Social Icons

Pages

Tuesday, July 02, 2013

EKSKLUSIF !!! JONKER WALK !!! ANTARA RASISME (DAP) DAN KEPENTINGAN RAKYAT (BN) DIDEDAHKAN !!!


POLEMIK rasisme yang ditimbulkan DAP lanjutan dari keputusan kerajaan Melaka untuk menutup pusat penjaja di Jonker Walk,telah menyerlahkan isi perut sebenar parti rasis yang mengaku sebagai berbilang kaum itu.Sementara kerajaan negeri Melaka membuat keputusan berkenaan untuk ‘melegakan’ kesesakan lalulintas yang diakibatkan oleh pembukaan Jonker Walk pada 2010,DAP pula memandang tindakan itu sebagai balas dendam kerajaan BN terhadap masyarakat Cina (akibat menolak BN dalam PRU13) yang membentuk kumpulan majoriti peniaga di Jonker Walk.Menyerlahkan lagi kerasisan tersebut bila Ketua Menteri Pulau Pinang,Lim Guan Eng mengancam untuk tidak membenarkan bazar Ramadhan dibuka di negeri tersebut pada bulan puasa yang akan datang.Apa alasan untuk tidak membenarkan orang Melayu Pulau Pinang berniaga pada bulan Ramadhan,adakah sama dengan masalah yang berlaku di Melaka ??? Dan apa kaitan pulak hal yang berlaku di Melaka dengan Pulau Pinang ??? saya cabar Guan Eng tutup Bazar Ramadhan,itupun kalau beranilah,jangan cakap saja lebih.

Lagipun, ini bukan pertama kali DAP menutup periuk nasi peniaga Melayu,sudah banyak kali tapi kurang diketengahkan. Sementara orang Cina diberi sebesar-besar kebebasan untuk berniaga mengikut suka hati mereka di negeri yang mereka jajah.Sekurang-kurangnya dengan berlaku penutupan Bazar Ramadhandi Pulau Pinang ini,orang Melayu di seluruh negara akan semakin berat untuk mengundi DAP.Sekarang pun dah berat,tambah dengan tindakan macam ini, lagilah berat.Dari kejadian ini nampak jelas bahawa DAP memang sebuah parti rasis,menggunakan alasan rasis untuk menghasut orang Cina supaya tidak mengundi BN dan bila cubaan itu gagal menumbangkan BN,DAP mengangkat hampir setiap keputusan kerajaan persekutuan/negeri berkaitan orang Cina sebagai isu rasis.Semua ini dilakukan bagi menutup kegagalan (lebih kepada pembohongan) Anwar Ibrahim menghadirkan jumlah undi yang cukup dari orang Melayu dan orang India untuk menumbangkan kerajaan BN, bila mana DAP berjaya menghasut hampir 100% orang Cina untuk menyokong Pakatan Rakyat dalam PRU13 yang lepas. ‘Tragedi’ ini sepatutnya membuka mata banyak pihak yang enggan melihat DAP sebagai parti rasis. Banyak yang sudah disebutkan tentang perkara tersebut,tapi malangnya masih ada juga segelintir dari masyarakat kita, terutama orang Melayu yang tergamak memberi undi kepada parti rasis ini.

RENUNG-RENUNGKAN

1 comment:

Anonymous said...

Syukur Alhamdulillah ada pemimpin Melayu/Islam yang berani macam YB KM Melaka kita ini! Tengoklah Chinatown Petaling St itu, penuh jenayah barang palsu (penjualnya menggerunkan, macam geng kongsi gelap) dan maksiat PELACURAN, termasuk warga asing! Saya lihat pelacur-pelacur ini berdiri dengan berani di luar hotel-hotel kecil di situ - sedangkan Malaysia ini NEGARA ISLAM!

Maka, makin jahat si PENGGANAS/SAMSENG macam KONGSI GELAP DAPigs yang amat benci Islam/Melayu ini! Asyik nak gertak BUMIPUTERA Melayu/Islam dan Bumiputera lain, terutamanya yang juga Islam! Pemimpin Bumiputera Melayu/Islam dan Bumiputera lain, jangan tunjuk takut lansung kepada ancaman berterusan dan makin GANAS DAPigs ini – bahkan baik kembalikan segala hak BUMIPUTERA termasuk DEB termasuk hak perumahan untuk Bumiputera di tanah-tanah kerajaan, perniagaan dan biasisiwa khas.

Di Israel, yang asyik bunuh, penjara dan menindas Bumiputera Palestin, termasuk dengan mengambil hanya imigran Yahudi dari merata cerok, dan memberi hak istimewa termasuk perumahan dan pendidikan, untuk bangsa Yahudi dari askar (yang tiada Bumiputera Palestin) - tak juga dihentam si pencinta "demokrasi dan hak asasi manusia" dari Barat (kononnya - bahkan Israel si penjajah ganas ini adalah sekutu kuat si Barat hipokrit laknat)! Si Ban ki-moon dari UN dan birokrasinya, rata-rata pro-Barat-Zionis; jadi kita janganlah sampai takut sangat pada gertakan "demokrasi/hak asasi manusia" SAMPAH Barat-Zionis!

Juga rejim si Cina penjajah Singapura yang menindas Bumiputera Melayu/Islam - juga dibela oleh sekutu kuatnya, si Barat-Zionis!

MAKCIK Tempurung – Pertahan Islam dan umatnya, UMNO/PM/Raja-Raja Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

(PERHATIAN TERBARU: ada PENYAMUN penakut disyaki dari PENGGANAS/SAMSENG DAPigs/PKR/Red beans militiaPIGS durjana yang sekarang meniru gelaran saya sebagai “Pakcik/MAKCIK Tempurung/Temporung” untuk mengelirukan pembaca – mereka juga telah menyamar dengan identiti dan tulisan saya kononnya saya benci dan nak menggulingkan PM kita, dan juga saya seolah bersikap lucah, dan saya telah repot terus ke KDN dan Wanita UMNO!)

 
 
Blogger Templates