Social Icons

Pages

Monday, April 09, 2012

HOT NEWS !!! 13 APRIL INI DEMONSTRASI ANTI LYNAS AKAN KE MASJID ??? GILA KE ???


Setelah masyarakat Islam secara umumnya menjauhkan diri daripada isu Lynas selepas Ahli Parlimen PAS Hulu Langat,Dr Che Rosli Che Mat mengesahkan kilang berkenaan bukan loji nuklear,kini kaedah agak radikal hendak digunakan untuk menarik masyarakat berkenaan ke dalam isu itu.Terbaru sudah ada rancangan untuk menjadikan masjid-masjid terpilih di seluruh negara pada 13 April ini sebagai lokasi demostrasi anti Lynas.Mengapalah harus dibawa ke masjid ??? Di luar masjid atau dalam kawasan masjid tidak penting,tetapi berhampiran masjid pada waktu sembahyang Jumaat,itu pun sudah melampau.

Kita semua tahu DAP adalah tunjang di belakang penentangan terhadap kilang Lynas di Gebeng.PKR dan sebahagian kecil ahli PAS dan masyarakat Islam digunakan untuk faedah DAP. Mereka cuba dijadikan public face untuk isu yang sengaja diputar belitkan semua tahu penutupan kilang Lynas di Gebeng akan menguntungkan negara China untuk terus kekal sebagai pengeluar terbesar komponen strategik iaitu nadir bumi di peringkat global.Kilang Lynas adalah salah satu daripada dua kilang nadir bumi yang dibangunkan untuk memecah monopoli negara China terhadap bahan penting itu.Besar jasa siapa yang dapat bantu China bukan.Entah la apa nak kata.Kalau ada sesiapa yang hendak percaya kepada anti Lynas, itu terpulang.

cuba anda lihat video di bawah,lihat keikhlasan Che Rosli. PAS pun satu hal siap bagi amaran jangan bercakap pasal Lynas kepada beliau. Mengapa hendak bagi amaran kepada seseorang yang berilmu dalam bidangnya dan hendak bercakap benar ???



Apa pun,beliau tahu apa yang benar berkaitan Lynas.Yang tidak faham cuma Lim Kit Siang dan Guang Eng serta kuncu-kuncu mereka.Sampai hari ini, belum ada sebarang fakta saintifik dibawa mana-mana pihak anti Lynas untuk mengesahkan dakwaan mereka bahawa Lynas adalah merbahaya.Sedangkan saintis-saintis dan badan dunia (IAEA) dalam bidang berkaitan mengesahkan Lynas selamat.

TAK FAHAM BAHASA LAGI KE ???

Untuk anti Lynas, yang ada hanyalah cakap-cakap berdasarkan persepsi yang sengaja diwujudkan dan banner penentangan berwarna-warni Dan bila semua itu gagal, sekarang masjid pula hendak digunakan. Apasal DAP terlalu berminat dengan masjid ??? Kalau tak faham sensitiviti pun,tolonglah pastikan jangan sampai ada amoi pakai skrit masuk masjid masa orang Islam bersembahyang Jumaat nanti.Tolong ok…MyNewshub

KALAU SIAPA YANG TAK FAHAM BAHASA TU !!!

APA YANG KITA NAK BUAT DENGAN MEREKA ???

RENUNG-RENUNGKAN

1 comment:

Unknown said...

Grup ni mmg sengaja buat kecoh. Ahli nuklear dari PAS bg penerangan pun mrk x nak percaya sbb nk jadikan isu.

PENDUDUK FLAT 4 TINGKAT KERINCHI SIBUK PINDAH, NURUL IZZAH SENANG2 BERJOLI. Baca di sini...

http://apakecoh2.blogspot.com/

 
 
Blogger Templates