Social Icons

Pages

Sunday, October 20, 2013

HOT NEWS !!! PERWAKILAN EGM MCA SEPAKAT TOLAK JAWATAN KABINET !!! ADAKAH PERWAKILAN MERAJUK ATAU SEBALIKNYA ???



Delegasi MCA yang menghadiri EGM hari ini sepakat menolak apa-apa jawatan kabinet dalam kerajaan.Dengan itu jawatan Menteri Pengangkutan yang sekarang dipangku oleh DS Hishammuddin sah bukan lagi milik MCA.Kalau dah dibagi tetap tak nak terima,bagi saja pada yang sudi terima.Biar lah DS Hishamuddin dapat tumpukan sepenuh perhatian beliau dalam portfolio Menteri Pertahanan.Bagi penulis,cukup cukuplah tempoh 'merajuk' MCA itu.Mula kan kerja dari sekarang untuk kembalikan sokongan kaum Cina dengan kaedah anda sendiri.Cuma jangan nak pancing sokongan dengan bagi janji2 yang usik hak-hak orang Melayu dan bumiputera.

Orang UMNO sekarang dah sedar,kalau x dapat sokongan Cina pun mereka masih boleh pegang kerajaan.Kalau dapat itu adalah bonus! Maka sekarang ni masa kerajaan BN balas budi orang melayu dan bumi yang menangkan mereka.Nak menangkan BN lagi untuk PRU akan datang,orang2 Melayu dan Bumi mesti terus dibantu.Tak dapat 2/3 pun tak apa sebab ramai di kalangan orang Melayu dah tak percaya pengundi Cina.Bukan racist tapi realiti.

NAK TAHU KENAPA REALITI ???


UNTUK SELANJUTNYA 

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

4 comments:

Anonymous said...

Mana tak merajuk nya. Bak kata pepatah melayu, "Yang di kejar tak dapat, yang di gendung berciciran". Ni lah muka cinabeng yang banyak berpura-pura. Jangan pecaya sangat dengan mereka2 nih.

Anonymous said...

kalau macam tu mana-man kawasan yang potesi UMNO boleh menang yang gagal ditangan MCA sila ambil...contoh Cheras,Bakri,Tanjung Pia,Kulai,Beruas,Setiawan banyak....rasanya UMNO boleh menang di kebanyakan kerusi MCA.

Anonymous said...

Yang PM bagi Pangku Jawatan Menteri Pengangkutan tu kat Hisaham Warning kenape adakah sudah tidak ada MP lain yang layak walaupun sementara. MP yang menang PRU13 pun bermatian bantu BN menang tapi bagi jawatan Pangku pun tidak diberi kepercayaan.....? Transformasi PM tidak berapa lengkap. Oleh Ahli UMNO dulu,Kini dan Selamanya..

Anonymous said...

Rakan-rakan MCA kita bukan merajuk. Mereka tak pernah merajuk pun...

Mereka sebenarnya TEBAL MUKA nak terima jawatan kerana mereka tahu mereka lansung TIDAK DESERVE mendapat jawatan kabinet.

Aku setuju dengan pandangan bahawa kita tidak perlu lagi nak reservekan apa-apa jawatan kepada mereka lagi...ajo mereka sikit.

Kalau depa kalah teruk pun kita beri jawatan, naik MINYAK BABI le mereka.

 
 
Blogger Templates