Social Icons

Pages

Monday, October 21, 2013

KURANG AJAR !!! LIM KIT SIANG SINDIR LIRIK LAGU NEGERI GUNA KALIMAH ALLAH ??? APA CERITA NI ???


Bapak 'racist' yang cukup terkenal sejak peristiwa tahun 1969 terus saja meluahkan rasa ketidak puasan hati dengan isu penggunaan kalimah Allah yang diputuskan oeh hakim baru-baru ini.Bukan kah itu dinamakan menghina keputusan mahkamah? Dengar cerita kalau senyum sinis dalam mahkamah dengan keputusan hakim pun boleh kena RM300,000.khabarnya lah kann? Apa pun Lim Kit Siang pulak cuba nak jadi pakar bahasa Melayu dengan mengaitkan penggunaan kalimah Allah dalam lirik lagu negeri di Malaysia.Ini lah yang penulis maksudkan,duduk Tanah Melayu berpuluh tahun.Dah masuk era senja..nak mampus dah pun,tapi masih tak 'faham' bahasa Melayu.Dalam lagu negeri memang ada lirik2 yang mendoakan supaya Allah mensejahterakan negeri dan Sultan.Penulis tertanya adakah Kit Siang tak tahu Sultan tu beragama Islam dan tuhan bagi Sultan ialah Allah iaitu kata nama khas bagi tuhan orang Islam.Jadi tang mana silapnya ? Negeri-negeri yang guna perkataan Allah dalam lirik juga adalah negeri Islam,majoriti orang melayu Islam duduk di negeri itu.Apa yang nak dipersoalkan lagi.

ANDA NAK LAGI ???


UNTUK SELANJUTNYA 

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

11 comments:

Anonymous said...

aku banyak pergi function kat ...Johor banyak apek,nonya dan aboi dan amoi tak nyayi pun ...pusing kaset...aku tanya kenapa tak nyanyi..oooo nanti kalau sebut Allah wa dah jadi Islam....so dengan kata lain dia tau Allah tu orang Islam aje..bodoh punya cina Kita Siang

Anonymous said...

Halau je keturunan dia ni dari nagara. baru aman.

Anonymous said...

aku xtahu cmana org muslim yg undi pembangkang kat Penang rasa sekarang ni...CM diaorg ni buduh benar..masalah perkataan Allah berkaitan dgn Herald dan dakwah Kristian..apa la dikaitkan dgn lagu negeri dsb...

-smh-

Anonymous said...

si-PENDATANG-CINABANGSAT-PENGGANAS dr. DAPBANGKAI ini patut dah lama MAMPOS! Perangai memang mcm. BABI-TERKANGKANG-GILA-SEKS! Matlamat utama bagi Kapir Harbi, MUSUH Islam/Melayu sekrg., ialah supaya sbg. permulaan, P. Pinang, Selangor, serta Sabah-Sarawak (yg. kaya minyak-gas), disyaki, dapat diKRISTIANkan, supaya senang utk. diJAJAH!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

Anonymous said...

apa lagi kafir tua rasis ni mau..??? Celaka..!!!

Anonymous said...

mereka tidak akan berhneti sehinggalah mukmin terikut-ikut rentak poltheism mereka. period

Anonymous said...

kalau mereka mengaku sebagai ahli kitab, mereka sepatutnya ikut yahudi iktiraf makanan halal, tetapi mereka tidak.

mereka nak pinjam nama tuhan mukmin tetapi yahudi tidak. soalnya antara mereka dan yahudi siapa yang benar?

Anonymous said...

Tolong beritahu Lim Kit Siang...dari lirik lagu tu lah menunjukan bahawa beliau dan keturunannya adalah pendatang...lagu negeri tu dah ada sebelum ada pendatang...kalo benar mereka adalah penduduk asal...sudah tentu lirik lagu berbeza...

Anonymous said...

Soalan yang harus dijawab oleh para agamawan yang mengatakan kristian Arab telah lama menggunapakai perkataan a-l-l-ah tanpa menimbulkan permasalahan ialah:

Bukankah Timur Tengah adalah bumi yang mana kemajmukan agama telah lama ujud dan sepatutnya merekalah paling tinggi toleransi dalam bab hubungan antara satu agama dengan agama yang lain? Walhal tidakkah realiti menunjukkan toleransi beragama di situ adalah paling rendah?

Bukankah rumah-rumah ibadat di sana sering dijadikan sasaran? Apakah ia terjadi semata-mata kerana provokasi politik dan bukan agama? Apakah semata-mata kerana isu berkaitan politik mampu mencetuskan tindakan yang memusnahkan rumah-rumah ibadat? Kalau bukan kerana politik apakah isu terpendamnya yang mana kita tidak tahu?

Anonymous said...

Dulu Dapig tuduh Umnu amalkan pendekatan "pecah dan perintah" tetapi sekarang ini Dapig sendiri nampak "pecah dan perintah" adalah pendekatan terbaik untuk PR berumah di Putrajaya.

Anonymous said...

Dol, Kit Siang bongok tu perli orang Islam NYANYI lagu doa ada kalimah Allah. Mcm Kristian nyanyi dalam gereja. Skrg Kristian dah tak boleh nyanyi/sebut nama Allah. Kit Siang bongok tu nak persoal nyanyian lagu negeri masih dibolehkan. Ataupun lagu negeri tu sebenarnya salah mcm lagu kristian (kononnya menghina nama Allah).

 
 
Blogger Templates