Social Icons

Pages

Sunday, February 26, 2012

KENAPA ANWAR IBRAHIM TAK JAWAB SAMPAI SEKARANG MENGENAI ISU CALIT KUM KUM DI DAHI ???


Semenjak kecoh laporan berhubung Anwar menghadiri perayaan Pongal dengan perarakan di atas kereta lembu dan kemudian di calit pada Dahinya tidak ada satu patah perkataan disiar oleh beliau di blog rasminya.

(Baca laporan dan gambar Anwar calit dahi: sini, sini dan sini)

Bisunya Anwar ini menjadi tanda-tanda di kalangan beberapa ulama dalam pimpinan PAS. Masyarakat umum turut merasa hairan kenapa Anwar sendiri tidak bela dirinya sendiri. Kenapa harus dibiar Dr. Mohd Nor Manuty sahaja yang memberi penjelasan bagi pihaknya? Baca di sini.

Dalam pada itu pandangan orang ramai dialihkan kepada isu yang tidak masuk akal seperti kapal Israel berlabuh di Pelabuhan Klang dengan mendapat restu kerajaan Malaysia. Walhal isu Anwar memberi sokongan penuh kepada kerajaan Israel yang dizahirkan dalam laporan WSJ hendak dilupakan walaupun PAS telah membantah keras.IB sudah ulas cerita ini di sini dan di sini.

(Kenapa isu kapal Israel itu tidak masuk akal? Terpaksa IB ulas dalam posting lain – insha Allah)

Berbalik kepada Anwar hadir perayaan keagamaan Hindu dan membabitkan diri dalam upacara keagamaan iaitu diarak atas kereta lembu yang dihiasi dan dahinya dicalit dengan suatu istidat yang tidak dapat disangkal berunsur Hindu – media-media pro-Pakatan pun bersilat mengalih isu.

Kliklah mana-mana media alternatif yang lantang bersuara ingin ketelusan media. Mereka turut tidak telus melaporkan berita apabila terkena atas batang hidung mereka. Kalaulah mereka nanti yang jadi pemerintah – entah apa akan jadi terhadap ketelusan media yang mereka cakap-cakap itu.

Anwar yang selalunya cepat menjawab “fitnah” dan menuduh musuhnya dengan pelbagai cerita kini terketar kerana ketelanjuran akidah ini. Anwar MESTI BERTAUBAT. Jangan ada ustaz-ustaz lain yang hendak mengiyakan lagi perkara yang Anwar buat ini. Cukup setakat Dr. Mohd Nor Manuty seorang sahaja.

Sahabat-sahabat dalam PAS – mesti berani tegur. Jangan kita laungkan slogan-slogan yang retorik. Jangan kita hanya nampak kesilapan musuh. Kesilapan rakan wajib juga ditegur. Mungkin kerana agenda politik mereka sekadar menolak dalam hati – itu selemah-lemah iman. Tapi jangan dalam hati turut menerima. Kita tidak boleh bersama dalam kekufuran. Yang haram tetap haram.

Mungkin apa yang dikatakan terhadap Anwar dengan Pluralisme Agama ada kebenaranlah.

Apabila Anwar bisu lagi kali ini ianya menyerupai tindakan Anwar sebelum ini dalam Mengapa Ketua Pembangkang Tidak Membuat Pendirian Tegas Dalam Isu LBGT dan Seksualiti Merdeka? Mengapa dalam dua hal ini Anwar berdiam diri?

Sumber IB

No comments:

 
 
Blogger Templates