Social Icons

Pages

Saturday, August 04, 2012

KANTOI !!! PENIPUAN TERHEBAT PAKATAN HARAM !!! SELANGOR TAK PERNAH KELUARKAN LESEN RUMAH URUT DAN PUSAT HIBURAN ???


Berdasarkan statistik di atas yang disiarkan oleh akhbar Suara Keadilan,exco kerajaan
Selangor,Ronnie Liu,dengan megahnya mengumumkan bahawa TIADA lesen rumah urut yang
dikeluarkan kerajaan PKR dan semua rumah urut yang ada telah mendapat lesen dari kerajaan BN.Jumlah lesen yang dikeluarkan BN adalah 571.Namun,Ronnie gagal menjawab kenapa isu rumah urut tidak timbul pada ketika pemerintahan BN.Kenapa rakyat tidak merasa begitu terganggu dengan 571 pusat urut yang ada ??? Tetapi rakyat hanya merasa rimas,resah dan marah sejak PKR mengambil-alih pemerintahan ??? Bukan sahaja di kalangan umat Islam yang begitu sensitif dengan perkara ini yang merasa terganggu,tetapi juga kaum Cina dan India yang lebih terbuka dengan ‘hiburan’ juga merasa tidak senang.Contohnya,apabila NGO yang diwakili kaum Cina juga mula bersuara mengenai hal ini sejak 2010 lagi Dan pada 2011,mereka telah membuat aduan rasmi mengenainya namun tidak diendahkan oleh kerajaan negeri.

Pada tahun 2009 juga,muncul satu blog yang menawarkan urutan ‘gay’ di sekitar sheramas,ampang jaya,damansara dan seluruh Selangor secara ‘on-call’.Begitu hebat sekali industri mengurut di Selangor yang bukan sahaja berkembang biak tetapi mengalami evolusi yang hebat sekali.Tentu sekali tidak semua rakyat Selangor boleh menerima perkara ini sebagai satu lagi ‘hak asasi’ yang diperjuangkan pakatan haram.Lalu keresahan di kalangan rakyat pun meningkat.Sekali lagi ditekankan,iaitu sebelum 2008,tiada rungutan dari rakyat atau mana-mana NGO mengenai ‘percambahan’ rumah urut di sekitar negeri ini.Dalam senarai yellowpages,terdapat hampir 400 rumah urut yang berdaftar dan bolehlah dianggap yang semuanya wujud sejak zaman BN.Ini bermakna yang lebih kurang 100 lebih lagi tidak berdaftar dengan yellowpages.Tidak salah juga untuk saya menganggap yang semua yang berlesen dan berdaftar benar-benar menawarkan khidmat urutan secara jujur.

RENUNG-RENUNGKAN

1 comment:

tungkaran hati said...

Untuk menjawab dakwaan PR terhadap masaalah tersebut, sewajarnyalah BN/UMNO membatalkan semua lesen2 yang telah dikeluarkan untuk terus beroperasi ! BN harus menukar tanggapan rakyat sebagai penggalak kemaksiatan !

 
 
Blogger Templates