Social Icons

Pages

Friday, February 03, 2012

ADAKAH ANWAR IBRAHIM MAMPU TURUNKAN MINYAK KALAU ANWAR JADI PM ???


Baca artikel Unspinners sepenuhnya dan tanya soalan ini kat Anwar ibrahim !!!

kepada anwar,Bila Anda nak jawab,jangan cuba nak elakkan jawapan dengan memesung jawapan kepada isu rasuah.Isu rasuah kita repot pada SPRM dan terserah kepada SPRM untuk buat kes,jika ada.

Yang kita tahu,apabila minyak setong naik,maka minyak di stesyen pun naik.Kalau tak mahu naik,kerajaan kena dibebankan subsidi.Jumlah subsidi dah terlalu banyak dan tidak hemah perbelanjaan untuk turunkan jumlah subsidi.



Dalaam risalah Agenda Harapan Malaysia yang diterbit PKR,Anwar Ibrahim pun ada kata suruh kurangkan subsidi untuk tingkatkan daya saing.Jangan hanya cakap negara Maaysia pengekspot minyak maka minyak mesti murah.Formula perkiraan harga minyak tempatan berdasarkan harga miinyak antarabangsa dan untuk kekalkan harga murah mesti car subsidi.

Apa yang Penasihat boleh kasi idea demi untuk formula baru untuk kekalkan harga minyak rendah dan harga barang kawalan dikekalkan rendah ???

Adakah dia idea lebih baik dari Kedai Rakyat 1Malaysia yang ditentang kuat oleh kaum Cina ????

kalau pergi ceramah semua negeri Anwar Ibrahim akan memberitahu rakyat nak turunkan harga minyak kalau dah menang pada pilihanraya !!!

ANWAR IBRAHIM !!!

DATUK SERI NAJIB PUN DAH CUBA UNTUK TURUNKAN MINYAK !!!

ZAMAN DULU LAIN,ZAMAN SEKARANG LAIN !!!

RENUNG-RENUNGKAN

2 comments:

Anonymous said...

cerita la pulak kaitan diantara harga minyak petrol, diesal,IPP dan duit subsidi negara..Lepas tu keberkesanan di ats meringankan beban rakyat.

Anonymous said...

tanya sama dia kenapa itu LGHE tak boleh runtuhkan tol kebunnyior?? lancau pun x boleh turun kalau dah keras...

 
 
Blogger Templates