Social Icons

Pages

Tuesday, April 03, 2012

34 ORANG YANG TAK SETUJU PEMBINAAN SEMULA RUMAH FLAT KG KERINCHI NURUL IZZAH JADIKAN PELURU !!! APA CERITA NI ???


satu lagi usaha Nurul Izah nak menggagalkan usaha kerajaan untuk membina semula pembangunan flat 4 tingkat kampung kerinchi !!! apa Cerita ni ??? adakah ini dikatakan kononnya nak membantu rakyat ??? setakat 34 orang jer yang membantah dari 433 keluarga,saya ulang !!! 34 orang ini lah yang menjadi modal Nurul untuk cuba menggagalkan pembangunan ini,kononnya atas alasan Flat 4 Tingkat ialah Warisan Kg Tradisi dan di jadikan peluru untuk menggagal kan usaha kerajaan untuk membantu keluarga yang ingin melihat rumah baru dan lebih besar.

Nak kata bodoh,belajar sampai universiti,tapi bila tengok perangai,saya rasa budak tak sekolah pun lagi cerdik.Beberapa minggu lepas,dia mulakan Jelajah Warisan Kg Tradisi.Tempat pertama yang nak diselamatkan ialah Flat 4 Tingkat Kg Kerinchi.Sampai siap buat kempen online #savekerinchi.


INI KER KAMPUNG TRADISI TU ???

dari situ nurul izzah tak dapat beza ker yang mana 1 kampung tradisi dan yang yang mana 1 flat ???

Sejak bila flat jadi warisan kampung tradisi ???

ini masalahnya kalau dah rabun,sampai dah tak nampak mana 1 flat dan mana 1 kampung tradisi.selama ni saya belajar sejarah,tak pernah saya belajar orang Melayu yang cipta rumah flat ni.maksudnya..malas nak ulas panjang..faham-faham sendiri lah yer...apa maksud kampung tradisi ??? anda faham kan ???

senang cerita,sebenar nya tujuan utama Nurul mulakan Jelajah Warisan Kg Tradisi di Flat 4 Tingkat Kerinchi ialah semata-mata nak gagalkan rancangan pembangunan semula Flat 4 Tingkat Kg Kerinchi.Pembangunan yang telah dipersetujui oleh majoriti penduduk Flat 4 Tingkat sendiri.itu jer,hanya 34 orang jer tak setuju,lepas tu nak buat demo macam pagi tadi.akhirnya kena belasah mamat mahasewel tu.sedap tak kena ???



kepada nurul izzah Walaupun pembangunan semula ini dibantu oleh Kerajaan,tak bermakna anda perlu tentang habis-habisan.Kalau sesuatu projek tu baik untuk penduduk,sokonglah.Jangan terlalu fanatik dengan fahaman politik sempit sampaikan kepentingan penduduk dikorbankan !!!

RENUNG-RENUNGKAN

1 comment:

Anonymous said...

kalau tak nak pindah juga, bagi gua senang je, pindahkan ke blok yg diorang paling tepi, lepas tu buat pembangunan ditempat yg telah dikosongkan.

 
 
Blogger Templates