Social Icons

Pages

Tuesday, February 28, 2012

ADUN BATU CAVES TERIMA RASUAH ??? DARI SIAPA ???


Adun Batu Caves, Amiruddin Shari adalah pembantu kepada Khalid Ibrahim dalam urusan hal ehwal sukan dan belia. Sebelum ini jawatan pengerusi hal ehwal sukan dan belia negeri dijawat oleh MB Selangor sendiri.

Kerana itulah hubungan Adun Batu Caves dengan MB Selangor rapat.Dek kerana hubungannya yang rapat dengan MB Selangor, Adun Batu Caves telah menggunakan kesempatan itu sebaik mungkin untuk kepentingan peribadinya. Dimana-mana sahaja beliau membawa cerita dia rapat dengan MB dan apa-apa projek yang beliau bawa akan diluluskan MB.

Beberapa syarikat yang ada kepentingan projek atau bercita-cita mendapatkan projek di Selangor telah melantik beliau sebagai pengarah dan dibayar elaun yang lumayan setiap bulan. Salah satunya seperti yang kita semua sedia maklum sebelum ini adalah syarikat Double Dignity Sdn Bhd.

Selain dari menjadi pengarah syarikat-syarikat tertentu, Adun Batu Caves juga banyak terlibat dalam kes menukar hartanah kuota bumiputra . Banyak lot-lot kedai di sekitar Batu Caves yang mana kuota bumiputra telah ditukar statusnya bagi membolehkan dijual kepada kaum bukan bumiputra.

Cukup setakat itu dahulu intro untuk pendedahan Rakan Blogger sel13.com yang akan datang mengenai kegiatan rasuah Adun Batu Caves.

Sel13.com ingin menyambung kisah rasuah pasir Adun Batu Caves.

Pada satu hari pengarah Double Dignity Sdn Bhd telah menghubungi Adun Batu Caves berhubung kawasan pasir. Adun Caves telah meminta pengarah berkenaan datang ke pejabatnya di Majlis Sukan Negeri Selangor (MSN) dan membawa segala dokumen berkenaan.

Bukan setakat diminta datang, malah Adun Batu Caves juga turut meminta pengarah syarikat berkenaan menyediakan ‘elaun’ sebanyak RM 10,000 untuknya. Untuk satu surat sokongan RM 10,000. Jika ada 10 sokongan sebulan ? Lumayan !

Pengarah syarikat berkenaan telah datang ke pejabat Adun Batu Caves di MSN untuk menyerahkan dokumen untuk disokong beliau dan dalam menyerahkan wang ‘elaun’ RM 10,000.

Janji-janji pakatan haram yang mengatakan mereka mengamalkan ketelusan , tidak rasuah dan sebagainya hanyalah omong kosong untuk menipu pengundi. Yang sebenarnya mereka yang lebih teruk sehingga tergamak meminta pemberi rasuah datang ke pejabat kerajaan dan menerima rasuah dalam pejabat kerajaan. Langsung tidak ada rasa malu dan bersalah. Satu perbuatan yang cukup menjijikan.Sanggup mereka lakukan perbuatan keji dalam pejabat kerajaan.

No comments:

 
 
Blogger Templates