Social Icons

Pages

Sunday, May 27, 2012

APA CERITA NI ??? HIMPUNAN BELIA NEGERI SELANGOR LEBIH KERUSI DARI ORANG ??? WAJIB BACA !!!


MALU BESAR...itu kata-kata yang paling afdal untuk memulakan kisah ini.Nawaitunya nampak macam nak 'lawan tetap lawan' dengan Himpunan Jutaan Belia yang sedang berlangsung dengan meriah dan jayanya di Putrajaya.Majlisnya,Himpunan dan Konvensyen Belia Selangor 2012.Tarikhnya Sabtu.Lokasinya Komplek Belia dan Sukan Selangor Seksyen 7 Shah Alam.Himpunan sehari ini dianjurkan oleh kerajaan negeri Selangor menerusi pejabat Exco Belia.

Kalangan wartawan yang ditugaskan membuat liputan himpunan itu terpinga-pinga melihat keadaan dan suasananya.Lengang dan sepi dari pagi hingga ke petang.


Mengikut jadual sepatutnnya Datuk Seri Anwar Ibrahim selaku Penasihat Ekonomi Selangor akan beri ucaptama dan tetamu kehormat lain adalah Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dan Timbalan Presiden PAS,Mohamad Sabu.Namun tunggu punya tunggu,tidak ada siapapun hadir.Sebab apa... mudah saja,tak dapat sambutan LANGSUNG. Suasananya paling memalukan bagi sesiapa saja yang berada di situ.

Ini jauh beza dengan kemeriahan di Himpunan Jutaan Belia di Putrajaya,yang berlangsung dari 23 hingga 27 Mei.Ada lebih 500 program, 22 pentas dan ratusan acara dengan kehadiran belia dari seluruh negara.Tinjauan Agendadaily di Komplek Belia dan Sukan Shah Alam jam 3.00 petang dapati yang ada hanya petugas sahaja.Program forum yang melibatkan 'ikon belia PR' aktivis mahasiswa ,Adam Adli tidak ada pengunjung kecuali petugas dan unit amal yang duduk tidak sampai 20 orang.


Ratusan kerusi kosong, bukan dalam dewan sahaja,di luar dewan.Suasana lebih menyayat hati kepada peniaga-peniaga, tak ada orang datang.Dalam erti kata lain,rugi besar.Difahamkan pada sebelah pagi,program yang seharusnya bermula pada awal pagi,terpaksa ditunda kerana KETIADAAN PESERTA.

Jumlah yang hadir jam 10:24 pagi,tidak sampai pun 100 orang.Walaupun Pesuruhjaya PAS, Dr. Rani Osman dan Exco Adat Resam Melayu,Dr. Ahmad Yunus bin Hairi telah sampai awal dan mundar-mandir melihat jumlah peserta yang berapa kerat sahaja.Walaupun majlis dijadualkan seawal jam 9:00 pagi,namum sehingga 10:24 pagi,majlis tetap tidak bermula.



SAYA TAK NAK TERUSKAN LAGI !!!

MALU BESAR NI !!!

MUAHAHAHA..

ANDA NAK LAGI ???

KLIK DI SINI

UNTUK SELANJUTNYA

RENUNG-RENUNGKAN

2 comments:

Anonymous said...

Bro tolong jangan buat fitnah
Sape kata Anwar tak datang?
Khalid dan Safari pun datang tau...



Dalam bunting tu ape?
He..he..he..
Saje nak sakat puak2 ANAK HARAMJADAH yang dok atas pentas
Sebijik cam BADUT...Wat lawak betul lar geng2 ni

Anonymous said...

patutnya adakan acara turunkan bendera utk menghormati Adam adli tu.

 
 
Blogger Templates