Social Icons

Pages

Saturday, September 21, 2013

EKSKLUSIF !!! LEBIH BAIK BERUNDING DENGAN PAS !!! LAGI UNTUNG BERBANDING PKR !!!


Tidak dapat dinafikan yang Anwar Ibrahim itu adalah seorang politikus yang cukup hebat sekali sesuai dengan gelaran yang diberikan oleh isterinya iaitu ‘Anugerah Tuhan’.Suatu ketika dahulu saya terkejut juga dengan langkah yang diambilnya dalam menghadapi satu-satu isu terutama di dalam keadaan terdesak.Namun,setelah mengenali beliau,tiada apa lagi yang dilakukannya yang dapat mengejutkan saya.Malah,hari ini,ramai yang sudah mampu membaca gerak langkah beliau lebih awal lagi.Bagaimanapun,langkah yang diambil Anwar kali ini cukup menarik iaitu cuba menggambarkan kepada dunia bahawa kerajaan BN atau Datuk Seri Najib sedang menagih kerjasama dengannya atau dalam kata lain,ingin berdamai.Untuk itu,semua bala tenteranya dikerahkan untuk menonjolkan senario yang sama iaitu Datuk Seri Najib telah,melalui orang tengah,berbincang dengannya untuk membentuk satu macam kerjasama seperti kerajaan perpaduan.Kononnya,Datuk Seri Najib buntu dalam menangani tekanan dalaman UMNO yang semakin hilang kepercayaan terhadapnya.Kononnya Datuk Seri Najib sudah kehilangan punca untuk menangani masalah-masalah dalam negara seperti masalah jenayah,ekonomi dan perkauman. 

Justeru,hanya Anwarlah yang mampu menyelamatkan negara,sekali gus kedudukan Datuk Seri Najib melalui satu perjanjian istimewa.Soalan saya ialah bukankah Anwar yang ke hulu ke hilir membuat kacau dan memburukkan negara agar ekonomi merudum ??? Bukankah PR yang mendesak agar Akta Pencegahan dihapuskan dan penjenayah dibebaskan serta membela penjenayah bermati-matian ??? Bukankah PR yang bersungguh-sungguh meniupkan api perkauman di mana DAP secara terang-terangan melaungkan pemerintahan Cina melalui laman sosial Tony Pua ??? Justeru,apa ke jadahnya Datuk Seri Najib memerlukan Anwar untuk menangani semua masalah ini sedangkan Anwar dan pembangkanglah yang menjadi puncanya ??? Dan apa ke jadahnya Datuk Seri Najib perlukan pengaruh Anwar untuk meningkatkan pengaruh dirinya di dalam UMNO sedangkan orang-orang Melayu telah meningkatkan sokongan terhadap parti itu dalam PRU yang lalu,serta menolak Anwar ??? Bukankah ini bermakna sebarang kerjasama dengan Anwar hanya akan mengundang bala kepada Datuk Seri Najib,yakni menyebabkan orang-orang UMNO turut menolak beliau ??? Benarlah kata Jusuf Kalla iaitu Anwar hidup dalam angan-angan yang terlalu tinggi.Tidak mustahil Anwar tidak lagi dapat membezakan mana fantasi dan mana realiti.Kegilaannya untuk menjadi Perdana Menteri membuatkan beliau mula percaya kepada pembohongannya sendiri. 

Hakikatnya,Datuk Seri Najib tidak mungkin bekerjasama dengan manusia yang telah memfitnahnya dengan begitu teruk sekali.Anwar menuduh Datuk Seri Najib membunuh dan sanggup mengupah saksi agar mensabitkan Datuk Seri Najib atas kesalahan tersebut.Jadi,apakah maknanya ini ??? Maknanya,jika Anwar berjaya,Datuk Seri Najib boleh ke penjara atas kesalahan yang tidak dilakukannya.Lebih dahsyat lagi mungkin dikenakan hukuman mati memandangkan kes ini adalah kes bunuh.Dengan niat Anwar yang begitu jahat terhadap Datuk Seri Najib,apakah logik jika Datuk Seri Najib menghulur tangan kerjasama dan melupakan sahaja apa yang Anwar cuba lakukan terhadapnya ??? Apakah jaminan yang Anwar tidak akan melakukannya sekali lagi,iaitu memfitnah dan menghumbankan Datuk Seri Najib ke dalam gaung ??? Inilah yang anda perlu hadamkan,iaitu apa yang Anwar telah lakukan terhadap Datuk Seri Najib adalah melangkaui permusuhan politik.Ia telah menjadi sesuatu yang peribadi serta melibatkan nyawa.Lagipun, yang menang adalah Datuk Seri Najib dan yang kalah adalah Anwar Ibrahim. 

Malah,kemenangan Anwar di Permatang Pauh juga menyaksikan kemerosotan undi yang banyak sekali.Oleh itu,tiada sebab bagi Datuk Seri Najib untuk berbincang dengan orang kalah.Sekali lagi diulang,yang terhegeh-hegeh dan tersorong-sorong pipi yang baru disuntik botox di sini,ialah Anwar Ibrahim.Datuk Seri Najib sebagai Presiden UMNO tidak mungkin bekerjasama dengan pihak yang berpegang kepada liberalisme dan pluralisme.UMNO tidak akan sekali-kali berkompromi dalam hal ini.Kerana itulah UMNO tidak ada masalah untuk menghulur tangan kepada PAS walaupun PAS tegar membawa pendekatan takbur meletakkan diri lebih Islam dari UMNO.UMNO bersedia bersatu atas nama ummah dengan PAS biarpun PAS mengkafirkan UMNO.Sekiranya PAS kembali menemui kewarasan,UMNO bersedia bekerjasama dengan PAS tetapi bukan PKR dan bukan Anwar Ibrahim.Kekuatan UMNO dicampur dengan PAS sudah cukup untuk mematikan terus PKR dan juga DAP. Untuk apa UMNO bekerjasama dengan PKR yang mana majoriti wakil rakyatnya adalah kaum Cina yang tidak mungkin akan mengundi BN dalam PRU nanti ???  Justeru,jika benar UMNO atau Datuk Seri Najib benar-benar nak bekerjasama dengan pembangkang,yang pastinya pembangkang itu bukan Anwar Ibrahim.Anwar boleh terus berangan dan jenteranya juga boleh terus menyebarkan angan-angannya.Namun,angan-angan itu akan kekal menjadi angan-angan sepertimana angan-angan ingin menjadi Perdana Menteri pada 16 September…entah pada tahun berapa…

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN
Post a Comment
 
 
Blogger Templates