Social Icons

Pages

Wednesday, October 30, 2013

KANTOI !!! #PRKSUNGAILIMAU !!! PAS KEDAH BENCI ULAMA ??? WAJIB BACA !!!



Ramai yang seolah-olah tidak dapat menerima hakikat apabila ada yang mengatakan tidak semua orang Pas itu dari kumpulan ulama atau mempunyai latar belakang agama.Pada mereka Pas itu Islam dan Islam itu Pas.Sedangkan sekiranya diteliti,terdapat banyak kelompok di dalam Pas antaranya kumpulan Liberal,Syiah,Anwarinas @ Endorgan,Pak Turut,berlagak Alim,berpura-pura menyokong Islam (Kelab Penyokong Pas) dan sebagainya.Inilah realiti sebenarnya,di dalam Pas terhimpun pelbagai kumpulan yang mempunyai pelbagai ideologi atau dalam bahasa mudah ‘rojak @ pasembor’.Malah sekiranya ada yang mengatakan Pas ingin memperjuangkan Islam,juga tidak kena dari bahasa.Kerana tidak sampai dari separuh pimpinan atasan parti itu yang mempunyai latar belakang agama.Contoh yang paling dekat ialah,pemilihan Mahfuz Omar sebagai Pesuruhjaya Pas Negeri Kedah. 


Ia jelas membuktikan bahawa parti itu tidak lagi menitik beratkan Islam sebagai asas perjuangan.Malah sejurus selepas perlantikan Mahfuz sebagai Pesuruhjaya Pas Negeri Kedah,Phahrolrazi Zawawi selaku Timbalan Pesuruhjaya 1 Pas negeri telah mengambil satu tindakan drastik dengan meletakkan jawatan.Walaupun dia mendakwa ingin memberi peluang kepada Mahfuz untuk memilih kepimpinan baru, namun umum mengetahui Phahrolrazi sebenarnya kecewa kerana tidak terpilih untuk menggantikan Azizan bagi menerajui kepimpinan Pas negeri.Malah ketika diminta mengulas mengenainya,Phahrolrazi secara sinis mengatakan dia tidak berapa rapat dengan Mahfuz. 

 “Biarlah dia membawa idea baharu sebab kalau lantik yang lama masih lagi terikat dengan pendekatan lama,” katanya.Paling menarik perhatian ialah,sejurus selepas Suruhanjaya Pilihan raya (SPR) mengumumkan kekosongan kerusi DUN Sungai Limau,Pas Kedah kembali bergolak apabila masing-masing ingin meletakkan calon pilihan mereka.Parti itu,sebelum ini dikatakan telah menyenarai pendek seramai 8 nama calon untuk Pilihan Raya Kecil (PRK) Sungai Limau,4 November ini kerana berdepan dengan masalah pepecahan dalaman.Malah menurut sumber dalaman,wujud kem dalam kepemimpinan Pas Kedah pada masa ini iaitu kumpulan yang pro dengan bekas Pesuruhjaya Pas Kedah,Allahyarham Tan Sri Azizan Abdul Razak,kem Phahrolrazi Zawawi dan kem Mahfuz Omar.Masing-masing dikatakan mahu meletakkan calon pilihan masing-masing. Kumpulan Allahyarham Azizan sebelum ini turut dikatakan kecewa dengan keputusan Pas Pusat melantik Mahfuz seolah-olah Pas Kedah sudah ketandusan pemimpin yang mempunyai latar-belakang agama. 

Macam dah tak ada orang lain.Itulah antara komen yang dilemparkan oleh salah seorang penyokong Pas yang jelas tidak bersetuju dengan perlantikan itu. “Agaknya depa ni benci dengan ulama.Pas Kedah banyak melahirkan ulama.Lulus pondok ada,lulus Al-Azhar pun ada.Tapi kenapa Mahfuz yang dipilih.Kalau macam ni mamposlah Pas Kedah” marah salah seorang pengikut Pas yang ditemui.Kesimpulan,jelas itu tidak lagi menjadikan dasar Islam sebagai perjuangan parti.Apa yang penting pada mereka ialah mendapatkan kuasa,walaupun terpaksa mengunakan apa sahaja cara.Kepada Mahfuz,selamat mengemudikan jentera Pas negeri agar jangan mampos (sekadar mengulang kembali kenyataan tadi).

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

5 comments:

Anonymous said...

Kalaulah parti lain tak pakai kopiah putih akan dituduh tidak sembahyang dan tidak takut tohan tetapi kalau Pass tak pakai kopiah putih akan tetap dianggap Alim dan Warak? Apa punya kayu ukur da!

Anonymous said...

Tolong sebarkan demi kebenaran.

Yang jadi masalah kepada orang melayu ini adalah mereka sangat mudah percaya kepada orang yang mangaku dirinya " Ustaz ".

Berita dalam Harian Metro : Seorang Ustaz dari Kemboja datang kutip derma dari orang melayu di Malaysia konon nak buat surau dan mesjid, dan konon nak bantu orang miskin di Kemboja. Tahu2 dia bina banglo macam istana di sana. Tak apa lah setidak2nya orang melayu yang menderma tu dapat juga pahala kerana menolong Ustaz itu membina istana untuk keselesaan diri dan anak isteri dia.

Berita PRK DUN Sungai Limau : Calon Pas seorang yang bergelar Ustaz. Ustaz mana boleh menipu, Ustaz mana boleh cakap bohong. Tapi Ustaz calon Pas ini bukan tipu setakat satu dua orang sahaja, malah dia berani dan tergamak menipu beribu2 orang melayu pengundi Sungai Limau dan beratus ribu orang2 melayu Pas seluruh Malaysia melalui gambar yang memaparkan pertemuan dia dengan arwah Ustaz Azizan di pejabat MB semasa Ustaz Azizan jadi MB Kedah. Pada hal dalam gambar tu hanya kepala sahaja adalah milik Ustaz Azam calon Pas ini sedangkan badan adalah milik orang lain. Benda ini bukan fitnah, tapi telah diakui oleh Pengarah Pilihanraya Pas iaitu Ir Amirudin. Sekarang satu negara dah tahu Ustaz Pas tak boleh dipercayai, sanggup menipu untuk nak menang pilihanraya.

Tak tahu lah kalau orang Sungai Limau masih lagi mempercayai Ustaz Pas ???????????

Ana Muslimah

Anonymous said...

selalu aku dengar time ceramah kat masjid surau jihad yg paling afdol "bercakap benar di depan pemimpin zolim"

yg bercakap benar tu kononya mereka lah dan yg zolim tu pemerintah lah.

skrg bukan nak cakap benar depan pemerintah zolim, tapi nak cakap benar dgn orang kampung pun tak mampu!!!

tu la kuat mengumpat sangat kat pemimpin. skrg dah terkena batang hidung sendiri baru tau.

Anonymous said...

Akibat permainan licik DAJAL MUSUH Islam/Melayu dlm. PAS. maka CINA KAPIR SAMSENG kat K’tan pun makin naik muka- tak hormat lansung Islam mahupun PAS (mereka sampai berdemo kat P. Pinang suruh DAPBANGKAI masuk campur kerana begitu benci undg-undg Islam – awat si Cina RASIS ni semua tak BERAMBOS saja dr. Kelantan)! Mereka ni tak sedaq diri, Kelantan dan seluruh Malaysia, adalah NEGARA ISLAM! Kalau kat Brunei atau negara liga Arab, si Kapair mesti patuh undg-undg. Islam di NEGARA ISLAM – tapi kat K’tan/M’sia ni, si Kapir nak buat sesuka hati mereka, termasuk sebarkan budaya LUCAH KAPIR mereka, secara terang-terangan dan dgn. makin bongkak! Sebab si Kapir asyik dpt. habuan dr. si Islam/Melayu LIBERAL PENGKHIANAT!

Lihat di http://www.thestar.com.my/News/Nation/2013/10/30/NonMuslims-see-red-over-seminar-Traders-invited-to-Islamic-business-workshop-irked-by-fee-and-threat.aspx, Non-Muslims see red over ‘seminar’, by syed azhar. October 30:

KOTA BARU: The Kota Baru Municipal Council has raised another storm among non-Muslims when it “invited” them to take part in a seminar on doing business the Islamic way last week.

Participants claimed, however, they were not only required to pay a registration fee of RM60, there was also a condition that their business licence would not be renewed if they did not attend the event.

The attendance was lukewarm, with council staff outnumbering the participants, but it left a sour note among those who took part in the seminar on Wednesday.

It is understood it was the first of two seminars, with the second scheduled for Monday postponed to a later date.

“I found the meeting a waste of time. While the organisers repeated the do’s and don’ts of doing business, in the end it was just a ceramah on Islam,” said a salon operator who declined to be named.

She added that she did not understand why they had to pay the RM60 fee and what the objectives of the seminar were.
The agitated salon operator said she attended the meeting because she feared her business permit would not be renewed if she stayed away.

She added that she understood the council wanted to implement Islamic principles within the business community but felt it should not include non-Muslims.
The hubbub over the council’s latest move to instil Islamic values in the running of what the PAS-led Kelantan government dubs the “Islamic City of Kota Baru” comes on the heels of the uproar over warnings to hair salons not to display “sexy” posters that show models not covering the aurat (parts of the body that should be hidden from public view).

Before this, the Chinese business community had cried foul against other restrictions imposed by the council; such as barring hair dressers from attending to customers of the opposite sex, segregating men and women in cinemas and supermarket counters, banning the sale of lottery tickets and restricting the sale of liquor.

A council circular last week to the business community

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

Anonymous said...

Kali ini saya kenalah setuju dengan admin bila menggunakan analogi sifat sifat dan tabiat parti PAS ini dengan umpamakan parti PASembor ni memang tepat sekali. Ini kerana dalam makanan pasembor ada macam-macam benda dan rupa isi kandungannya dan yang menjadikan dia bernama pasembor bila kuah kacang disiram ke atas semua bahan-bahan yang pelbagai rupa dan rasa tadi. Samalah dengan parti PAS ni yang ada pelbagai idealogi, halatuju, aqidah dan kepentingan seperti, Ulamak, profesional, syiah, liberal, pluralisme, sosialis dan pak turut, semua ini dibalut dengan slogan Islam maka jadilah dia PAS.

 
 
Blogger Templates