Social Icons

Pages

Friday, January 25, 2013

HOT NEWS !!! HUSAM MUSA DEMAM KER ??? ADA KER TELAGA MINYAK DI KOTA BHARU ??? WAJIB BACA !!!


Terkejut beruk semua Rakyat Kelantan apabila Pengerusi Jawatankuasa Ekonomi,Kewangan dan Kebajikan negeri,Husam Musa,mengesahkan penemuan minyak benar-benar berlaku di atas daratan di beberapa buah lokasi di negeri itu.Kata Husam Musa,antara kawasan yang dijangkakan mempunyai rizab minyak itu adalah di Kota Bharu dan Tumpat 

“Antara kawasan yang dijangkakan mempunyai rizab itu Kota Bharu dan Tumpat,” ujarnya.Husam menambah, cadangan untuk melantik syarikat luar berkenaan telah dipersetujui dalam mesyuarat exco semalam di Kota Darul Naim.Pada sidang medianya itu,Husam berkata,proses pelantikan syarikat tersebut yang bertanggungjawab untuk mengesan penemuan minyak itu akan dilakukan seberapa segera yang mungkin. (Sumber – Harakahdaily)

Exco Kelantan sekali lagi buat sensasi.Kali ini dakwaan bahawa terdapat minyak di bawah bandar Kota Bharu dan Tumpat.di dataran pula tu.Sebenarnya ini gossip lama yang di beri nafas baru menjelang pilihanraya umum.Tetapi setelah gagal dengan minyak depu dan minyak jaraknya,Husam Musa bergantung nasib pula kepada gossip baru yang memang dia sendiri akui bersandarkan kepada khabar angin.Tidakkah menjadi satu kebetulan dan idea Mat Jenin kepada Husam Musa apabila beberapa hari lepas Petronas mengumumkan penemuan minyak dan gas di telaga Adong Kecil West-1 di Blok SK333, di laut Sarawak,penemuan minyak dan gas, pertama di laut Malaysia selepas 24 tahun? Syarikat minyak negara itu berkata penemuan kali terakhir di laut ialah di Medan Asam Paya pada 1989, juga di Sarawak. Petronas berkata telaga Adong Kecil West-1,terletak kira-kira 20km di timur laut pekan Miri, digerudi oleh JX Nippon Oil & Gas Exploration (Onshore Sarawak) Ltd, operator bagi Blok SK333, bersama-sama rakan usaha samanya, Petronas Carigali Sdn Bhd.Telaga minyak sebelum-sebelum ini di Malaysia dijumpai di beberapa puluh batu nautika daripada persisiran pantai. 

Tiba-tiba seorang yang tiada latar belakang pendidikan maupun pengalaman dalam bidang petrokimia telah mengatakan bahawa minyak telah dijumpai di DATARAN di Kota Bharu dan Tumpat.saya juga tertanya-tanya,agak-agaknya di mana kedudukan minyak tersebut ??? Mungkin di bawah Pasar Siti Khadijah ??? Semua rakyat Kelantan sudah mengenali siapakah Husam Musa ini dan apakah peranannya.Sebenarnya Husam Musa dan PAS sudah terdesak.Apabila Datuk Seri Najib datang ke Kelantan dan menjanjikan 7 perkara sekurang-kurangnya pembangunan untuk Rakyat Kelantan,PAS Kelantan menjadi “gelabah biawak”.Sehinggakan Menteri Besar,Nik Aziz Nik Mat mengelarkan 7 janji berkenaan sebagai rasuah politik.Husam Musa pula tanpa segan silu telah sekali lagi mewar-warkan bahawa telaga minyak telah ditemui di dataran Kota Bharu dan Tumpat. anya tidak lain untuk memberikan harapan palsu kepada Rakyat Kelantan.Rakyat Kelantan wajib mendesak Husam Musa untuk mendedahkan apa perkembangan projek-projek di Kelantan sebelum ini seperti Projek Kambing Janpari, Projek Koridor Depu Kelantan,Projek Stadium Baru di Bukit Merbau,pasir Putih,Projek Lebuhraya Percuma,Projek Keretapi Laju dari Kota Bharu ke Kuala Lumpur dan sebagainya.

ANDA NAK LAGI PENIPUAN HUSAM MUSA ???


UNTUK SELANJUTNYA 

RENUNG-RENUNGKAN

4 comments:

Anonymous said...

rugi aku tak tangkap gambar husam ni shopping penuh trolley kat KLCC sorang2. Apa lagi wahai warga kelantan? kembalilah ke kampung halaman, ada telaga minyak tuuu...

Anonymous said...

Ok org Kelate semua bole blk negeri sendiri ye. Jgn nak menyibuk kat negeri org pastu buat tempat mcm bapak korang punya.

Anonymous said...

Aku nak beli lori minyak banyak2 untuk punggah minyak dari telaga minyak ke rumah Husam. Rakyat Kelantan dah pasti ramai yang boleh bekerja......Husam buat lawak lebih lawak dari Maharaja Lawakkk kah! kah!

Unknown said...

Korang bodoh pemalas plak tu. X pandai ambik peluang kat tmpt sdiri. Kitorg mmg dah takdir bijak dlm smua segi tu yg kitorg ambik pluangnye

 
 
Blogger Templates