Social Icons

Pages

Monday, August 06, 2012

HOT NEWS !!! SEJAK BILA TOK GURU BERTANI ???


gambar di atas adalah papan tanda yang dipasang oleh Adun Pas Wakaf Bharu Kelantan,Che Abdullah Mat Nawi,sempena sambutan Hari guru 2012.maklumat yang saya dapat mengatakan bahawa Adun ini yang juga Exco Kerajaan Kelantan pernah tewas dalam perebutan jawatan YDP PIBG Sek Keb Wakaf Bharu pada tahun 2011.Beliau tewas di tangan calon yang tidak hadir pada mesyuarat berkenaan. Beliau hanya mendapat 17 undi berbanding dengan lawannya yang mendapat 87 undi.Melihat kepada papan tanda yang dipasangnya,adalah sangat-sangat patut ibu bapa pun menolaknya sebagai YDP PIBG kerana tidak mahu mengangkat orang yang tidak cerdik untuk mewakili mereka dalam PIBG.Jika dia cerdik dia akan tahu tugas seorang guru adalah mengajar,bukannya bertani.Bagaimana orang yang tidak cerdik boleh dilantik sebagai Exco ??? saya tak nak ulas panjang-panjang mengenai hal ini.sekiranya anda mengenali beliau tanya lah beliau sendiri.

RENUNG-RENUNGKAN

3 comments:

usin said...

hahahahaha...nk komen camane ni. susah jugak wei!!! pitching dh lari daaa...kelaut

usin said...

tp kaitan tok guru dgn xtvt menanam ni memang ada. bukan ke selalu tok guru menanam rasa benci rakyat kepada kerajaan pusat, kpd umno & kpd yg tidak sehaluan dgnnya! itu kira berkait la tu!!!

QalamQabut said...

Tahniah kat usin bold kerana asyik dapat nombor satu je sejak musim olimpik ni. He heh hehhhh...

Aku rasa Che Abdullah Mat Nawi memang layak dicalonkan sebagai Tokoh Badut Rakyat 2012. Tuan rumah dah ada list ke untuk anugerah tu? Ada berapa kategori?

 
 
Blogger Templates