Social Icons

Pages

Saturday, November 09, 2013

HOT NEWS !!! PARTI KEAGAMAAN !!! KARPAL SINGH SEKALI LAGI BUAT SANDIWARA BARU ??? WAJIB BACA !!!


sekiranya betul Sandiwara atau tidak,saranan Karpal Singh agar parti berasaskan kaum dan agama dihapuskan perlu diambil serius.Walaupun PAS mungkin menyifatkan saranan Karpal sebagai satu lagi ‘acahan’ bagi meyakinkan masyarakat Cina terhadap perjuangan DAP menghapuskan Islam sebagai agama rasmi,tetapi kita cukup maklum bahawa Karpal bukan sekadar mengacah.Respon PAS sudah dijangka,iaitu mengecam kenyataan Karpal dengan harapan dapat meyakinkan umat Islam bahawa PAS serius mempertahankan Islam dari cabaran DAP.Namun,seperti biasa,kecaman hanya tinggal kecaman selama-lamanya.DAP terus mencabar,PAS terus mengecam sambil di masa yang sama, kedua-duanya terus bekerjasama untuk menang pilihanraya.Dari satu sudut,tuduhan Karpal bahawa parti yang menggunakan nama agama adalah merbahaya mungkin berasas kerana telah terbukti bahawa peristiwa berdarah Memali adalah bertitik tolak dari doktrin PAS yang ekstrem.Malah,sehingga kini PAS terus mempolitikkan peristiwa berdarah itu sebagai modal politik bagi menghentam UMNO. 

Jelas di sini bahawa menggunakan nama agama sebagai nama parti mampu mengelirukan malah menyesatkan,serta memecahbelahkan ummah sehingga membawa kepada pertumpahan darah.Namun,tuduhan Karpal terhadap UMNO atau MCA dan MIC sebagai merbahaya kerana bersifat perkauman tidak dapat dibuktikan.Sebaliknya,UMNO,MCA dan MIC di bawah satu ‘ikatan’ telah terbukti sebagai agen keamanan yang berkesan.Kerjasama ketiga-tiga parti berasaskan kaum inilah,yang telah berjaya mengekang rusuhan perkauman pada 13 Mei 1969 yang dicetuskan oleh DAP,iaitu parti Karpal Singh sendiri yang kononnya bersifat majmuk.Justeru,kita melihat tindakan Karpal membangkitkan soal parti kaum dan agama sebagai membayangkan semangat dan matlamat DAP yang sama dengan 13 Mei 1969.DAP nampaknya sengaja memainkan sensitiviti orang Melayu dan umat Islam secara tidak semena-mena dan tanpa sebab.Sedang pada ketika ini,kewujudan UMNO ataupun PAS langsung tidak mengancam sesiapa sehinggakan DAP sendiri sanggup bekerjasama dengan PAS untuk merebut kuasa. 

Jika PAS begitu merbahaya,tentu DAP tidak berani untuk bekerjasama dengan parti itu.Namun,sebaliknya,PAS merupakan rakan sekutu ‘pasif’ di dalam PR.DAP pula merupakan parti yang dominan dan mampu mengarahkan PAS untuk akur dengan apa saja kehendak mereka.Mana mungkin parti yang pasif menjadi merbahaya kepada parti yang dominan ??? Tidak lain tidak bukan,DAP sengaja menguji PAS sekadar untuk melihat sejauh mana setianya parti itu kepada PR.DAP juga ingin menguji sejauh mana bodohnya PAS untuk membiarkan diri dicucuk hidung dan ditunjal-tunjal kepala.DAP ingin memastikan bahawa PAS hanya mampu merungut dan mengecam,itu sahaja.Kini,DAP pasti yang PAS tidak akan sekali-kali keluar dari pakatan biar apa pun terjadi.Justeru,tidak mustahil,jika DAP mengarahkan PAS membuang nama ‘Islam’ pada parti mereka,maka lambat laun PAS akan akur jua.Secara ringkasnya,memandangkan PAS hanya mengecam kenyataan Karpal tanpa mengancam untuk keluar pakatan bermakna DAP telah menang lagi dalam pusingan ini.Dalam kata lain,PAS telah lulus ujian ketaatan kepada DAP.

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

2 comments:

Anonymous said...

Inilah akibat si Islam/Melayu LIBERAL MENJILAT KAPIR HARBI DAJAL, sedangkan umat Islam/Melayu, terutamanya yg.miskin, asyik MERANA tak habis-habis, di bumi PUSAKA Tanah Melayu kita, warisan dan korban berzaman nenek moyang kita, dari sebelum dijajah British-Zionis lagi! Tapi nampaknya Kelantan yg. dulunya NEGERI ISLAM yg. begitu kuat tradisi dan aqidah Islamnya, pun makin TERGADAI kpd. si KAPIR MUSUH Islam/Melayu!

Patutlah ramai si Cina kat K’tan tu bukan main naik muka dia, sampai berdemo kat DAPBANGKAI kat P. Pinang, kerana PAS nak ketatkan hukum Islam termasuk dlm. cara berpakaian – tapi si Cina ni MELALAK nak hak mereka tayang gambar lucah kat salon/perniagaan dibela; memang BINATANG betul!

Lihat artikel BERNAS ini di -http://pasberuk.blogspot.com/2013/11/cina-sokong-pas-sebab-balak-dan-tanah.html, CINA SOKONG PAS, SEBAB BALAK DAN TANAH, BUKAN SOKONG ISLAM. 7 November 2013:,

Saya tidak pelik jika ada cina yg sanggup berjalan kaki ke masjid rusila gara2 pas menang di lubuk pas sg limau. Sg limau ibarat dun cempaka di klate, kawasan nik aziz.

Kenapa cina sanggup berbuat demikian?
Saya pernah berada di kuala krai kelatan, melihat gelagat cina yg membuka pos panas dan bilik gerakan pas atas nama cina untuk menyokong pas di klate. Kenapa mereka sokong pas?? Apakah mereka menyokong islam?

Cina sokong pas bukan kerana sokong islam, tetapi mereka sokong pas kerana mereka dapat habuan dari pas. Di kelantan, mereka sanggup berhabisan kerana untuk memastikan kawasan pembalakkan mereka terus di luluskan oleh pas kepada mereka. Mereka sokong pas kerana ramai pemimpin pas bergantung kepada cina2 balak ini untuk funder mereka menjaga kepentingan politik.... Melayu pas mudah dibeli..

Pelik dan hairan kerana cina yang anti islam ini sokong pas!!! Mereka sokong bukan pas, tetapi mereka sokong sebab pemimpin pas mudah dibeli.

Bukan itu sahaja, cina2 yg menyokong pas ini mendapat kelulusan mudah untuk menjalankan perniagaan mereka, membina kawasan perumahan an dijual kepada org melayu... Tetapi apakah melayu di hulu kelantan mampu membeli rumah dan lot kedai yg berharga rm300k -rm600k??? Syaratnya memang bagus.... Developer cina ini perlu dalam masa 6 bulan menjual lot lot ini kepada melayu... Jika dalam masa 6 bulan itu tiada melayu yg mampu, maka mereka boleh menjual kepada bukan melayu.... Apakah melayu di hulu kelantan semuanya mampu??

Sebab itulah lot lot kedai di hulu kelantan, jika di hitung bilangan pemilik melayu ... Masyallah... Kira dengan jari!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

Anonymous said...

mau Tanya itu karpal lawyer, cec dap punya isu jangan kasi diam-diam tau. spin new isu to close dap internal isu. lawyer kaki auta.

 
 
Blogger Templates