Social Icons

Pages

Monday, May 06, 2013

HOT NEWS !!! ANWAR IBRAHIM SAMAKAN DIRINYA PEJUANG DEMOKRASI ??? TAK MALU KER ???


Anwar Ibrahim dengan bangga menyamakan dirinya dengan pejuang demokrasi di negara-negara luar seperti Nelson Mandela,Mahatma Gandhi,Martin Luther King dan Malcolm X.Beliau menjangkakan dengan melabel diri sendiri sebagai “pejuang demokrasi” rakyat akan tertipu dan bersimpati dengannya seolah-olah beliau diibaratkan seperti tokoh-tokoh demokrasi sedemikian yang berjuang di negara masing-masing.Hanya golongan tak terpelajar dan tertipu sahaja yang akan nampak persamaan antara Anwar dan tokoh-tokoh yang disebutkan itu.Sedangkan hakikatnya,tokoh-tokoh yang disebut dipenjarakan kerana memperjuangkan demokrasi dan hak asasi manusia.Anwar sebaliknya memperjuangkan hak dirinya untuk melakukan sesuka hati,bukannya perjuangan suci demokrasi,kerana Malaysia sejak sekian lama mengamalkan konsep demokrasi yang sebenar melalui sistem pilihan raya.Berbeza dengan tokoh-tokoh tersebut,Anwar Ibrahim dipenjarakan kerana RASUAH dan LIWAT,yang mana merupakan masalah moral dan akhlak dan bukannya perjuangan menuntut demokrasi tulen.Adakah perjuangan Anwar untuk LGBT dan Liberalisme boleh dianggap demokrasi ??? 

Anwar dan tokoh-tokoh besar itu umpama langit dengan bumi kerana beliau bukanlah ditindas,sebaliknya kerajaan hanya menjalankan tugas mengawal gejala LGBT daripada berleluasa.Tindakan Anwar menyamakan dirinya seperti tokoh-tokoh ternama itu menunjukkan bahawa beliau seorang yang angkuh serta tidak tahu malu.Siapa yang mengiktiraf Anwar sebagai tokoh demokrasi ??? Sebelum ini,beliau talah menyamakan juga dirinya dengan pejuang demokrasi di Myamar Aung Sang Syu Kyi yang memperjuangkan demokrasi kerana berada di dalam kerajaan junta.Malaysia sebaliknya bukanlah negara di bawah pemerintahan tentera kerana kita mengamalkan sistem pilihan raya.Hakikatnya terlalu jauh jika dibandingkan Anwar si peliwat dan biseksual jika hendak dibandingkan dengan tokoh-tokoh di atas.Perjuangan Anwar adalah demi kepentingan dan kepuasan diri yang mana bukanlah prinsip sebenar yang menyuburkan demokrasi.Darjat Anwar sebagai pejuang jika hendak dibandingkan dengan mereka langsung tidak setaraf. Kesemua tokoh demokrasi itu memperjuangkan hak yang dinafikan oleh negara,sedangkan Anwar memfitnah negara tidak memberikan hak demokrasi kepadanya.Sudahlah memfitnah,menuduh kerajaan dan memburuk-burukkan kerajaan di mata masyarkat antarabangsa, kemudian mengaku diri sendiri pejuang demokrasi.Anwar memang muka tak tahu malu.Sedang kerajaan BN bertungkus lumus meningkatkan tahap ekonomi dan martabat rakyat,Anwar pula sibuk menjaja dan memburukkan kerajaan.Siapa yang lebih demokrasi sebenarnya ???

RENUNG-RENUNGKAN

4 comments:

Anonymous said...

suatu hari ah jib jumpa dong zhuang. maka berlakulah perbualan.
dong zhuang : si u ah jib (dalam hati mampus u ah jib).
ah jib : see you to. you are so marvelous ... I like you. I love you. You are so kind.
dan dengan penuh teruja dan kasih sayang yang amat dipeluknya dong zhuang. sambil berulang-ulang berkata : "I love you ..."
sambil tersenyum gembira ah jib memandang muka dong zhuang. dan dong zhuang memandang ah jib dan membalas dengan senyum sinis dan mencebik dengan sekilas.
melihat senyuman dong zhuang itu ah jib merasa cukup gembira dan bangga. merasa seakan dunia dia yang punya. tidak ternampak pun cebikan dari dong zhuang. betapa gembiranya dia. dan dengan penuh ceria dia mengambil wang sejumlah RM 10,000.00 yang dibawanya dari rumah dan dengan penuh gembira diberinya ke pada dong zhuang. Duit itulah satu-satunya yang dia ada dan tiada berbaki lagi.
Ah jib bertanyanya kepada dong zhuang, "cukup tak ... er I yakin you tak cukup ... tak apa ..."
Ah Jib memandang kepada mamat disebelahnya dan berkata, "Mat RM berapa you ada".
Sahut Mamat, "kejap saya cuba tengok dalam dompet saya"
Mamat pun mengeluarkan dompet dari poket seluarnya. Setelah mengeluarkan semua wang dalam dompetnya termasuk duit syiling, duit lama zaman maharaja melaka ... dan mengira-ngira maka dapatlah jumlah semuanya RM 1,000.00. Mamat pun memberitahu Ah Jib jumlah wang yang dia ada.
Dengan pantas Ah Jib berkata, "Er ... itu tak cukup Mat ... apa lagi yang kita ada ..."
Ah Jib memandang keliling, dan dia ternampak sebuah kereta wak segan buruk yang dinaikinya tadi bersama Mamat.
"Hah itu pun dia ...", kata Ah Jib.
Dengan tersenyum gembira Ah Jib berkata kepada Dong Zuang, "Hem ... nih saya tambah RM 1,000.00 dan kereta ini hadiah persahabatan saya kepada kamu Dong Zuang.
Dong Zuang hanya tersenyum sinis memandang Ah Jib. Gembira tak terkata Ah Jib melihat senyuman Dong Zuang hatinya berdetuk-detap.
Ah Jib kemudiannya berpaling kepada Mamat, dan berkata, "Mat perjalanan kita masih jauh ... jom kita pergi ... "
Kemudiannya Ah Jib memandang mesra kepada Dong Zuang dan berkata, "Terima kasih kerana sudi menerima pemberian saya"
Ah Jib kemudiannya berkata kepada Mamat, "Hah Mat apa kita tunggu lagi jomlah"
Mamat pun berkata, "Kita mahu meneruskan perjalanan ini dengan apa, semua wang kita dah beri kepada dong zuang, kereta kita pun dah kita beri kepada dong zuang, yang kita tinggal hanya kudrat empat kerat dan kaki yang dah tak larat dan kita perlu wang untuk isi minyak dan untuk isi perut."
Ah Jib pun berkata kepada Mamat, "Ah ... itu small matter sahaja ... dong zuang kang ada kita buleh minta tolong dia"
Ah Jib pun memandang kepada dong zuang dan berkata, "tentu kamu buleh tolong saya ... kerana kamu saya kenal sebagai orang yang amat baik."
Dong zuang pun berkata, "Saya buleh tolong kamu ... tetapi jika wang yang kamu minta ... kamu kenalah bayar balik dan bunga untuk pinjaman tu saya tetapkan sebanyak 10% ... kereta yang saya ada tu saya buleh bagi sewa ... murah sahaja ... RM 100.00 sehari."
sambil menunjukkan kepada kereta Wak Segan yang baru diberi oleh Ah Jib tadi dan sambil mengambil wang yang baru dihulur oleh Ah Jib sebentar tadi.





...... faham maksud hamba .....

Anonymous said...

Anwar pejuang demokrasi?... lebih baik duduk baik2 dengan Najib dan Hadi, kemudian bincang apa nak jadi dgn orang Melayu..!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

sudah-sudahlah..keputusan dah ada. sapa yang terpilih tu, buatlah keja..semue janji tu tunaikan. Pengundi dah tunaikan tanggung-jawap, sekarang giliran yg dipilih pulak.......janganla nak politik 24jam. bakar sentimen sana-sini. kalau ikut orng kalah,ali rustam dan ghani othman lagi keciwa......

Anonymous said...

Terbaik,fikir la dengan waras kaum ku jgn buta kan mata dan hati

 
 
Blogger Templates