Social Icons

Pages

Friday, August 19, 2011

GEMPAR !!! AZMIL MUSTAPHA(ALI SETAN) HILANG AKAL DI BULAN PUASA !!!



Khabarnya solat tarawih yang sepatutnya dilakukan tergendala akibat ceramah kurang enak dari bekas pelakon dan kini pendakwah,Azmil Mustapha di Masjid Annur Kampung Melayu Subang,malam semalam.

rakan-rakan saya memberitahu,Jemaah yang hadir untuk menunaikan solat tarawih selepas solat Isya' tergamam dengan ceramah yang disampaikan (saya agak hairan mengapa perlu berceramah sebelum solat tarawih.yang mana lebih penting ??? adakah solat tarawih atau ceramah ???).

Dalam ceramah yang disampaikan Azmil dengan nada tinggi menghentam kerajaan BN kononnya sebagai tidak Islamik,DEB sebenarnya bermaksud Dasar Ekonomi Bodoh dan Sultan dan Agong tidak perlu dihormati kerana tidak melambangkan sebagai Ketua Agama Islam.

Kariah Masjid Annur Kampung melayu Subang lantas pulang tanpa bersolat tarawih kerana muak dengan dengan ceramah yang disampaikan oleh Azmil Mustapha.

jika benar berita yang saya dapat dari rakan saya ini,maka Azmil Mustapha perlu tampil memberi penjelasan mengapa harus ceramah berbaur hasutan dan fitnah disampaikan dalam waktu umat Islam mendambakan keberkatan dan pahala di bulan Ramadhan.

Semoga Azmil Mustapha tampil memberikan penjelasan terhadap dakwaan ini demi membersihkan nama beliau.

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

19 comments:

Anonymous said...

BRAVO SDR AZMIL..ANDA TELAH MEMILIH JALAN BENAR DAN LURUS WALAU PUN AKAN DIKEJI DAN DINISTA..

APA YG BADUT TULIS NI MUNGKIN TDK SPT SEDARA MAKSUDKAN..BADUT LBH SUKA MENGADU DOMBA DAN MENGHASUT KEBENCIAN SAJA..

APA YG SEDARA SAMPAIKAN ADALAH BERLAINAN VERSINYA DR APA YG SEPERTI BIASA BADUT2 UMNO LAIN SAMPAIKAN...

SEMAKIN RAMAI YG TELAH SEDAR DAN INSAF TERUTAMA YG ALIRAN AGAMA TERHADAP KEBUSUKAN UMNO SENDIRI...

Anonymous said...

pelakon ni dulu banyak bergelumang dengan dosa . Baru nak tobat tapi buat dosa mencaci orang. Jawab sendiri diakhirat nanti.Islam apa ni!
Allah Maha Besar. Insyaallah tuhan akan tunjukkan jalan yang benar

Anonymous said...

6:26

HERAN AKU..BILA ADA ORG AGAMA CAKAP TAK IKUT KEHENDAK NAFSU UMNO..MAKA MARAH LAH ORG UMNO...SAMPAI DIBACA KESALAHAN DAN DOSA DAHULU..

MEMANG...BG ORG YG ADA IMAN DAN ADA AKAL, MRK TAK AKAN SOKONG UMNO...


MACAM LAH DIA MAKSUM...

wak fikir said...

POLITIK ZAMAN SEKARANG BUKAN JALAN TERBAIK KE SYURGA TETAPI MENGHAMPIRKAN DIRI KE JURANG NERAKA KERANA BANYAK SANGAT MENGATA, MENGUTUK, MENGHINA, MEMFITNAH, BERGADUH SESAMA AGAMA DAN LAIN-LAIN LAGI. PILIHLAHLAH JALAN YANG DISUKAI ALLAH SEPERTI TOLONG MENOLONG, MENASIHAT, MENDAMAIKAN,INGAT ALLAH BANYAK-BANYAK , BERTASAUF DAN BERAKHLAK MULIA, DAN TIDAK MENINGGALKAN PERINTAH SYARIAT

Anonymous said...

Cuba nak bersihkan diri, lama dok di Syria.tapi syaitan masih tak mahu keluar dari dalam tubuhnya. Sebab itulah ceramah dalam masjid pun mulut jadi capoi.

Anonymous said...

Ulamak apa macam ni. Kalau nak betul kan orang lain bukan setakat pandai cakap. Ketahui isu/masalah, berbincang dan mencari jalan penyelesaian. Apa yg si Azmil buat ni sama je dengan orang lain yg berceramah, takde beza. Cuma dia lebih sikit sebab janggut dia putih dan lebih panjang.

P/s Aku pernah cakap dengan dia ni (sebelum pakai serban). Dia ni tak boleh bertentang mata, cakap pandang tempat lain.

Anonymous said...

BRAVO SDR AZMIL..ANDA TELAH MEMILIH JALAN BENGKOK DAN BERLIKU.

DI BULAN PUASA KETIKA UMAT ISLAM INGIN MENUNAIKAN SOLAT TERAWIKH ANDA TELAH MENGHALANG MEREKA DENGAN CERAMAH PAS ANDA. SYABAS KERANA MENJALANKAN AGENDA SYAITAN KETIKA SYAITAN DIBELENGGU.

TAK PAS said...

RASULULLAH DAH CKP AWAL2 LAGI.
BANYAK ULAMAK PALSU SKRG NIH..
PIKIR SENDIRI LAH..
BARU DE JANGGUT DGN PAKAI SERBAN DAH PERASAN ULAMAK
CAM PUKIMAK ADA LAH..
ULAMAK PUKIMAK CMNIH LAH YG ORG DAP SUKA..
BELAJAR X PANDAI MANA PUN TAPI PERASAN..MMG PAS PUKIMAK

Anonymous said...

tahniah.....ali setan.
hg jadi lagu mana pun hg tetap ali setan.

org pi belajaq agama uyk kenal sapa diri kita dan sapa ALLAH. kalu hg dok maki org, nmpk sgt ilmu yg belajaq tu mmg ilmu setan @ ilmu yag belajaq tu dari tok guru setan bukan tok guru mursyid.

sblm nyatakan kesalahan org lain, perbaiki lah @ perelok la diri sendiri. jgn harap serban besaq bakul atas kepala kita ni dah maksum dari kesalahan.

fikir2 la.............

Anonymous said...

Org yg terbaik di Malaysia waktu sekarang ni ialah org yg mengamankan dua saudara,PAS & UMNO.Tapi sekarang ni belum muncul lagi.Nak kena tunggu Nabi Isa a.s. turun kot..

Anonymous said...

ITU LAH PANDANGAN PREJUDIS ORG2 UMNO YG TAK MAHU SEDAR DAN INSAF SEGALA AMAL BURUK YG TELAH MEREKA KERJAKAN.

INGATLAH..BHW UMNO/BN DIA BUKAN TAHU PUN APA YG MRK BUAT SELAMA INI SALAH ATAU BETUL KRN JIWA DAN NAFSU MRK SENTIASA DAHAGAKAN KEDUNIAAN SEHINGGA TAK MAHU INSAF AKAN KETERLANJURAN MRK MENGGADAIKAN MARUAH NEGARA, DIRI DAN AGAMA...TAPI ORG2 BERAGAMA NAMPAK APA YG UMNO BUAT MEMANG TAK BETUL, LALU APA SALAHNYA SDR AZMIL BERKATA BENAR...

NI ASYIK2 PREJUDIS DAN SENTIASA BERPRASANGKA BURUK PD ORG...

Anonymous said...

anjing August 19, 2011 9:58 PM
ada lagi ka.
kepala butuh kamu....
aku ulang sekali lagi kepala butuh bapak kamu.
kekadang bila ustaz2 sebelah umno bg ceramah awak dan geng2 anjing pembangkang menyalak semacam kena sawan anjing gila.bila sebelah kamu bg fatwa kamu sokong pon macam anjing sawan.lain kali jika tak mahu oran umno nmengutuk kamu,kamu jangan dok mengutuk umno sangat.

tahap kamu tu layak anjing ja jadi kawan.
kalau masuk kat sini semata2 nak menyalak aja lebih baik kamu masuk malaysiakini.menyalak kat sana...

lagi baguih.....
kan dah kena maki...

Anonymous said...

11:29

SOAL MAKI HAMUN TU TAK KISAH APA PUN..

SOALNYA ENGKO YG TAK MAHU TERIMA KENYATAAN...BHW UMNO MAKIN PUNAH RANAH DAN HIDUP ATAS DASAR PROVOKASI AGAMA, BANGSA DAN KAUM..

SEDAR DIRI LAH SKET...

KO MAKI ANJING KE APA KER, HAKIKATNYA ENGKO TU YG ANJING SENTIASA MENGEJAR DAN MEMBAHAM TAK KIRA HARAM KE, HALAL KER...

ANJING UMNO MEMANG LAH SETIA PERTAHANKAN TUAN BESARNYA, SANGGUP DUDUK DEPAN SERANG SESIAPA SAJA JIKA NAK GANGGU KELAZATAN TUANNYA MEMBAHAM KHAZANAH NEGARA...BERTOPENGKAN SEMANGAT MELAYU, WALHAL DIA SEBENARNYA PEMUSNAH MELAYU!!!

CHITTT!!!!

Anonymous said...

Salam Ramadhan,

Buang seketika fahaman politik masing2 dan ketaksuban pada parti politik seketika.

Fikirkan tentang kesucian Islam, Ramadhan dan Masjid/Surau. Dalami serta renungkan setiap ceramah yang diberikan sama ada dari pihak pemerintah mahupun pembangkang.

Lepas tu tanya hati dan diri masing2 sama ada setiap ceramah yang didengari itu bermanfaat atau sekadar menambah dosa masing2. Ini kerana banyak Ulamak/Ustaz/Penceramah Bebas yang boleh memberikan ceramah dengan baik dan menyentuh perasaan tanpa perlu memburuk-burukkan seseorang, memfitnah mahupun mengutuk sesama umat Islam....wasalam

Renung-renungkanlah wahai semua Umat Islam di Malaysia.

Pengundi Atas Pagar

Anonymous said...

Anonymous
August 20, 2011 12:15 AM

SOAL MAKI HAMUN TU TAK KISAH APA PUN..

SOALNYA ENGKO YG TAK MAHU TERIMA KENYATAAN...BHW PAS MAKIN PUNAH RANAH DAN HIDUP ATAS DASAR PROVOKASI AGAMA, BANGSA DAN KAUM..

SEDAR DIRI LAH SKET...

KO MAKI ANJING KE APA KER, HAKIKATNYA ENGKO TU YG ANJING SENTIASA MENGEJAR DAN MEMBAHAM TAK KIRA HARAM KE, HALAL KER...

ANJING PAS MEMANG LAH SETIA PERTAHANKAN TUAN BESARNYA, SANGGUP DUDUK DEPAN SERANG SESIAPA SAJA JIKA NAK GANGGU KELAZATAN TUANNYA MEMESONGKAN AKIDAH UMAT ISLAM...BERTOPENGKAN SEMANGAT ISLAM, WALHAL DIA SEBENARNYA PEMUSNAH ISLAM!!!

CHITTT!!!!

Muhamad Fazli said...

saudara-saudara sekalian..saya nasihatkan kita jaga percakapan kita di bulan ramadan ni..kebelakangan ini banyak sangat isu berkaitan agama yang timbul..kalimah Allah, larangan baca Al-Quran sebelum subuh, serbuan JAIS dan sebagainya..jangan kita cepat melatah sehingga memaki saudara sesama islam kita anjing babi..bawa bertenang..masalah tak akan selesai dengan segala makian ini, malah lebih memburukkan keadaan..memang isu ini berbau politik, tetapi kita tidak boleh terus tuduh menuduh sesama kita serta menuduh insan lain tanpa usul periksa..jangan sesekali kita menghentam peribadi seseorang sepuas hati kita..membuka aib dia semahu-mahunya..haram dalam islam..kita sendiri tidak pasti perkara ini..kita tidak berada dalam ceramah di masjid itu..kita juga tidak tinggal di kawasan itu..mana mungkin kita boleh bercerita lebih hebat dan lebih tepat tentang perkara ini sedangkan kita sendiri tidak nampak dengan pancaindera kita..kita hanya tahu dari media dan berita..cakap-cakap dari mulut orang yang belum pasti ada benarnya..mungkin juga ditokok tambah..isu sebegini begitu senang untuk dipolitikkan untuk mengeruhkan lagi keadaan..memang tidak dinafikan bahawa jika tiada angin masakan pokok bergoyang..tetapi perlu juga kita ingat, jika kita memaki orang lain, menghina orang lain, memfitnah orang lain, bukankah itu juga berdosa?? jika betul saudara azmil bersalah, tindakan harus dikenakan terhadapnya, mengapa kita perlu melatah tidak tentu pasal, lebih dari orang yang menuduh dan dituduh..jika kita tidak pasti, lebih baik kita berdiam..kita tunggu perkembangan seterusnya isu ini..jangan sesekali kita senang-senang melontarkan tohmahan dan menambah dosa kita di 10 malam terakhir ramadan ini..maaf jika saya terkasar bahasa..ampun maaf di ramadan al-mubarak ini..wassalam..

Anonymous said...

Kekadang tu setelah mengetahui ape yang benar tentang Islam tidak sama dgn ape yg diamalkan di negara sendiri, ramai yang hanya tahu menyalahkan keadaan.

Tetapi tidak ramai yang mempunyai buah fikiran tentang bagaimana kaedah untuk mencapainya tanpa menyebabkan huru-hara atau tanpa terdedah kepada yang merugikan agama sendiri.

Bermula dgn diri sendiri dan keluarga sehingga menjadikan majoriti rakyat (semua kaum) yang bertakwa perlu dicapai dahulu, barulah berbagai rancangan dapat dilaksanakan.

Anonymous said...

salam Bro,

mana ada balik....saya kariah masjid Annur. Ok apa...takda masalah pun dgr ceramah dia...yg buruk jdkan teladan yg baik jdkan panduan.
stgh2 ja kut yg tak dpt terima, munkin panassss....

ttg solat trawikh tu...kita org solat ja....sampai habis..takda masalah pun.
Berdakwah mmg mcm tu bro, berckp kena ikut apa yg Allah suruh kalau tak berdosa pendakwah tersebut
masalah sape yg makan cili dia terasa pedasss...tu yg susah

think positif..bro

jgn buat keputusan yg tidak tepat...selamat berpuasa dan hari raya.

Anonymous said...

Umno bodoh

 
 
Blogger Templates