Social Icons

Pages

Saturday, October 19, 2013

KURANG AJAR !!! HISHAMUDDIN RAIS SESAT !!! SAMAKAN AGAMA ISLAM DENGAN HINDU ??? ADA BUKTI KER ???


tu dia..kurang ajar si hishamuddin ni,saya minta Jabatan Agama Islam heret hishamuddin ni dan siasat.betul kerr islam di cedok dari hindu ??? apa bukti anda hishamuddin  ??? berani sangat buat statement macam ni.siapa yang ajar ??? lihat kenyataan twitter di bawah


APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

5 comments:

Anonymous said...

Bila ada keraguan ttg agamanya mk perhatikan solatnya, jika masih bersolat. Jika tidak, lupakan saja ttg agamanya.

Anonymous said...

Kalau konsep tu mmg ada dlm agama Hindu, kira kebetulan je. Tapi mmg perkataan2 tu diambil dari bahasa Sanskrit. Kita dah serap perkataan2 tu dlm bahasa Melayu.
Cuma, tak sure yg Hishamudin ni nak ingatkan psl pinjaman bahasa tu, OR, nak kata yg konsep syurga/jannah dan neraka/jahannam tu tiru konsep agama hindu.
Bahasa dan konsep. Jauh beza tu.

Paan M.

Anonymous said...

Agama Islam tidak menyamai agama lain. Ia bukan dicipta oleh manusia tetapi agama luhur ciptaan
Allah swt. Kalau ada sedikit persamaan dgn agama lain itu adalah kebetulan. Contoh semua agama menyuruh bebuat baik dan semua agama mengaku yang hidup akan mati jadi itu adalah kebetulan.

Tapi secara tauhid, feqah, aqidah dan lain-lain Islam mempunyai panduan dan hukumnya sendiri.

Yang membuktikan agama Islam dan Al-Quran itu bukan ciptaan manusia ialah apa yg disebut dlm Al-Quran tentang kejadian manusia, alam dan angkasaraya, kini telah banyak dijumpai buktinya oleh saintis-saintis barat. Sedangkan Al-Quran telah diturunkan sejak 610 M, beribu-ribu tahun dulu, semasa sains moden belum wujud dan ketika manusia masih dalam tamadun yang jauh dari ilmu moden. Juga banyak bukti-bukti lain lagi.

Kalau kita hendak mengambil pandangan tentang Islam, mestilah dirujuk dpd orang yang pakar tentang Islam, yang menjaga solatnya, yang memandu keluarganya mengikut lunas Islam dan mereka yang mengikut tata-tertib dan batas-batas Islam, tapi bukan diambil dpd mereka yang tidak menjaga solatnya atau orang-orang munafiq yang menggunakan agama untuk kepentingan lain.

Anonymous said...

YANG BAGOS JGN NAK MEMANDAI!!

TAK FAHAM JGM EKSEN FAHAM AND PANDAI!!

SEMAKIN RASA PANDAI SEMAKIN BODOH LAH SESEORANG TU SEBENAR NYA!!

Anonymous said...

sedih bila seorg yg kononnya Islam memepertikaikan agamanya sendiri...pelajarilah dari sejarah turki bagaimana mustafa kamal altaktuk mendapat balasan menjelang nyawanya hampir tercabut..

 
 
Blogger Templates