Social Icons

Pages

Saturday, July 14, 2012

HOT NEWS !!! LATHEEFA KOYA BAKAL DI PECAT ??? BUKAN FAEKAH KER ??? WAJIB BACA !!!


Sehingga ke hari ini, Faekah Husin, Setiausaha Politik Menteri Besar (MB) Selangor masih selamat,meskipun pelbagai asakan daripada dalaman PKR untuk memecatnya, namun berlainan pula Latheefa Koya, Ketua Penerangan PKR Pusat yang mungkin bakal menghadpi risiko dipecat daripada jawatan Ahli Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ).

FMT melaporkan Khalid Ibrahim A.K.A Gagap,mengesahkan bahawa terdapat perbincangan dalam mesyuarat negeri untuk menggugurkan Latheefa Koya,bekas aktivis PRM itu.Khalid yang ditemui media walau bagaimanapun enggan mendedahkan maklumat lanjut mengenai perkara itu sebelum kerajaan Selangor membuat sebarang keputusan demi mematuhi etika mesyuarat.

“Kami tidak mempunyai keputusan muktamad mengenai perkara itu lagi. Kami akan membuat keputusan mengenai sebab-sebab dan tindakan masa depan kita,” katanya .

Menurut sumber portal itu,Abdul Khalid sendiri yang mencadangkan pemecatan peguam hak asasi manusia itu dalam mesyuarat exco minggu lepas yang mendapat sokongan majoriti exco kerajaan negeri.

“Semuanya bermula dengan satu surat yang dihantar oleh Latheefa kepada Menteri Besar,satu ketika lalu yang mengkritik pentadbiran Abdul Khalid,” kata portal itu

Salinan surat itu turut dihantar kepada pemimpin PKR,termasuk Ketua de facto,Anwar Ibrahim dan Presiden parti Wan Azizah Wan Ismail.Malah Latheefa turut didakwa menghantar beberapa mesej pesanan ringkas (SMS) mempertikai pentadbiran Khalid terutamanya dalam isu rumah setinggan

No comments:

 
 
Blogger Templates