Networkedblogs

KISAH BENAR !!! AMUK DI JPM AKIBAT PAS SEBAR FATWA SESAT DAN POLITIK BENCI ??? WAJIB BACA !!!


saya minta maaf kerana ulang balik cerita ini.tapi saya terfikir sesuatu.sila baca balik dari awal sampai habis.Kejadian amuk di Kompleks B,Jabatan Perdana Menteri 9 Julai lalu oleh seorang lelaki dan wanita membawa pedang samurai dengan tujuan menggulingkan kerajaan dilihat sebagai satu petanda perkembangan yang tidak sihat dalam politik negara.Ini kerana pihak pakatan haram yang selalunya akan cepat melompat untuk mengeksploitasi sesuatu isu bagi kepentingan politik mereka,kali ini amat menghairankan senyap sepi tanpa memberi banyak komen.Lidah rasmi parti-parti pakatan haram juga tidak langsung memuatkan apa-apa berita mengenai kejadian tersebut seolah-olah ada arahan misteri daripada kepimpinan tertinggi parti masing-masing supaya tidak membicara atau mengenengahkan isu tersebut di dalam lembaran akhbar mereka.Akhbar PAS,Harakah,terbitan tanpa permit,PKR,Suara Keadilan serta Roketkini milik DAP semuanya tiba-tiba dilanda penyakit bisu dan tidak semena-mena mata pena fanatik pengarang akhbar-akhbar tersebut yang galak menyerang kerajaan dan Perdana Menteri saban hari,kali ini terkunci serentak.

tapi ada yang mengatakan selain dari suara keadilan,akhbar Harakah Anwar Ibrahim yang punya.betul ker ??? cuba anda lihat muka Anwar Ibrahim dalam beberapa muka surat.maksudnya depan,muka surat 4 atau 5 tengah dah belakang.ada tak anda nampak muka pemimpin PAS hari-hari ??? maksud saya contoh macam Nik Aziz,Hadi Awang dan beberapa pemimpin PAS yang lain.sambung balik tajuk utama.saya Pelik dan ajaib berkenaan apa yang di buat oleh Pakatan Haram.itulah hakikatnya bahawa kali ini pakatan haram langsung tidak mahu memberi apa-apa komen mengenai tindakan amuk Khalil Afandi Hamid yang menggelar dirinya 'Imam Mahdi'.Khalil Afandi kemudiannya mati akibat tembakan polis sementaranya pasangannya Muhdalina Ahmad cedera di kaki.

pakatan haram terutamanya PAS tidak mahu terlibat dalam polemik insiden tersebut kerana tahu merekalah yang menjadi penyebab utama kepada kemunculan gejala amuk tersebut.Disebabkan takut dikaitkan dengan tindakan keganasan itu,maka PAS mengambil sikap berdiam terutama sekali pemimpin mereka seperti Abdul Hadi dan Nik Aziz.Jika dikaji sejarah perjalanan politik PAS sebagai sebuah organisasi politik,parti itu telah mula mengamalkan sikap ekstremisme dalam dasar perjuangannya dengan terbitnya buku kecil 'Amanat Haji Hadi' pada tahun 1981.Buku kecil itu mengandungi beberapa fatwa Abdul Hadi menurut fahaman agama yang sempit dan fanatik yang antara lain mengkafir ahli-ahli Umno hanya kerana mereka berlainan ideologi politik dengan PAS.

Maka tercetuslah budaya kafir mengkafir yang amat dahsyat di kalangan umnat Islam di negara ini terutamanya di kelahiran Abdul Hadi iaitu Terengganu.Masyarakat Islam yang selama ini hidup dalam keadaan harmoni dan saling berkasih sayang di antara satu sama lain tiba-tiba dipunahkan oleh 'Amanat Haji Hadi'.Akibatnya daripada fatwa yang paling sesat tersebut,suami menceraikan isteri semata-mata kerana si suami menjadi ahli PAS manakala si isteri pula tetap menyokong Umno.

Jiran tetangga menjadi porak peranda kerana kenduri kendara orang Umno di boikot oleh orang Pas hanya kerana fatwa Abdul Hadi yang mengharamkan memakan sembelihan puak yang menyokong UMNO.PAS mengatakan merekalah pejuang Islam yang tulen sehingga hak hubungan dan silaturrahim saudara-saudara seIslam diputuskan semata-mata kerana fahaman politik yang jumud.Susulan daripada fatwa sesat itu,tercetus pula insiden solat dua imam di mana ahli-ahli PAS enggan bersembahyang di belakang imam yang dilantik kerajaan kerana kononnya tidak sah hukumnya.Maka di Terengganu dan di Kelantan merebaklah budaya dua jemaah yang menyembah Tuhan Yang Esa dan mengikut Nabi yang sama tetapi tidak mahu bersatu di bawah satu kepimpinan.Kedai-kedai makan kepunyaan ahli UMNO juga dipulaukan ahli PAS,juga hasil fatwa Abdul Hadi itu,malah anak-anak orang PAS diharamkan bercampur gaul dengan rakan-rakan mereka dari keluarga UMNO.

UMNO pun tak macam tu,pemimpin UMNO kata berkawan lah dengan sesiapaun yang anda suka dan jadikan mereka saudara.Begitu besar dosa PAS memecah belahkan umat Islam dan orang Melayu sehingga kesannya masih dirasai hingga ke hari ini.Sikap fanatik Abdul Hadi kemudian berjangkit pula kepada Nik Aziz yang menjadi Mursyidul Am parti itu.Umat Islam menjadi binggung dam pemikiran mereka kucar kacir apabila Nik Aziz menyatakan orang Islam boleh berkawan dengan syaitan.Ini juga satu fatwa yang menyesatkan dari seorang pemimpin PAS yang terang-terangan melanggar perintah Allah.Allah menyatakan di dalam Al-Qur'an bahawa syaitan adalah musuh yang nyata dan menyesatkan manusia tetapi Nik Aziz menganggap syaitan yang dilaknat seharusnya dijadikan sekutu manusia.

Akibat berkawan dengan syaitan,Nik Aziz mengeluarkan satu lagi fatwa yang menyesatkan dengan mengatakan sesiapa yang mengundi PAS akan dianugerahkan dengan syurga.Kini Nik Aziz telah menyamakan tarafnya dengan Allah kerana boleh menentukan siapa yang berhak masuk syurga dan siapa pula menjadi penghuni neraka.Hakikatnya,amuk Khalil Afandi dan Muhdalina adalah hasil kerja tangan kotor PAS dan pakatan haram yang selama ini menanam benih kebencian dan perpecahan di dalam masyarakat.saya harap,Kerajaan perlu bertindak tegas terhadap penyebaran budaya benci dan fanatik ini sebelum muncul lebih ramai lagi Khalil Afandi dan Muhdalina yang lain.

RENUNG-RENUNGKAN

4 comments:

Anonymous said...

Aku setuju...!!! Memang dahsyat gile amanat tu...

Anonymous said...

Hari ini Nik Abdul Tompel dapat wahyu Iblis kata mereka mesti ke Putera Jaya rebut kuasa.

Macam sama jer jalan cerita.

Nampaknya BN bukan kena lawan pembangkang jer tapi tentera Iblis. Ni dah masuk jihat pulak.

Anonymous said...

PAS mmg sesat seperti ajaran sesat syiah ! hnya mmbawa keburukan atas muka bumi !

Crapuscrap said...

~ yg bijak dan cerdik je yg boleh bfikir dan tak mgembar gemburkan cite utk kpentingan politik... jenis2 species bingai camlu je yg nak panjang2kan cite.. lu cari modal lain la beb kalau nak upah pun... baru la bebaloi upah yg lu dapat...!! ~