Social Icons

Pages

Monday, July 09, 2012

HOT NEWS !!! KENAPA NIK AZIZ TAK NAK ANWAR IBRAHIM BERSARA ???


ISU yang dihebohkan kebelakangan ini bahawa Anwar Ibrahim nak bersara dari politik jika Pakatan haram gagal menawan Putrajaya selepas PRU 13, sebetulnya, bukanlah isu besar manapun.Mulut Anwar tahu sajalah.Kalau ada 10 patah dia cakap 20 daripadanya tipu.Ada kata itu strategi nak raih simpati,ada pulak kata memang Anwar dah tau tak boleh menang dan pelbagai spekulasilah.Apa pun spekulasi,penulis melihat soal itu bukan isu pun, bak kata orang “Ada Aku Kisah?”

Tapi, isu yang bukan isu itupun masih lagi menjadi bahan perbincangan yang hangat di kalangan penyokong dan pemimpin parti-parti komponen Pakatan haram, tidak terkecuali dalam hal ini ialah Nik Aziz Nik Mat, Mursyidul Am PAS itulah.Nik Aziz di petik sebagai berkata yang dia ‘bantah’ Anwar untuk bersara. Kenapa Nik Aziz nak bantah pulak? Eloklah Anwar bersara kalau dia rasa bertanggungjawab kerana gagal nak menumbangkan BN setelah begitu banyak kejahatan yang dibuatnya dalam menuju ke arah itu.

(Dalam sibuk-sibuk memburukkan UMNO itupun sempat juga dia meliwat jantan,betul hampeh punya manusia – 3 doktor confirm).

Kita tahu Nik Aziz memang kamceng dengan Anwar. Jasanya pada Anwar juga banyak, malah dialah yang mengimamkan solat Sunat Hajat mendoakan pembebasan Anwar yang pertama pada 2004. Tak tahu pulak Nik Aziz lepas Anwar bebas, dia nak lindung keselamatan Israel.Tapi itu rasanya tidak cukup untuk Nik Aziz begitu ambil berat ke atas Anwar sehingga kalau boleh nak mempertahankan dia dari letak jawatan? Sudah tentu ada sebab lain yang lebih kukuh.

Penulis rasa, penulis tahu jawapannya.Nik Aziz bantah Anwar berundur dari politik sebab Anwar baru 65 tahun, takkan nak bersara dah? Sedangkan Nik Aziz dah 80 tahun umur, dari jumlah itu 22 tahun jadi Menteri Besar Kelantan saja, masih tak nak bersara lagi.Walaupun satu ketika dulu dia pernah cabar Tun Dr. Mahathir supaya letak jawatan sebagai Perdana Menteri dan dia akan ‘follow’ keesokan paginya. Tapi sehingga kini, dah beratus kalau tak beribu pagi, Menteri Besar Kelantan masih lagi Nik Aziz, cuma dah tak boleh nak berapa nak tegak macam dulu dah.

Sebab itu Nik Aziz bantah Anwar bersara, sebab selepas itu akan ada desakan supaya dia pulak bersara. Nik Aziz di sebalik kulit kedut umpama baju tak bergosok itu, masih punya nyawa yang liat.ramai dulu bergelar pemimpin muda PAS yang impi jawatan Menteri Besar Kelantan, sudah tua sekarang dan Nik Aziz masih disitu juga. Tak turun-turun. Atau tunggu mati baru la kot, diturunkan dengan sendirinya – ke liang lahat.Nampak sangat dia begitu dambakan keseronokan dan jawatan dunia, sebab itu dia kalau boleh taknak lepas jawatan Menteri Besar tu. Alasan biasa yang digunakan, ahli PAS dan rakyat Kelantan masih ‘butuhkan’ khidmatnya. - MYKMU

2 comments:

C L J said...

HARI TU DIA KATA DIA TIDAK AKAN LAWAN TUN GHAFFAR. TAPI DALAM DIAM DIA SEKAT PERGERAKAN TUN GHAFFAR.

LAST LAST DIA KATA DIA TERPAKSA MEMATUHI KEHENDAK KAWAN KAWAN YANG MAHUKAN DIA BERTANDING.

HUJUNGNYA DIA MESTI AKAN ADA SEBAB UNTUK BUAT IKUT KEHENDAK DAN PILIHAN NAPSU DIA.

ITULAH RUPA ANWAR SEBENAR.

Anonymous said...

dalam politik hanya tuan badan saja yang tahu apa yang tersirat,sebab apa yang dikata hanya yang tersurat bukan yang tersirat.

 
 
Blogger Templates