Social Icons

Pages

Friday, January 27, 2012

KES LIWAT ANWAR IBRAHIM !!! ANWAR IBRAHIM KECEWA DENGAN AG ???


Di kalangan pimpinan tertinggi PKR sendiri tak faham dengan sikap Anwar kebekalangan ini.Naik darah tak tentu pasal.Khabarnya, Anwar memang terganggu dengan keputusan AG untuk appeal keputusan kes liwat.Anwar mudah naik angin dan merasakan dia masih lagi terperangkap dengan permainan politik dan konspirasi. Jujur,ramai juga di kalangan pimpinan tertinggi PKR yang merasakan Anwar tidak realistik.

GA Memberitahu,Anwar tidak realistik kerana seolah-olah kes itu boleh tertutup macam itu sahaja. Dia bebas dan kembali semula bergerak dalam keadaan yang bersih seperti bayi yang baru lahir. Malahan Karpal sendiri sudah mengingatkan bahawa kes ini masih belum berakhir.

Anwar was just trying his luck. International pressure ??? Maximum.Media antarabangsa juga berpihak kepada Anwar.Kepada media antarabangsa,mengamalkan homoseksualiti bukan dosa besar.Pada mereka ini dosa kecil.Yang boleh dimaafkan.Sebab itu,khabarnya Anwar mahukan aktivis 901 meningkatkan pressure bagi mendapat endorsement antarabangsa bahawa ini adalah satu perbicaraan ‘politik’.Berbanding dengan aktivis reformasi budak-budak 901 lebih savvy dan bijak menggunakan media baru.

International Response Filters in,Condemning Najib’s U-turn on Anwar Acquittal.Phil Robertson, Deputy Director of the Asia Division, Human Rights Watch was among the early bird to condemn the Najib administration for its latest flip-flop.Meanwhile, Anwar’s lawyer Sankara Nair said he has yet to be notified of the decision. He slammed the move as an obvious case of “political persecution” and not prosecution.I have not been formally notified by the prosecution. However if it is true, then it is most regrettable and atrocious- given that the trial judge has stated succinctly, in his verdict that the crucial evidence was “tampered”,” said Sankara.

Anwar sedang berdepan dengan ‘krisis kepercayaan’ kecil di kalangan pimpinan tertinggi PKR. Hanya Azmin yang masih melihat Anwar sebagai jantan suci.Sedang di kalangan pimpinan yang lain,Anwar adalah sudah tainted dengan masalah yang sangat besar.



ADAKAH 38 RAYUAN 69 PENANGGUHAN INI DI KATAKAN MAHKAMAH TIDAK ADIL BAGI ANWAR IBRAHIM ???

RENUNG-RENUNGKAN

No comments:

 
 
Blogger Templates