ajaran Islam, kita sama-sama doakan nur amalina ya...

Anonymous said...

mak dia nak cover line tuuu...yelaa mana takmalu maknye, kat kg pakai tudung , pegi uk terus terbukak...malu laa maknye.tapi nak cover line punya pasallll....hahaha

akmal said...

Aduhai, pelajaran tinggin saja tak guna nak,kalau akhlak dah merudum mcm tu, berpeluk dengan mat saleh, memakai pakaian yang begitu teruk.siapa pun yang membelikan tak kiralah. tapi kembalilah nanti dengan segulung ijazah dan keperibadian yang utuh, tidak rosak, akhlak masih akhlak Islam, bukan akhlak mat saleh yang tiada sempadan tu. kalau pun nak bercinta, janganlah overload nak. pertahankan maruah diri. sikap yang zahir menunjukkan yang batin.

Anonymous said...

hak peribadi?jatuhkan maruah juga hak peribadikah? bodoh punya statement. hak peribadi tak kena tempat!bodoh betingkat-tingkat!

 
 
Blogger Templates