Social Icons

Pages

Saturday, September 21, 2013

EKSKLUSIF !!! LEBIH BAIK BERUNDING DENGAN PAS !!! LAGI UNTUNG BERBANDING PKR !!!


Tidak dapat dinafikan yang Anwar Ibrahim itu adalah seorang politikus yang cukup hebat sekali sesuai dengan gelaran yang diberikan oleh isterinya iaitu ‘Anugerah Tuhan’.Suatu ketika dahulu saya terkejut juga dengan langkah yang diambilnya dalam menghadapi satu-satu isu terutama di dalam keadaan terdesak.Namun,setelah mengenali beliau,tiada apa lagi yang dilakukannya yang dapat mengejutkan saya.Malah,hari ini,ramai yang sudah mampu membaca gerak langkah beliau lebih awal lagi.Bagaimanapun,langkah yang diambil Anwar kali ini cukup menarik iaitu cuba menggambarkan kepada dunia bahawa kerajaan BN atau Datuk Seri Najib sedang menagih kerjasama dengannya atau dalam kata lain,ingin berdamai.Untuk itu,semua bala tenteranya dikerahkan untuk menonjolkan senario yang sama iaitu Datuk Seri Najib telah,melalui orang tengah,berbincang dengannya untuk membentuk satu macam kerjasama seperti kerajaan perpaduan.Kononnya,Datuk Seri Najib buntu dalam menangani tekanan dalaman UMNO yang semakin hilang kepercayaan terhadapnya.Kononnya Datuk Seri Najib sudah kehilangan punca untuk menangani masalah-masalah dalam negara seperti masalah jenayah,ekonomi dan perkauman. 

Justeru,hanya Anwarlah yang mampu menyelamatkan negara,sekali gus kedudukan Datuk Seri Najib melalui satu perjanjian istimewa.Soalan saya ialah bukankah Anwar yang ke hulu ke hilir membuat kacau dan memburukkan negara agar ekonomi merudum ??? Bukankah PR yang mendesak agar Akta Pencegahan dihapuskan dan penjenayah dibebaskan serta membela penjenayah bermati-matian ??? Bukankah PR yang bersungguh-sungguh meniupkan api perkauman di mana DAP secara terang-terangan melaungkan pemerintahan Cina melalui laman sosial Tony Pua ??? Justeru,apa ke jadahnya Datuk Seri Najib memerlukan Anwar untuk menangani semua masalah ini sedangkan Anwar dan pembangkanglah yang menjadi puncanya ??? Dan apa ke jadahnya Datuk Seri Najib perlukan pengaruh Anwar untuk meningkatkan pengaruh dirinya di dalam UMNO sedangkan orang-orang Melayu telah meningkatkan sokongan terhadap parti itu dalam PRU yang lalu,serta menolak Anwar ??? Bukankah ini bermakna sebarang kerjasama dengan Anwar hanya akan mengundang bala kepada Datuk Seri Najib,yakni menyebabkan orang-orang UMNO turut menolak beliau ??? Benarlah kata Jusuf Kalla iaitu Anwar hidup dalam angan-angan yang terlalu tinggi.Tidak mustahil Anwar tidak lagi dapat membezakan mana fantasi dan mana realiti.Kegilaannya untuk menjadi Perdana Menteri membuatkan beliau mula percaya kepada pembohongannya sendiri. 

Hakikatnya,Datuk Seri Najib tidak mungkin bekerjasama dengan manusia yang telah memfitnahnya dengan begitu teruk sekali.Anwar menuduh Datuk Seri Najib membunuh dan sanggup mengupah saksi agar mensabitkan Datuk Seri Najib atas kesalahan tersebut.Jadi,apakah maknanya ini ??? Maknanya,jika Anwar berjaya,Datuk Seri Najib boleh ke penjara atas kesalahan yang tidak dilakukannya.Lebih dahsyat lagi mungkin dikenakan hukuman mati memandangkan kes ini adalah kes bunuh.Dengan niat Anwar yang begitu jahat terhadap Datuk Seri Najib,apakah logik jika Datuk Seri Najib menghulur tangan kerjasama dan melupakan sahaja apa yang Anwar cuba lakukan terhadapnya ??? Apakah jaminan yang Anwar tidak akan melakukannya sekali lagi,iaitu memfitnah dan menghumbankan Datuk Seri Najib ke dalam gaung ??? Inilah yang anda perlu hadamkan,iaitu apa yang Anwar telah lakukan terhadap Datuk Seri Najib adalah melangkaui permusuhan politik.Ia telah menjadi sesuatu yang peribadi serta melibatkan nyawa.Lagipun, yang menang adalah Datuk Seri Najib dan yang kalah adalah Anwar Ibrahim. 

Malah,kemenangan Anwar di Permatang Pauh juga menyaksikan kemerosotan undi yang banyak sekali.Oleh itu,tiada sebab bagi Datuk Seri Najib untuk berbincang dengan orang kalah.Sekali lagi diulang,yang terhegeh-hegeh dan tersorong-sorong pipi yang baru disuntik botox di sini,ialah Anwar Ibrahim.Datuk Seri Najib sebagai Presiden UMNO tidak mungkin bekerjasama dengan pihak yang berpegang kepada liberalisme dan pluralisme.UMNO tidak akan sekali-kali berkompromi dalam hal ini.Kerana itulah UMNO tidak ada masalah untuk menghulur tangan kepada PAS walaupun PAS tegar membawa pendekatan takbur meletakkan diri lebih Islam dari UMNO.UMNO bersedia bersatu atas nama ummah dengan PAS biarpun PAS mengkafirkan UMNO.Sekiranya PAS kembali menemui kewarasan,UMNO bersedia bekerjasama dengan PAS tetapi bukan PKR dan bukan Anwar Ibrahim.Kekuatan UMNO dicampur dengan PAS sudah cukup untuk mematikan terus PKR dan juga DAP. Untuk apa UMNO bekerjasama dengan PKR yang mana majoriti wakil rakyatnya adalah kaum Cina yang tidak mungkin akan mengundi BN dalam PRU nanti ???  Justeru,jika benar UMNO atau Datuk Seri Najib benar-benar nak bekerjasama dengan pembangkang,yang pastinya pembangkang itu bukan Anwar Ibrahim.Anwar boleh terus berangan dan jenteranya juga boleh terus menyebarkan angan-angannya.Namun,angan-angan itu akan kekal menjadi angan-angan sepertimana angan-angan ingin menjadi Perdana Menteri pada 16 September…entah pada tahun berapa…

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

3 comments:

Anonymous said...

Kesombongan apakah menepis tgn yg dihulur utk bersalaman dan berbaik, apatah lg jika diludah.

Anonymous said...

Awatlah siTUA tak sedq diri ini masih sibuk BERANGAN mcm. si DUNGU-dgn-muka-MENGGERUNKAN (disyaki suntik BOTOX atau main ILMU HITAM JADIAN, atau mungkin dia punya 'double' - jadi disyaki bila buat maksiat atau perjumpaan sulit dgn. MUSUH termasuk di luar negara, akan hantaq si 'double' yg. ganjilnya kelihatan muda ini, utk. pi hadiri ceramah kononnya), masih nak jadi PM, dibuai PARTI KENCING RAKYAT (yg. sebenarnya diDALANGI Puak SATANIS Kristian Zionis DAPSYAITAN/PKR, dgn sekutu PAP-Barat-Israelnya), yg. terus MENJAHANAMkan hak umat Islam/Melayu di TANAH MELAYU pusaka nenek moyang kita dari sebelum diJAJAH British-Zionis laknat lagi?! Sebab itu kalau BN bagi PKR masuk, habis Islam/umatnya, dan hak Bumiputera kita, akan diTUMBANGkan!

PAS pula, makin dihancurkan oleh MUSUH ISLAM dr. dlm - sebab itu mereka harus bersatu dgn. UMNO utk MEMPERTAHANkan Islam/umatnya, sebagai parti Islam/Melayu TULEN.

Saya pernah sendiri berjumpa Mat Sabu - saya syak dia ini dari puak Cina (muka dan perangai seolah mcm. Cina SAMSENG DAP). Puak Kristian Zionis sering menyamar sebagai orang Islam, termasuk utk. terus MENJAHANAMkan PAS sebagai parti Islam tulen, serta menjatuhkan Islam/umatnya dari dlm, termasuk dgn. menyebarkan fahaman Syiah, dan menjatuhkan Malaysia (dan negara Islam lain) sbg. NEGARA ISLAM! Sebab itu makin ramai si kononnya-'Islam' yg. ganjil/kurang ajaq dlm. PAS, termasuk yg. membuat lapuran polis ke atas Mufti Kedah kita yg. menghentam fahaman Syiah.

Fahaman evangelis Kristian Zionis, ialah doktrin gabungan Kristian Protestant palsu dan pengganas Yahudi Zionis, SENJATA politik merbahaya yang mempergunakan agama, oleh penjajah Barat-Israel melalui CIA-US/MI6-UK/Peranchis/Jerman/Israel-Mossad/EU-NATO (di Malaysia melalui sekutu mereka, DAPBANGKAI/PKR). Fahaman ini dipergunakan untuk menjatuhkan Islam/umatnya, dan menjajah Palestin selamanya untuk memecahbelahkan PUSAT Islam di Timur Tengah, iaitu Mekah di masa hadapan dan seluruh negara-negara Islam yang kaya minyak-gas/sumber asli lain/tanah subur (untuk pertanian syarikat global GM US-Mosanto yang diharamkan di EU sebab boleh menyebabkan penyakit kanser dll). Bahkan Vatican juga telah dikuasai puak Kristian Zionis ini.

Maka tidak mustahil ada PENYAMAQ Bukan islam dlm. PAS - termasuk menyamaq jadi puak Syiah - kerana kalau mereka buat ibadat bukan berpandukan Sunnah Wal Jamaah, mereka akan dituduh sbg. puak Syiah sdgkan mereka mungkin Bukan Islam yg. samada tidak tahu mengamalkan hukum Islam dgn. cara betul, atau memang mahu memesongkan ajaran Islam. Ini ialah kerana antara MO PENJAJAH KAPIR ganas Barat-Isreal, ialah melatih Bukan Islam, termasuk untk MENYAMAQ sbg. pejuang Islam, untuk melagakan dan memperdayakan contohnya puak Shiah-Sunni sampai berbunuh sesama sendiri atau dibunuh amat kejam pengganas Bukan Islam itu, seperti di Palestin, Libya, Yemen, Syria, Somalia, Afghanistan, Mali, Sudan, Nigeria, Lebanon, selatan Thailand/Filipina dan Iraq, dan kemudian di Iran dll, termasuk Malaysia ini contohnya bermula dengan Sabah baru-baru ini. Bahkan pengganas TALEBAN dan AL-QAEDA adalah diCIPTA oleh Barat-Israel sendiri, untuk tujuan MENJATUHKAN Islam dan untuk melaksanakan PENJAJAHAN mereka, ke atas negara-negara Islam (lihat http://www.globalresearch.ca/fighting-al-qaeda-by-supporting-al-qaeda-in-syria-the-obama-administration-is-a-state-sponsor-of-terrorism/5339728, Fighting Al Qaeda by Supporting Al Qaeda in Syria: The Obama Administration is a “State Sponsor of Terrorism”, By Prof Michel Chossudovsky, Global Research, June 19, 2013).

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

Anonymous said...

Woi anon 4:49 pm, kalau "tgn yg dihulur utk bersalaman dan berbaik" yg. lu bukan main GEMBOQkan tu adalh tangan PENIPU/DALANG DUA MUKA DAJAL/SYAITAN/PENGGANAS, lu ingat kami umat Islam/Melayu terus terima sajalah ya?! Lu ini memang BODOH!

 
 
Blogger Templates