Social Icons

Pages

Friday, April 26, 2013

HOT NEWS !!! #PRU13 !!! LETUPAN DI NIBONG TEBAL BUKTIKAN PEMBANGKANG GUNA KEGANASAN !!!


Mangsa letupan bom tersebut adalah seorang petugas kempen BN dan beliau cedera di kaki.Sehingga kini,tiada pihak yang mengaku bertanggungjawab.kelmarin,seorang jurukamera RTM dipukul oleh penyokong PAS di Gua Musang.Beliau kemudian telah meninggal dunia dan anak Allahyarham inginkan keadilan bagi perkara ini.Walaupun Anwar Ibrahim menafikan beliau menghasut rakyat untuk “Malaysian Spring”,bibit-bibit keganasan mula dibawa oleh penyokong-penyokong PR kerana terpedaya dengan retorik dan hasutan pemimpin-pemimpin pembangkang seperti Anwar,Tian Chua & Mat Sabu.Rakyat Malaysia harus menolak ekstremisme yang dibawa oleh PR agar keharmonian negara dapat terus dikekalkan.Perkara ini sudah dijangkakan awal lagi,di mana pembangkang akan menggunakan taktik kotor dan ganas untuk mewujudkan kekecohan pada PRU ini.Penganalisis politik tersohor masa kini iaitu mantan perdana menteri Malaysia Tun Mahathir Mohamad telah menjangkakannya seawal tahun lepas.Pada 25 Mei 2012,beliau ada menulis di blognya mengenai politik ganas dan kotor amalan pembangkang.Menurut Tun,pemimpin parti lawan mungkin akan menggunakan cara demonstrasi ganas dan berpanjangan untuk memenangi Pilihan Raya Umum ke-13 berikutan cara demokrasi tidak memberi kemenangan kepada mereka berdasarkan kepada sejarah dan keputusan pilihan raya terdahulu. 

Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berkata semua rakyat Malaysia dan pemerhati asing sehingga kini mengakui proses pilihan raya tidak dapat menjatuhkan Barisan Nasional (BN).“Majoriti rakyat Malaysia tetap memberi kemenangan kepada BN, kenapa tidak, semua terpaksa terima hakikat bahawa kerajaan BN telah membawa banyak kemajuan dan nikmat lain kepada rakyat."BN berjaya membawa keamanan dan kesejahteraan kepada negara.Tiap seorang dari rakyat Malaysia dapat mengecapi kehidupan yang lebih mewah dan lebih bahagia di bawah pemerintahan BN,” katanya dalam catatan blog beliau di chedet.cc pada tahun lalu.Dr Mahathir berkata segala percubaan oleh parti-parti lawan untuk mengurangkan sokongan dan persepsi baik terhadap BN dan pemerintah yang didirikan olehnya tidak berjaya.Justeru,katanya, maka Bersih dicipta dan tunjuk perasaan yang besar dan ganas adalah persediaan untuk menolak keputusan pilihan raya jika parti lawan gagal memenanginya. 

“Kekalahan mereka akan dituruti dengan demonstrasi ganas yang tidak berhenti-henti supaya keputusan pilihan raya ditolak dan satu kerajaan lain didirikan, yang ditunjuk oleh parti lawan.Kemudian,mereka akan berusaha untuk mengadakan pilihan raya sekali lagi yang boleh di manipulasi mereka,” katanya.Dr Mahathir berkata sudah tentu sebelum kerajaan pilihan rakyat digulingkan, negara akan diserang bertubi-tubi dengan demonstrasi ganas dan huru-hara selain segala perancangan dan perusahaan akan diganggu mungkin dengan mogok di sana sini anjuran parti lawan. 

“Kestabilan negara akan tergugat. Polis dituduh melakukan keganasan supaya mereka tidak dapat kawal huru-hara dan demo dengan cara berkesan. Kuasa-kuasa asing akan mengecam kerajaan pilihan rakyat kerana kononnya mengguna kekerasan menghalang kebebasan bersuara dan berdemonstrasi. Malaysia akan dicap sebagai Police State,” katanya.Beliau berkata Malaysia yang bangun dengan pesatnya akan bertukar menjadi negara yang tidak lagi stabil dan maju, dan tidak lagi memberi kebahagiaan dan rahmat kepada rakyatnya.“Mereka tidak percaya dengan demokrasi maka akan hilanglah hak rakyat untuk memilih kerajaan.Negara ini akan menjadi miskin dan Wawasan 2020 tidak menjadi kenyataan,” katanya.Dr Mahathir berkata inilah yang akan berlaku kerana parti bukan BN kecewa tidak dapat ke Putrajaya dan jika dengan cara ganas mereka ini membuatkan mereka berjaya merebut kuasa,maka demokrasi akan dihapuskan dan nasib yang buruk akan menimpa negara ini. Jika ini yang ingin dibawa pembangkang,maka untuk mengecap sebuah negara maju dan aman adalah satu perkara yang amat mustahil.Jangan biarkan nafsu ghairah reformasi menguasai diri, sebaliknya biarlah fikiran yang waras menilai situasi yang terbaik untuk masa depan Malaysia.

RENUNG-RENUNGKAN

2 comments:

Anonymous said...

Memang betul catatan mantan PM Tun Dr Mahathir. Beliau memang berpandangan jauh, segala kebaikan yang di laksanakan di nikmati seluruh rakyat, demi rakyat dan negara tercinta. Orang bodoh dan pengkianat sahaja yang cuba menghancurkannya. Ingat wahai seluruh warga negara ku, bukan senang nak mengwujudkan kestabilan negara apatah lagi dengan pelbagai bangsa dan adat budaya. Sesungguhnya tak susah nak memusnahkan sesuatu yang bina tetapi yang payah bagaimanakah nak membina dan mempertahankannya.

Anonymous said...

Aksi penyokong PKR melakukan keganasan dirakam ------------------->>>> www.PRU13.com

 
 
Blogger Templates