Social Icons

Pages

Tuesday, February 07, 2012

GAMBAR ADIRA AF8 PEGANG ANJING TERSEBAR DI INTERNET ???


Nampaknya artis zaman sekarang yang beragama Islam terutama wanita gemar bergambar dengan anjing.Kalau saya pastinya lebih gemar bergambar dengan kucing.Tak dinafikan memang anjing ada kecomelannya.Yang terbaru,penyanyi Ombak Rindu,Adira AF8 pulak dilihat bergambar dengan sesuatu yang kelihatan seperti seekor anjing.


saya kurang pasti sama ada ada benda yang dipegang itu ialah seekor anjing.Sekali tengok memang nampak macam anjing,2 kali tengok nampak macam bantal ada bulu-bulu.3 kali tengok nampak macam anak patung pun ada.Hanya Adira sahaja yang tau apakah benda yang sebenarnya dipegang olehnya.Anda lihat anjing atau bukan ??? atau pun patung ???

Apa pun kepada Adira,jangan lupa samak kalau benar binatang di atas ialah seekor anjing Dan sifat penyayang kepada binatang anda memang sangat terserlah di dalam gambar di atas.


SEBELUM INI BABY RES2 !!!

HMM....

ADAKAH BENAR WANITA TAK BOLEH MAKAN KEPAK AYAM ???

KLIK DI SINI

UNTUK SELANJUTNYA

RENUNG-RENUNGKAN

21 comments:

zelmey said...

Anjing adalah NAJIS di sisi 'ULAMA'.

Tetapi TIDAK sama sekali di sisi ISLAM, ALLAH & AL-QURAN.

Anda lebih cenderung dan percaya pada ULAMA (manusia) atau [ISLAM, ALLAH & AL-QURAN] ?

:)

nonbal said...

apa yang si zelmey ni merepek.....
Kenyataan najis mughallazah keatas kedua-2 binatang ini ada dalam nas.
Najis bagi anjing dan babi tiada kena mengena dgn maruah atau kehinaan keatas mereka, mereka dicipta demikian dengan 1001 hikmah, hanya Allah yang tahu. Jangan kita cuba nak menghalalkan yang haram hanya kerana dengan fikiran kita yang cetek dan tidak berpengetahuan.
Kenapa anda tak pertikai kpd tahi anda yang Allah ciptakan busuk?, kenapa tak wangi? Adakah ada kemusykilan anda disitu?

zelmey said...

Saya amat suka dengan balasan komen sang badut. ;-)

Kau bilang aku merepek ya? Harap jgn padam seluruh komen dan baasan komenku di sini ya.

Nantikan fakta2 dariku... Tunggu taw wahai insan yg kononnya berilmu ...

physawleepart said...

haha

Unknown said...

Salam,anda boleh teruskan komen anda.saya takkan padam :)

Azahari Ismail said...

Bukan haram pun pegang anjing. Cuba cari dalam al quran kata pegang anjing haram. Belajar sekolah agama ustaz siap kata memburu guna anjing pun boleh. Kita cuma diberitahu kalau terkena najis mughallazah perlu samak. Anjing tu tak hina pun, dia adalah binatang cute yang diciptakan Allah macam binatang lain.

Irshadim said...

who the fook is Adira again?

zelmey said...

"Mereka menanyai kamu mengenai apa-apa yang dihalalkan bagi mereka. Katakanlah, 'Benda-benda yang baik adalah dihalalkan bagi kamu; dan daripada binatang berburu yang kamu mengajari, dengan melatih anjing untuk memburu, dengan mengajarnya seperti Allah mengajar kamu, maka makanlah apa yang ia menangkapkan untuk kamu, dan ingatlah (sebutlah) nama Allah padanya. Takutilah Allah; sesungguhnya Allah cepat membuat perhitungan.'" (5:4)

zelmey said...

"Dan sekiranya Kami menghendaki, tentu Kami menaikkan dia dengannya, tetapi dia cenderung kepada bumi, dan mengikuti keinginannya. Maka persamaannya seperti persamaan seekor anjing: jika kamu menghalaunya, ia menjulurkan lidahnya, atau jika kamu membiarkannya, ia menjulurkan lidahnya juga. Itulah persamaan kaum yang mendustakan ayat-ayat Kami. Maka ceritakanlah ceritanya supaya mereka memikirkan." (7:176)

zelmey said...

Kebanyakan daripada orang Islam menganggap anjing sebagai najis. Ia tidak boleh disentuh atau dipegang pun. Apabila disentuh atau dipegang maka bahagian anggota badan yang terlibat harus dibasuh dengan air yang dicampur dengan tanah. Rumah-rumah yang dimasuki atau didiami anjing juga dibasuh dengan air yang serupa.

Sebenarnya, Allah tidak mengajar menyifatkan anjing seperti itu. Ayat-ayat al-Qur'an mengenai anjing tidak mengkategorikannya sebagai najis. Sebaliknya ia disebut sebagai teman bagi orang-orang yang percaya kepada Allah. Mereka yang percaya itu adalah pemuda-pemuda yang lari daripada orang-orang yang tidak percaya dan mengambil perlindungan di dalam sebuah gua (al-Kafhi). Allah membuatkan mereka dan anjingnya tidur selama "tiga ratus tahun, dan ditambah sembilan" (18:25) dan kemudian membangkitkan mereka.

zelmey said...

Sila nyatakan kepada saya firman Allah dari dalam AlQuran, surah yang mana Allah menyatakan bahawa anjing itu najis?

* Hanya mereka yang berani mempertikai ayat2 suci Allah sahaja yang akan mempertikaikan firmanNYA.

Saya hamba ciptaan tuhan (Allah). dan tidak sesekali aku berani mempertikai ayat2NYA mahupun menokok tambah.

zelmey said...

Untuk keterangan lanjut tentant anjing sila click http://zelmey.blogspot.com/2011/03/permaisuri-siti-aishah-part-10.html

Bonekahati said...

Saya setiap hari pelok anjing saya.. :)

www.mykittun.com

zelmey said...

Kenyataan pemilik blog ini sedikit sebanyak boleh menjatuhkan nama orang yg dikecam.

Lain kali sebelum menulis, membaca dulu beb. Jgn main hentam bongok je.

Selamat Menulis dan Salam.

Anonymous said...

Maaf..ulama golongan sunnah wal jamaah yang dianuti seluruh Malaysia sepakat mengatakan TIDAK BOLEH pegang anjing atas alasan Najis Mugallazah..

Anonymous said...

aku dah baca blog mamat zelmey ni..KARUT SESAT !!! Pakai kopiah serban tapi PEGANG ANJING!! HUHU...JIJIK aku baca blig dia tuu..eeeiiwek..malaikat sendiri pun tak mau masuk rumah ada anjing..ni lagi nak pelihara??? huhu SESAT SESAT!!

zelmey said...

Adakah sy yg percaya pd ayat2 alQuran sesat?

Anda yg tak percaya tak sesat!

MasyaAllah

zelmey said...

Tahniah kerana anda berani pertikai dan menolak firman Allah dari dalam alQuran.

Moga Allah beri anda petunjuk.

Dan sesungguhnya aku tidak mahu jadi penentang ayat2NYA dan musuhNYA.

zelmey said...

Firman Allah, "Sesungguhnya Kami mengetahui bahawa ia menyedihkan kamu, apa yang mereka mengatakan; namun begitu, bukanlah kamu yang mereka mendustakan, tetapi orang-orang yang zalim, ia adalah ayat-ayat Allah yang mereka menyangkal." (6:33)

Anonymous said...

Zelmey, binatang peliharaan untuk suka-2 ada beza dengan binatang pemburu. Anjing pemburu memang tiada ketegahan kerana ianya dibenarkan didalam islam, tapi perlu dijaga supaya tidak memasuki rumah dan ditempatkan dlm kandang. Satu lagi, ada beza antara najis dan haram. Tidak dikatakan haram memegang, tapi perlu disamak jika memegang dlm keadaan basah kerana ianya najis berat.
Zelmey, percaya alQuran buaknlah bermakna kita boleh main redah tanpa berpandukan tunjuk ajar dan kupasan dari alim ulamak. Mereka yang menggali dan mempermudahkan untuk kita mengamalkannya.
Kita bukan boleh sekadar percaya saja, kita perlu memahami maksud tersirat dan tersurat melalui tafsiran para ulamak muktabar.
Mungkin zelmey telah membaca atau faham melalui mazhab lain selain syafie, maka jika demikian, tiada gunanya kita bertekak disini. Wallahualam

zelmey said...

Salam. Jika saudara nak pertikai ayat2 Allah dari alQuran maka terserah lah ;-)

s

 
 
Blogger Templates