Social Icons

Pages

Saturday, April 28, 2012

EKSKLUSIF DAN KISAH BENAR !!! ADAKAH NIK AZIZ HANYA ULAMA ATAUPUN ULAMA POLITIK ??? WAJIB BACA !!!


sebenarnya saya berat nak ceritakan berkenaan Menteri Besar paling lama di kelantan,Datuk Nik Aziz Nik Mat.tetapi saya harus ceritakan kerana ini adalah kebenaran untuk rakyat Malaysia.Nik Aziz sekali lagi membuat kontroversi apabila secara terbuka mewajibkan ahli dan penyokong PAS menyertai perhimpunan Bersih 3.0 sekalipun diketahui umum demonstrasi tersebut turut membabitkan NGO pro LGBT dan penyokong murtad.Satu pendirian yang kita lihat jelas sekali Nik Aziz lebih mengutamakan kepentingan politik kepartian berbanding soal akidah ummah bila mana kita bandingkan dengan pendirian PAS sebelum ini yang tidak mesra dengan gerakan anti murtad.saya bagi contoh kepada anda wahai pembaca Badut Rakyat !!!

Akhir tahun lepas PAS pernah secara terbuka menolak misi menyelamatkan akidah ummah apabila tidak berani menyatakan pendirian terbuka menyokong NGO HIMPUN (gerakan anti murtad),sedangkan isu tersebut yang menjadi asas kewujudan HIMPUN berkait rapat dengan persoalan akidah dan denyut nadi umat.Memburukkan lagi keadaan, pemecatan pemimpin PAS Selangor,Datuk Dr Hasan Ali juga berkisar pada perasaan tidak senang pemimpin PAS yang melihat kesungguhan Hasan Ali menyokong HIMPUN sebagai ancaman terhadap kesepakatan PAS dengan pakatan Haram seperti DAP dan PKR.Dalam mana-mana sejarah parti politik di Malaysia,hanya PAS dan PKR sahaja yang tergamak memecat pemimpin dan ahli sendiri disebabkan kesungguhan pemimpin tersebut memperjuangkan akidah umat dan kesucian agama Islam.Mana Janji Anwar Ibrahim sebelum ini mengatakan ada seorang insan dari PAS akan terajui Pulau Pinang kalau dah menang 2008 ??? Jawatan YDP MAIPP pun boleh jadi rebutan.kesian kan Datuk Dr Hasan Ali,baru nak tegakkan Islam dan Mengatakan jangan pergi 901 Dah Kena pecat.saya cerita sejarah beliau serba sedikit selain 901 !!!



Datuk Dr Hasan Ali Hasan Ali dipecat kerana begitu bersungguh memperjuangkan akidah umat daripada ancaman kemurtadan dan kristianiti manakala Zulkifli Nordin,Ahli Parlimen Kulim dari PKR pula dipecat disebabkan pendiriannya yang utuh mempertahankan kesucian kalimah Allah S.W.T.Bila sahaja datang perhimpunan demonstrasi bermotifkan politik Pakatan Haram,BERSIH 3.0, tanpa fikir panjang tanpa ragu terus sahaja Nik Aziz mengeluarkan fatwa wajib menyertai perhimpunan tersebut.Unik dan pelik.betul tak wahai pembaca Badut Rakyat ???

Hakikatnya sejak sekian lama gelaran 'Tok Guru' dan pendewaan dirinya sebagai ulamak Islam yang sering diagungkan oleh penyokong PAS sebenarnya hanyalah satu propaganda politik semata-mata demi untuk memancing undi. Sedangkan tingkah laku dan perwatakannya jauh dari menepati sikap seorang ulamak sejati sebagai pewaris nabi.Rasulullah s.a.w sendiri pun amat menekankan kepentingan supaya umatnya berhati-hati dengan kewujudan golongan yang mempergunakan agama untuk kepentingan puak dan diri sendiri malah istilah ulamak su' juga turut perkatakan dalam Hadith yang menandakan pentingnya dibezakan dengan ulamak yang benar.


Sabda Rasulullah SAW, maksudnya :

"Akan muncul di akhir zaman orang-orang yang mencari dunia dengan agama. Di hadapan manusia mereka memakai baju dari bulu domba untuk memberi kesan kerendahan hati mereka, lisan mereka lebih manis dari gula namun hati mereka adalah hati serigala (sangat menyukai harta dan kedudukan). Allah SWT berfirman : 'Apakah dengan-Ku (kasih dan kesempatan yang kuberikan) kalian tertipu ataukah kalian berani kepada-Ku. Demi diriku, Aku bersumpah, Aku akan mengirim bencana dari antara mereka sendiri yang menjadikan orang-orang santun menjadi kebingungan (apalagi selain mereka) sehingga mereka tidak mampu melepaskan diri darinya." (Hadith Riwayat Tirmidzi).

Justeru itu,melihat kepada kecelaruan pendirian Nik Aziz yang gagal melihat keutamaan akidah umat dan kesucian Islam jauh lebih penting berbanding kepentingan politik PAS yang didukungnya itu,layaklah beliau dipanggil ulamak politik dan bukannya ulamak yang sebenar-benarnya ulamak.





RENUNG-RENUNGKAN

11 comments:

Anonymous said...

Ayyaaaaa,lu menyalak ape ni beb?klaka la ko ni.tgk cara hidup pemimpin dgn bini pemimpin ko pun ko masih berpihak pade pemimpin ko lg?alahai,menyalak la puas2 badut.cincin weh,cincin!!!memg klaka lah!

Anonymous said...

Nak pegang jawatan sampai mampus.... kelakar betul la nabi N.Ajis ni. dah takde orang lain yang boleh jadi pemimpin, sebab semua pengikutnya adalah BODOH. N.Ajis ni sorang je yang pandai. Air kat Kelantan bile nak BERSIH wahai nabi N.Ajis wwooiii....????

Anonymous said...

Kenapa PAS tak buat perhimpunan HUDUD. Lebih penting bersih ke. Sepatutnya ada diberikan kualiti ulamak-ulamak yang sepatutnya ada. Ada satu pengiktirafan ataupun sijil sapayang boleh diterima sebagai ulama. Yang mana ulama pewaris nabi saw, yang mana ulama biasa je. Kalau saya ulama pewaris nabi saw adalah ulama yang mengamalkan semua sunnah nabi saw. Salah satunya ialah sayangkan ummah. Kalau kata Tok Guru Ulama Dato Hj Nik Aziz, adakah dia sayangkan semua rakyat Kelantan tak kira Islam atau tidak. Adakah dia menjaga kebajikan semua rakyat. Adakah dia mengambil tanggungjawab seperti khalifah Ar-rasyidin. Barulah kita boleh kata ulama pewaris nabi. Ni hak keluar je dari pondok terus dapat cop ulama. Buatlah sijil ulama ke.

Anonymous said...

ULAMAK BULLSHIT!!!!! ADALAH...

Anonymous said...

Weh,kwn xder plak ckp nik aziz nabi.lu pandai sedap mulut ckp die nabi. Weh,kwn tw la nabi ade 25 derrrr. Agaknye msti lu pn akui nik aziz mgkin sedikit sebanyak mengikut sunnah. Rumah die pun xde la banglo derrrr. Setahu kwn air kelantan bersih jer. Kwn duduk johor pun tgk air kalo kite pkai filter,mak aihhhhh hitam melekat derrrr..

Anonymous said...

Alamak derrr,org alim dikeji ke derrrrr? Yg sah2 tak tutup aurat lu org puji derrrrr.derrr,dunia derrr..

Anonymous said...

Maafkan aku Tok Guru...hilang sudah hormatku pada Tok Guru..kerana Tok Guru menggunakan Lidah Tok Guru untuk memecahbelahkan Ummah..belek kitab2 Muhadisin...banyak yg Rasulullah SAW telah sebutkan tentang perkara yg sedang terjadi sekarang..Wallahualam.

Anonymous said...

Kwn2 menyokong perjuangan Islam derrr,bukan mengikut die smpai pgil nabi derrr. Lu org yg provoke lebih2 kan..hudud itu wajib.lu org suka lah kan pnjenyah islam skg makin mjadi2 lambaknye.hah,seribu org alim akan kalah berhujah dgn seorg yg jahil sbb org jahil xkn pernah faham landasan ilmu dan agama.

Anonymous said...

Jgn citer bnyak der,jwb nie dlu,np pas tolak negara islam,pastu nk wt negara kebajikan? Ko jawab nie dlu,bru kita crita...sejak geng ngn dap,trus wt negara kebajikan...abes yg ustaz ibrahim libya 2 perjuangkan pe plak,bkn perjuang negara islam?tp skng nk tukar negara kebajikan plak...keling la perjuangan juak2 pas nie...

Anonymous said...

Ada satu cerita di Kelantan seorang pengemis marahkan Tok Guru Ulama Hj Nik Aziz kerana kesusahan hidupnya. Respon orang PAS dah ada orang yang diberikan tanggungjawab. Habis kerja pemimpin adalah meastikan pegawainya buat kerja, kalau pegawai tak buat kerja dialah yang kena turun padang, Jangan sedap je anggap diri pewaris Nabi SAW. Pewaris Nabi SAW ada tanggungjawab besar dan berat bukan hanya kehulu ke hilir bagi ceramah je.

Anonymous said...

APA DA ORE YG X BERFIKIRAN WARAS MACE MAT2 DI KELATE NI MEME PELAWOK3 BADUT RAKYAT. KESIAN ORE KELATE DIPERBODOHKAN OLEH ULARMAK VERSI BEROK SELAMO 20 TAHUN2. LAMO2 PATUTLA BODOH SEMUA.

 
 
Blogger Templates