Social Icons

Pages

Monday, January 28, 2013

HOT NEWS !!! ULAMA PAS DAH PANDAI MENIPU ??? APA CERITA NI ???


Tuduhan Umno dan BN zalim, kejam, tindas rakyat , salah guna kuasa untuk kroni, guna kuasa untuk kepentingan keluarga dan bla...bla...bla...bla...tuduhan-tuduhan lain yang sewaktunya sudah menjadi seperti zikir atau ratib di mulut pemimpin dan orang-orang Pas. 

Allah Maha Kaya.... 

Allah Maha Besar.... 

Allah Maha Adil..... 

Allah Maha Saksama..... 

Tiba-tiba minggu lepas kita dikejutkan dengan pendedahan sebuah kereta Porshce Cayman milik seorang individu yang berada dalam kepimpinan tertinggi Pas yang bertaraf ulama. aitu Adun Pas Sanglang yang juga pesuruhjaya Pas Perlis.Setelah pendedahan berlaku ulama Pas berkenaan bangkit menjawab perkara berkenaan.


Katanya seperti yang dilaporkan oleh Sinar Harian Online 

Pesuruhjaya Pas Perlis,Hashim Jasin menjelaskan sebuah kereta mewah Porsche Cayman yang didaftarkan atas namanya adalah milik anaknya yang memiliki perniagaan sendiri.“Saya sudah jelaskan kereta itu milik anak saya yang dibeli semasa di England tahun lalu,dengan harga kira-kira RM100,000.Dia menggunakan permit import (AP) kereta yang diperuntukkan kepada saya secara sah sebagai wakil rakyat,” katanya.Menurutnya,anaknya yang bergelar ahli perniagaan mengusahakan perniagaan air sarang burung walet sejak lima tahun lalu,menggunakan kereta itu. 

Setelah membaca penjelasannya itu beberapa perkara yang kita boleh rumuskan..

Pertamanya beliau telah menyalah gunakan kuasanya atau kepentingan atau kemudahan yang diberikan kepadanya untuk kegunaan ahli keluarganya.Permit import (AP) dan pengecualian cukai import yang diberikan oleh Kerajaan Pusat BN yang selama ini mereka tuduh zalim dan menindas rakyat hanya diberikan kepadanya selaku wakil rakyat.Bukan kepada anaknya.Dalam hal ini dia telah melakukan penipuan atau menyalahgunakan kemudahan yang diberikan kepadanya untuk kepentingan anaknya.Ulama pun menipu juga ke ??? Permit import dia punya,beli atas nama dia,sedangkan itu kereta anaknya.Itu dah menipu namanya.Kamu telah menipu pegawai-pegawai kastam dan agensi-agensi lain semasa proses membawa masuk kereta ke Malaysia.

Ketayap tak lekang atas kepala tetapi menipu.Ustaz tak takut dosa ke ??? Dengan hanya ada AP dan pengecualian cukai import untuk sebiji kereta pun seorang pemimpin Pas yang bertaraf ulama sudah menyalahgunakan kemudahan yang diberikan kepadanya untuk kepentingan ahli keluarga mereka, bayangkan jika mereka berkuasa memerintah negara ??? Jawabnya habislah disapu untuk kepentingan keluarga dan kroni-kroninya..Lagi nak bercakap pasal Umno korup dan kroni ??? Yang kedua,anaknya menjalankan perniagaan dan mampu pergi ke England untuk membeli sebuah kereta Porshce Cayman.Maknanya anak dia seorang ahli perniagaan yang berjaya.Jadi dimanakah apa yang kamu katakan selama ini kerajaan BN menindas dan menzalimi rakyat jika seorang anak wakil rakyat Pas boleh menjadi seorang ahli perniagaan yang berjaya di Malaysia ??? - RBF Online

RENUNG-RENUNGKAN 

4 comments:

proactol plus said...

Hehehe.....hasan dah kantoi..hehehe

johan said...

MP PAS tidak salah gunakan keistimewaan mendapatkan import AP kereta kepada kaum keluarganya...saya tidak nampak apa-apa kesalahan pun.... Yang salah jika MP itu adalah daripada parti UMNO yang amat mementingkan kroni dan nepotisme, parti yang amat mementingkan kaum keluarga...

Anonymous said...

habis tu pakatan haram pentingkan kroni boleh pulak? mcm tu ye? dulu x nak putrajaya,skarang nak pulak.x malu ke nak jilat ludah sendiri?? dasar x sedar diri puak pakatan haram ni..

Anonymous said...

Biasa la la.. Depa ni mana mau ngaku salah.. Semua depa buat betul.. Oranga lain semuanya salah :) tak gitu? Heheeh

 
 
Blogger Templates