Social Icons

Pages

Saturday, December 15, 2012

HOT NEWS !!! ISU WARGA INDIA !!! INI SEMUA BERPUNCA DARI ANWAR IBRAHIM ??? WAJIB BACA !!!


Kini berlumba lah Pakatan Rakyat mahu memikat hati orang India.Setelah merobohkan kuil orang India dan setelah MIC berikrar mahu menjadi deposit undi untuk kerajaan BN selepas Kongress MIC.Apa sahaja yang boleh di lakukan oleh Pakatan Rakyat untuk menarik semula orang India ke dalam Pakatan akan di lakukan semampu boleh.Orang India mana yang tidak marah jika mendengar yang bangsa dan kaum mereka di nafi kan hak menjadi warganegara? Tentu nya yang bukan India sahaja yang akan membisu.terhadap isu ini. Lagu Pakatan Rakyat berubah ubah alunan nya ikut rentak populariti.Jika boleh di terjemah kan sesuatu isu menjadi undi maka Pakatan Rakyat bukan nya jenis akan menunggu sesaat.Seperti sampan sedang bocor dan semua sedang terjun ke sungai menyelamatkan diri,tangan akan mencapai apa sahaja yang terapong walau pun yang terapong itu cuma bangkai anjing sekali pun.Orang desperate akan melakukan langkah desperado. Begitu kata ungakapan bahasa Inggeris.Kalau dulu Zuraida PKR menjadi kan isu warga asing sebagai topik panas nya tiap kali menjual goring pisang,dengan menghentam kerajaan dengan pelbagai tuduhan menghalal kan warga asing, maka kali ini warga asing atau pun orang India yang entah dari mana datang nya dan atas sebab apa tidak mendaftar ketika lahir menjadi bahan untuk kenyang kan perut politik Pakatan Rakyat. Pakatan Rakyat yang umum tahu tidak hidup di atas rekod kerja dan jasa baik walau pun sudah menjadi kerajaan di 4 negeri ,akan tetap menjadi kan isu dan bahan kebencian sebagai lauk nya.Dengan membangkit kan isu Pakatan Rakyat dapat selamat kan diri dari isu. 

Menyerang lebih selamat dari bertahan.Pakatan Rakyat juga tidak dapat hidup dengan trek rekod kerja kerana memang tidak ada rekod kerja yang baik,tetapi amat berharap dapat hidup dengan api kebencian.Selagi ada kebencian maka semarak lah hati penyokong nya.Perubahan dasar dari membenci pendatang asing sehinga boleh menyuruh kerajaan menyiasat kes kes di Sabah bertukar kepada mahu kan warga India yang kita pun tidak tahu dari mana datang nya di anugerah kan kerakyatan dengan segera.Jumlah pula bukan nya kecil anak.300,000 ada lah jumlah yang harus di beri kerakyatan kata wakil Pakatan rakyat.Tapi semua tahu jumlah itu ada lah mengarut dan tidak masuk akal.Kementerian Dalam Negeri melalui Menteri nya mengata kan dalam rekod sedang dip roses dan siasat Cuma ada 9000 lebih sahaja. Tentu seronok jika jumlah 300,000 itu booleh di tukar kepada 3 juta.Begitu lah cara pembangkang beroperasi.Jika PKR dengan jumlah 300,000 orang India di naïf hak kerakyatan, PAS pula suka dengan jumlah orang murtad. Malah PAS pernah bermain dengan jumlah sekitar 300,000 juga.Jumlah sememang nya memainkan peranan di dalam sesuatu isu, namun kebenaran jumlah ada lah perkara kedua. Politik cara Pakatan Rakyat yang sentiasa memainkan isu sensatif dan juga apa sahaja isu yang boleh menaikkan kemarahan harus ada batas notah nya.

Sampai bila Pakatan rakyat mahu hidup di atas politik kebencian? Sudah miliki 4 negeri sebagai pemerintah seharus nya di jadi kan peluang menunjuk kan kebaikan sebagai pemerintah,tetapi tidak pula dalam kes Pakatan rakyat ini.Malah lebih buruk lagi bentuk kerajaan Pakatan rakyat dengan pelbagai selewengan ,skendel dan pelbagai isu lain walau pun baru 4 tahun menjadi kerajaan. Kempen mendapat sokongan rakyat akan bertambah mudah jika kerajaan Pakatan Rakyat tumpu kepada kebajikan rakyat, tapi sebagai kerajaan yang tidak berkongsi mimpi ia nya amat sukar.Apa yang di mahu kan DAP tidak di ingini oleh PAS dan begitu lah dengan PKR.Maka kepincangan ini harus di alih kan kepada mengungkit isu terhadpa kerajaan BN sebagai alih perhatian dari kebobrokan kerajaan Pakatan rakyat. Tidak ada mana mana ceramah dan forum Pakatan Rakyat yang menumpu kepada bentuk kerja dan hala tuju kerajaan Pakatan tetapi tertumpu kepada bercerita tentang kerajaan BN sahaja.Ia nya terjadi kerana tidak apa yang elok boleh di cerita kan kepada rakyat mengenai kerajaan “strange bedfellow” ini. Kini Pakatan boleh lena sesaat dengan mendapat tajuk baru untuk ke jalan raya.Kerana isu ini akan mati sekejap sahaja dan isu baru pasti di cari oleh Pakatan rakyat.Negara akan sentiasa ber “isu” selagi bekas banduan tidak dapat menjadi Perdana Menteri.Dan sebagai rakyat, peka lah dengan perkara ini dan jangan sekali kali hanyut bersama nya. - Selangor Daily

RENUNG-RENUNGKAN

No comments:

 
 
Blogger Templates