Social Icons

Pages

Monday, July 09, 2012

HOT NEWS !!! LELAKI YANG MENGAMUK DI JPM ADALAH DARI PUAK PAKATAN HARAM ???


Lelaki yang mengamuk bersama seorang wanita di Kompleks B,Jabatan Perdana Menteri (JPM) sekitar 2.30 petang Isnin dan cedera ditembak oleh polis telah meninggal dunia semasa dalam perjalanan untuk rawatan di Hospital Putrajaya.Dalam kejadian itu suspek dan wanita berkenaan yang turut ditembak menyerang mengunakan pedang samurai menghentam kenderaan milik kakitangan JPM di situ dan mendakwa dirinya IMAM MAHADI.Komplek B,JPM ialah bangunan yang terletak seberang jalan berdekatan dengan kompleks utama JPM iaitu Perdana Putra yang mengandongi pejabat Perdana Menteri.Ketua Polis Daerah Putrajaya,ACP Abdul Razak Abdul Majid berkata lelaki yang meninggal dunia dikenali sebagai Khalil Afandi Hamid,47 manakala suspek wanita,seorang bekas pelajar Universiti Antarabangsa Islam Malaysia (UIAM) berusia berusia 28 tahun.Kedua-dua suspek yang menganggur itu dikatakan telah mengenali satu sama lain sejak seminggu lepas.Abdul Razak berkata polis masih menyiasat motif kejadian.

Siasatan awal mendapati suspek lelaki yang mempunyai seorang anak mengaku dirinya 'Imam Mahadi' manakala suspek wanita mempunyai dua orang anak.Beliau memberitahu kedua-dua suspek cuba masuk ke pos pengawal tetapi dihalang oleh polis bantuan tetapi suspek lelaki itu mengacukan pedang ke leher anggota polis bantuan.Oleh kerana takut,anggota polis bantuan membenarkan kedua-dua suspek masuk ke dalam perkarangan,katanya pada sidang media di Ibu Pejabat Polis Daerah Putrajaya di sini.Abdul Razak berkata ketika berada di dalam perkarangan itu, kedua-dua suspek telah melibaskan pedang dan merosakkan dua cermin kereta jenis Hyundai Accent dan Perodua Kancil milik petugas JPM.Katanya anggota polis cawangan pencegahan jenayah yang tiba di tempat kejadian turut diserang kedua-dua suspek dengan pedang samurai sehingga kereta mereka mengalami kerosakan dan cermin kereta pecah.Menurutnya sepasukan anggota Unit Kereta Peronda (MVP) Putrajaya yang tiba selepas itu dikatakan cuba memujuk suspek tetapi diserang pada jarak dekat dengan menggunakan pedang samurai.

"Akibatnya seorang anggota MPV telah melepaskan tiga das tembakan yang terkena di tangan kanan dan bahagian ari-ari lelaki itu manakala suspek wanita terkena tembakan di paha kanan.

Sebelum itu laman Facebook Polis Kuala Lumpur dalam posting awal mengenai kejadian itu berkata :

Suspek seorang lelaki dan seorang perempuan telah mengamuk di luar perkarangan JPM dengan melibaskan pedang samurai.Mereka berdua menuju ke pos pengawal dan telah dihalang oleh polis bantuan. Suspek lelaki telah meletakkan pedang samurai di leher SM polis bantuan di mana polis bantuan tersebut terpaksa membenarkan mereka masuk.Bila berada di dalam perkarangan kompleks B kedua-dua saspek telah melibaskan pedang dan merosakkan dua cermin kerta HYUNDAI ACCENT Dan PERODUA KANCIL milik kakitangan JPM.Anggota cawangan pencegahan jenayah sampai di tempat kejadian setelah terima maklumat dari pusat kawalan daerah polis Putrajaya.apabila sampai di sana nampak kedua-dua suspek dengan pedang samurai.

Anggota cawangan pencegahan jenayah telah kenalkan diri sebagai polis dan terus diserang oleh kedua-dua saspek dengan pedang samurai.Kereta pasukan mengalami kerosakan di mana cermin hadapan kereta pecah.Anggota MPV sampai dan cuba membantu untuk tahan suspek.anggota MPV juga diserang dengan jarak yang dekat oleh suspek menggunakan pedang samurai dan seorang anggota MPV telah melepaskan tiga das tembakan.kedua-dua suspek telah dibawa ke hospital PUTRAJAYA dapati saspek lelaki telah terkena tembakan di tangan kanan dan bahagian ari-ari manakala suspek perempuan terkena tembakan pada paha kanan.Suspek lelaki telah meninggal di hospital.Siasatan awal dapati suspek telah menggelarkan dirinya sebagai 'IMAM MAHADI ' manakala suspek perempuan masih menerima rawatan di hospital Putrajaya.Kedua-dua suspek dikatakan memberitahu mahu menggulingkan kerajaan dan melaungkan perkataan takbir beberapa kali. - Agenda Daily

KENAPA SAYA KATA LELAKI INI DARI PAKATAN HARAM ???

SELALU NYA KALAU CERAMAH PAS APA YANG PUAK PAS SEBUT ???

TAKBIR !!!!

BETUL TAK ???

RENUNG-RENUNGKAN

11 comments:

Anonymous said...

ape lagi. open tabung 'balu dan duda "imam mahadi"'. nnt bleh cilok setin dua buat deposit calon pru.. APTB...

Anonymous said...

bodoh la kalau kau percaya tu kerja pakatan. kalau nak betul2 jatuhkan buat apa datang 2 org buat ape pakai pedang.. kami dari pakatan akan jatuhkan UMNO dlm PRU-13 ni nanti percayalah. Ini semua wayang UMNO nak selamatkan masa depan politik mereka. mereka tahu jika merka kalah PRU-13 ni ramai dari UMNO akan di hadapkan dan penjarakan atas isu rasuah yg byk berlaku selama pemerintahan UMNO.

Anonymous said...

Mmg la bukan pakatan haram hantar diorng ni tp pemimpin2 korang dah korupkan pemikiran diorng ni smpi jd hilang pertimbangan. Setau aku puak2 korang je yg pandai2 lantik imam mahdi ni, cthnya ostad badass korang tu yg lantik kaki jubor dan china doll sbg imam mahdi. Sudahnya lahirlah manusia2 yg mcm ni. Taksub smpi buta mata hati.. Mampos sama PR!

Anonymous said...

Assalamualaikum,

Sekadar peringatan bagi yang terlupa."Wahai orang-orang yang beriman hendaklah kamu jadi orang-orang yang selalu menegakkan (kebenaran) karena Allah, menjadi saksi dengan adil. Dan janganlah sekali-kali kebencianmu terhadap sesuatu kaum, mendorong kamu untuk berlaku tidak adil. Berlaku adillah, karena adil itu lebih dekat kepada takwa. Dan bertakwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan."(Al-Maa'idah-Ayat 8)
Berhati-hati dalam 'posting' yang di paparkan kerana ianya kelak bakal dipersaksikan di padang mahsyar.

Anonymous said...

Apa la buat kerja bodoh..bunuh diri la nama nya nie..bole syahid ke camnie?

Anonymous said...

bodoh bangang ni suma hasil hasutan pakatan haram dgn Parti Ajaran Sesat ! kn da mampuih kodok ! sedar la juak2 pncacai haram. inikah yg dimahukn oleh rakyat malaysia ? lepas ni blog2 pakatan haram akn ckp polis zalim sb tmbak imam mahadi ??hahaha bodoh !

Anonymous said...

salam bro..tuan tanah..saya nak buat pembetulan..kita ni manusia biasa jer..bukan saya nak backup PAS tp kalau saudara melabel ape yg di ajarkan oleh pas adelah sesat kenapa JAKIM tak tangkap org pas??
2.lagi satu kalau saudara melabel org yang mengamuk itu dari pihak pembangkang dengan hanya si pelaku itu menyebut ALLAHUAKBAR..ok..kita ni org islam..perkataan ape yg menunjukan kita mengagungkan ALLAH dan syang ALLAH..??bukan ker ALLAHUAKBAR???so saudara tuan tanah ni bukan org islam ker??tak pernah sebut ALLAHUAKBAR KER???make it simple ok..
3.setahu saya,kalau di pihak PAS saya tak pernah dengar mereka mengajar org mengaku jd imam mahdi dan jd extrem agama.
4.walaupon anda di pihak BN tp annda perlu bijak menilai..adekan apabila melibatkan agama semua itu terpalit kepada pas..??apabile timbul isu extremis agama maka PAS akan jd penyebab..??cam tu ker??kalau begitu pandangan anda ini bermakna kerajaan tidak menjalankan tugas yang betul bagi memberi ilmu agama kepada rakyat..sedangkan kita canang seluruh dunia sebagai negara islam..kenapa islam tak didahulukan..??
**sory tuan tanah saya bukan org politik..saya tak suka politik..saya sebagai rakyat memerhati tindak tanduk pemimpin dan parti2 mereka.untuk keputusan PRU nanti...wassalam

Anonymous said...

adakah kita laungan takbir automatik jd ahli pas???bkn ke kena isi borong dulu jd ahli??klu mcm 2 sume umat islam kt malaysia automatik ahli pas..kecuali yg xpenah takbir kt masjid la..renung2 kn la sahabat ku..

Anonymous said...

laungan takbir bnyak maksud nya,renung2 kan bro yg mngfitnah to..

Anonymous said...

Abah kau,nk fitnah parti pas plak..laungan takbir hny org2 islam..tak smestinya org pas sje bleh mlaungkan takbir

Anonymous said...

Petikan dari blog Jaya Negara yang ternyata menyanjungi Mantan PM.:
"Dr Mahathir pernah dikafirkan semasa mengusulkan pendapat supaya Alquran diubahkan kepada banyak bahasa supaya mudah dipelajari. Hariini cuma ada terjemahan kebahasa-bahasa lain. Terjemahan tidak sama. Itu bukan yang Dr Mahathir maksudkan. Ia berbeza dengan kitab Injil telah lama diubah dan Wal hasilnya Kristian dianuti lebih dari 2.2 bilion penduduk Dunia. Penat orang tua ni menjawap. Dr Mahathir satu-satunya manusia berjiwa besar yang aku temui diMalaysia hingga hari ini. Jika dia masih mahu menjadi Perdana Menteri Malaysia pasti aku amat-amat bersetuju."

 
 
Blogger Templates